חתם על טריפל לשנה ב-HOT - וקיבל טריפל בלגן
בגלל טעות של נציג, סטודנט שהצטרף ל-HOT בעסקת טריפל לשנה גילה כעבור 7 חודשים שהעסקה שלו מעולם לא אושרה כטריפל כי המודם שלו היה יד שנייה ולא הועבר על שמו. כשניסה להתנתק אמרו לו: כיוון שאתה לא בעסקת טריפל אתה מחוייב לעוד שנתיים. אחרי פניית ynet הוא קיבל החזר ונותק ללא קנס
הצטרפתם ל-HOT בעסקת טריפל? ודאו שכל רכיבי העסקה כלולים בה ואל תתנתקו מאחד השירותים בנפרד כי יתכן שתשלמו על השניים האחרים הרבה יותר. לכאורה, ברור לכל שבלי צלע אחת בטרויקה: טלפון-טלוויזיה בכבלים-ואינטרנט - מבצע הטריפל בטל ומבוטל. אבל תארו לעצמכם מצב קפקאי, בו אתם משתמשים להנאתכם בשלושת שירותי החברה הכלולים בחבילה, ומבלי ידיעתכם, אחד מהם זלג מהעסקה, בגלל טעות שלכם או טעות של נציג, וכעת מתקיים בפני עצמו. כן, אתם תשלמו על כך - וביוקר.
זה מה שקרה לסטודנט שהצטרף לעסקת טריפל סטודנטים. "בנובמבר 2009 חתמתי עם HOT על עסקת טריפל סטודנטים לשנה", הוא מספר. "גרתי אז בראשל"צ בדירה שכורה. הכבלים והטלפון הגיעו חדשים מ-HOT אבל המודם היה משומש. החליטו לספח לעסקה מודם שכבר היה קיים בדירה, אבל במסלול שונה ועל שם דיירת אחרת. לשם כך, התנאים שלו שונו, משום שכמאמר הנציג, ביטולו וחיבורו מחדש היו גוררים קנס".
העברת הבעלות הזאת, גרמה לבעלים הקודמים והחדשים של המודם לחשוש מטעויות. לכן ביקשו שכל העסקה, כולל המודם, תירשם על שמו של הבעלים החדשים, קרי, המתלונן שלנו. "אמרו לי שזה יקרה, אבל זה ייקח זמן", הוא טוען. "הנחתי לזה, וזמן מה לאחר מכן, קיבלתי חיוב נפרד ומוזר על שירותי הטלפון בשווי 60 שקל. לא הבנתי מאיפה החיוב הגיע, הרי אני בעסקת טריפל. הנציגה אמרה שכנראה נפלה טעות וזיכתה אותי. ביקשתי להתנתק מהקו כדי שזה לא יקרה שוב. היא אמרה שאין בעיה וניתקה אותי".
אתה גם לא בטריפל וגם מחויב לעוד שנתיים
הקלות הבלתי נסבלת של הניתוק מקו הטלפון - אחד מרכיבי המשוואה המשולשת - היתה צריכה להדליק נורות אדומות וסירנות רבות אצל הסטודנט. אבל המציאות טפחה סוף סוף על פניו רק 7 חודשים אחרי היכנסו לעסקה, כשביקש לעבור לת"א. אז אמרו לו ב-HOT שלמרות שבידו חוזה כתוב וחתום על עסקת טריפל לשנה - הוא מעולם לא היה רשום אצלם כמי שמקבל שירותי טריפל.
"ביקשתי לעבור דירה וב-HOT הודיעו לי שאין ברשותי מנוי אינטרנט - רק כבלים", הוא מספר. "עכשיו הבנתי מדוע נתנו לי לבטל בקלות את קו הטלפון: כל אותה העת לא הייתי בכלל בטריפל אצלם, כי הם לא העבירו את המודם על שמי. אם הייתי רשום בטריפל, כפי שרשום בחוזה שלפני, הם לא היו משחררים אותי מהטלפון כה בקלות".
הסטודנט עבר דירה אולם לטענתו, המודם עדיין לא עבר לבעלותו. ואז בתחילת יוני - חדל המודם לעבוד. "אמרו לי שיש למנוי חוב. ושהם לא רואים שהאינטרנט שייך לי בכלל", הוא מספר. "מסתבר שכל הזמן הזה לא יכולתי לשלם על המודם, כי הוא לא רשום על שמי. אחרי שלא סייעו לי, ביקשתי להתנתק. נציגת שירות אמרה לי שאי אפשר להתנתק בלי קנס: כי אני מחוייב עד 2012, כלומר לעוד שנתיים. הסברתי לנציגה שיש לי חוזה טריפל חתום ביד, והוא תקף לשנה בלבד. והיא אמרה: אבל אתה לא בעסקת טריפל".
"בינתיים האינטרנט היה מנותק ואז סבל מבעיות, וזיכוי שהבטיחו לי על ההתנהלות הזאת לא הגיע. אני רוצה להתנתק, אבל עלי לשלם 440 שקל פלוס 50 שקל על כל חודש בו נהניתי מההטבה. לדעתי, אין סיבה שאשלם את הכסף הזה אחרי התנהלות מרושלת כלפי, ואי קיום החוזה על כל תנאיו".
אחרי פניית ynet לחברה, הסטודנט נותק מהחברה ללא קנס.
מ-HOT מסרו בתגובה: "התנצלנו בפני הלקוח על אי הנוחות שנגרמה לו. בהתאם, נדאג לזכותו בגין ההפרשים ולא נחייבו בגין החזר הטבה".