שתף קטע נבחר

בגלל העומס: הוחלף המוקד לחלוקת ערכות מגן

אחרי הפרסום ב-ynet על קריסת מוקד ההזמנות אחרי פרשת המשט ועומס של פי 4 פניות מהמצופה, חברת דואר ישראל ומקצה מוקד הזמנות נפרד שמספרו 2237*. עד כה המזמינים נאלצו להתקשר למוקד ההזמנות הרגיל של הדואר. אבל בינתיים: גם המוקד הזה עמוס וקשה מאוד להשיג אותו

העומסים עשו את שלהם: דואר ישראל מקצה מרכזייה חדשה לטיפול בהזמנת ערכות מגן. במקום שאזרחים יפנו ל-171, מוקד הדואר הכללי שמטפל בכל הפניות לחברה, בדואר ישראל יצרו מרכזייה חדשה שמספרה 2237* ותוקדש אך ורק לערכות המגן. דואר ישראל תגברה לשם כך את צוות המוקדנים שלה, והגבירה את מספר הקווים ל-30. ובחברה מסרו ל-ynet שמי שיתקשר למוקד החדש יענה "במהירות ובמקצועיות" וכשיזמין ערכות מגן עם שליח (בעלות של 25 שקל למשק בית) - יקבלה תוך חודש וחצי.

 

בפועל, גם המוקד החדש תפוס רוב הזמן והגעה לנציג קשה באותה מידה כמו למוקד הישן. מי שמחפש מידע בלבד, יכול להתקשר גם למוקד פיקוד העורף בטלפון: 1202*.

 

 

השינוי בהיערכות מגיע אחרי שצרכנים התלוננו ל-ynet שקשה עד בלתי אפשרי להשיג את מוקד הדואר 171, וכשמקבלים מענה, השיחה מתנתקת באמצע והפונה נאלץ להתקשר שוב ולהזמין את הערכות מחדש. בדואר טענו אז כי התחייבו לכמות של כ-3,000 פניות ביום, בפרויקט שתוכנן ל-3 שנים, אולם בימים שאחרי המשט זינקה הכמות ל-12 אלף פניות וכעת מוסרים בדואר שטיפסה גם ל-20 אלף. התאוצה הזאת, שבדואר ובפיקוד העורף לא נערכו אליה, גרמה לעומסים גבוהים מהמצופה והביא לזמני המתנה ארוכים. חברת דואר ישראל פנתה למשרד הביטחון ולפיקוד העורף והתריעה בפניהם על המצב.

 

במוקד 171 יפנו למוקד החדש

ראש מנהלת ערכות המגן, אל"מ יוסי סגיב, אמר אז ל-ynet כי הפתרון ללחץ האדיר על מוקד 171 הוא פתיחת מוקד נפרד לחלוקת ערכות המגן. "למוקד הנוכחי מגיעות פניות גם לתשלום הארנונה, או לשליחת מברק לחתונה", אמר סגיב. לאחרונה חנכנו תחנת מידע חדשה עם ארבעים עובדים, ובקרוב יוקצה מספר טלפון נפרד לעניין החלוקה, מה שאמור לייעל אותה בצורה משמעותית. לקח נוסף שלמדנו מהסיפור הוא שעלינו לפרוס פריסה רחבה יותר של תחנות חלוקה וכן להעמיק את הידע של עובדי הדואר בנושא".

 

עוד אמר אז כי "עכשיו, כשזיהינו את נקודת התורפה של הדואר, אנו בטוחים שעד אוגוסט המצב יתייצב. אך גם הציבור צריך לדעת שלא מדובר במבצע, אלא בפרויקט שאמור להיפרש על פני תקופה ארוכה".

  

בימים אלה המוקד עדיין עמוס מהצפוי, אולם כמות השיחות ירדה. בשלב זה, מוקד הדואר 171 ימשיך לשמש עבור הזמנת ערכות מגן במקביל למוקד החדש במשך מספר שבועות. בתום תקופת ההסתגלות הזאת, 2237* יישאר המוקד היחיד שיעסוק בפניות הללו ובמוקד 171 תהיה הודעה שמפנה למוקד הזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים