הוניגמן: החלפת פריט שבמבצע 1+1? שלמי יותר
לקוחה שקנתה בהוניגמן חולצות במבצע 1+1 ושילמה רק על החולצה היקרה, ביקשה להחליף את החולצה הזולה יותר מבין השתיים. המוכרת אמרה לה: הוסיפי כסף, למרות שגם במחיר החדש היא נותרה הזולה מבין השתיים. הוניגמן: "אנו מתנצלים"
האם כשמחליפים פריט אופנה, שבמבצע, אפשר לדרוש מאיתנו לשלם יותר למרות שהפריט החדש עדיין עומד בכללי המבצע במסגרתו נקנה? יעל, לקוחה קבועה של הוניגמן שבאה להחליף חולצה, נאלצה להתמודד עם הדרישה הזאת.
יעל קנתה צמד חולצות ושני זוגות מכנסיים במבצעי 1+1 הזול מביניהם, בחנות הוניגמן שבקניון עזריאלי. סך סכום הרכישה: 445 שקל. היא התלבטה לגבי אחת החולצות, הזולה מביניהם ולטענתה, המוכרת בחנות אמרה לה "קני, ומקסימום תחליפי, לא תהיה לך שום בעיה". החולצה ההיא עלתה 130 שקל, והחולצה היקרה, לגביה היתה בטוחה, עלתה 200 שקל, והיא שילמה על שתיהן רק 200 שקל, כאמור - לפי מחיר החולצה היקרה.
אבל כשאכן שבה לחנות כדי להלחיף את החולצה הזולה, נתקלה בהתקלה. "הגעתי לחנות עם צמד החולצות, כולל התג והחשבונית", היא מספרת. "באתי עם שתיהן בכוונה כדי שיראו שאני מעוניינת להחליף את הזלה מביניהן. מצאתי בחנות חולצה אחרת בעלות של 180 שקל. בקופה נתתי למוכרת, שהיתה במקרה מנהלת החנות, את החולצה שאני מחליפה ואמרתי לה שאני לוקחת את זו במקומה.
"היא העבירה אותה בקופה ואמרה שאני צריכה להוסיף 25 שקל. שאלתי אותה למה? והיא אמרה: 'כי את מחזירה חולצה שלאחר 50% הנחה עולה 65 שקל, ואת לוקחת חולצה שלאחר 50% עולה 90 שקל. אמרתי לה שאני לא מחליפה חולצה אחת שקניתי מול חולצה אחרת. קניתי במסגרת מבצע של 1+1. ואת הסכום הגבוה ביותר (200 שקל) הם כבר קיבלו ממני. אבל התשובה שלה היתה: 'ממש לא'.
"אם הייתי בוחרת חולצה זולה יותר, היו מחזירים לי כסף"?
יעל לא התייאשה. "המשכתי ואמרתי שאם הייתי מגיעה לקנות את שתי החולצות הנוכחיות עכשיו, הייתי עדיין משלמת 200 שקל - רק על היקרה מביניהן, ואני לא מבינה לא אני צריכה לשלם 225 שקל", היא מספרת. המנהלת השיבה: 'נכון, אבל לא עשית את זה, אז מה זה משנה עכשיו'. המשכתי ואמרתי שאם הייתי מחזירה חולצה שעולה 180 שקל ולוקחת חולצה שעולה 130 שקל לא הייתי מקבלת זיכוי, כי החולצה היקרה עדיין נותרה ברשותי. היא אמרה שאלה ההוראות של הרשת, ואם יש לי טענות אני מוזמנת לפנות לשירות הלקוחות. שילמתי 25 שקל במזומן בכל זאת, זה סוף עונה ולא רציתי להישאר עם חולצה שאני לא רוצה. בבית, התקשרתי לשירות לקוחות והשארתי הודעה".
כשנציגה משירות הלקוחות חזרה אל יעל, היא הציעה לה זיכוי בשווי 50 שקל להוניגמן. "אמרתי בפירוש שאיני מעוניינת", מספרת יעל, "אני רוצה את 25 השקלים שהוצאתי בחנות לשווא מכיסי. ואני רוצה אותם במזומן ולא בצורת זיכוי. הנציגה, נעתרה, ואמרה שתשלח לי בדואר רשום צ'ק ע"ס 25 שקל ובנוסף לזה, גם זיכוי של 50 שקל. אני שמחה על הצ'ק, למרות שהוא יגרום לי לכתת רגלי לדואר. הזיכוי נשמע כמו מחווה טובה, למרות שבתכל'ס הם רק עושים את זה כדי לגרום לי להגיע שוב לחנות שלא בא לי יותר להיכנס אליה".
מהוניגמן נמסר בתגובה: "חברתנו שמה לה למטרה להעניק את השירות האדיב והטוב ביותר לקהל לקוחותינו. אירועים מהסוג המתואר, אינם מאפיינים את השירות הניתן בחנויות הרשת. הנושא נלקח לתשומת ליבנו נבדק, וטופל בהתאם. אנו מתנצלים על שאירע, ונפעל בנידון לשם מניעת הישנות מקרה דומה לזה".