שתף קטע נבחר

הצרכנים יחכו: נדחתה הפחתת דמי הקישוריות

1:0 לחברות הסלולר: במסגרת השימוע שנערך להן, החליט משרד התקשורת לבדוק במשך 3 שבועות את טענותיהן נגד שיעור ההפחתה. הצפי: דמי הקישוריות לא ירדו ב-1 באוגוסט ואם יתקבלו טענות החברות, יתכן שירדו בשיעור נמוך מהמתוכנן

ניצחון זמני לחברות הסלולר: משרד התקשורת יבחן מחדש את שיעור הפחתת דמי הקישוריות. ביומיים האחרונים ערך המשרד שימוע לחברות הסלולר, במסגרתו הן העלו טענות נגד הפחתת דמי הקישוריות ב-84% מ-25 אגורות ל-4.14 אגורות.

 

בין היתר, חברות הסלולר טענו שחישובי חברת הייעוץ הבינ"ל נרה (NERA), שאת שירותיה שכר המשרד, לא היו מדוייקים ושאירעו טעויות בחישוב. שר התקשורת, משה כחלון ובכירי משרדו, קיימו הבוקר ישיבה עם חברת NERA לסיכום הטענות שהעלו החברות הסלולריות, והחברה ביקשה מהשר כחלון פרק זמן של שלושה שבועות לצורך בחינת הטענות.

 

לפי הלו"ז, הורדת דמי הקישוריות, התשלום שהצרכן משלם לחברות עבור קישור בשיחות בין חברה לחברה, היתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, אלא אם במהלך השימוע יעלו טענות שדורשות פרק זמן לשקילה מחדש של ההפחתה, כפי שאכן קרה. כעת נראה שהמשרד לא יספיק לעדכן את ההפחתה בתאריך הנקוב. אם יתקבלו טענות החברות, יתכן אף שההפחתה תהיה בשיעור נמוך יותר. 

 

ערב דיוני השימוע כינס יו"ר סלקום מסיבת עיתונאים ודיבר נגד שיעור ההפחתה. "זה שבוע מכריע לתעשיית הסלולר הישראלית", אמר. "באו יועצים מחו"ל, חברת נרה, עם מחשבה להוריד את דמי הקישוריות מ-25.1 אגורות ל-4 אגורות - ירידה של 84%. אין דבר כזה. אף פעם לא לא היה דבר כזה. זו הסיבה בגללה חברות הסלולר נרעשות".

  

שר התקשורת משה כחלון: "נאה דורש נאה מקיים, וכשם שאנו מבקשים מן החברות לפעול בצורה מקצועית, כך אני מצפה גם מאיתנו. מבחינתי, ראוי לבחון ביסודיות את כל הטענות שהעלו החברות הסלולאריות בשימוע ולתת התייחסות אליהן. בכל פעולה שאנו נוקטים עלינו להביא בחשבון את טובת הצרכן, ולשמור על עקרון התחרותיות. כאמור, אני סבור כי על הצרכן לשלם בדיוק עבור מה שהוא צורך, ועל החברות לגבות בדיוק את מה שמגיע להן - לא אגורה יותר, ולא שקל פחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
החברות טוענות: נעשו טעויות בחישוב
צילום: index open
מומלצים