מעריצות: "איפה כל המוצרים של ג'סטין ביבר"?
רשת קרביץ החלה לפרסם בפייסבוק, שהשבוע, כל יום יגיע לחנויות מוצר אחר עליו מתנוססת דמותו של הכוכב הצעיר. כמה מעריצות טוענות: גרמו לנו להגיע מדי יום לחנויות ועדיין, לא כל המוצרים ישנם. קרביץ: "לא התכוונו לטרטר. זו פעם ראשונה שאנחנו עושים קמפיין במדיה החברתית"
לפני שבועיים, רשת קרביץ הודיעה שחתמה על הסכם להפצת קלסרים, מחברות ויומנים של סנסציית הפופ ג'סטין ביבר. המעריצות הישראליות של הכוכב בן ה-16 נרעשו, ותוך שבוע הרשת נערכה לייצור והפצה של המוצרים. אבל כמה מהבנות הנרגשות שואלות: מדוע כל מוצר מגיע לחנות ביום אחר, וכך גורמים לנו להגיע לחנויות שלושה ימים ברציפות, ולמה לא הגיעו עדיין כל המוצרים?
בהיעדר פרסום סטנדרטי, הבנות מתעדכנות לגבי מועדי ההגעה של המוצרים דרך עמוד הפייסבוק של קרביץ, שדאג לשלוח הודעות על הגעת המוצרים, לקבוצות המעריצים הגדולות של הזמר מוזהב הפוני. העמוד של קרביץ אף זכה ב-600 חברים חדשים בעקבות הפרסומים.
כשהיא מפרסמת באמצעי התקשורת "הסטנדרטיים", רשת כמו קרביץ חייבת לעמוד מאחורי הפרסומים שלה - כלומר להזרים סחורה לחנות ורק אז לפרסם אותה. אולם בפייסבוק, כך מסתבר, היא עשויה שלא לדייק לכאורה, הכל ברוח הספונטניות של המדיום. אבל לא כל המעריצות אהבו את הדיווחים התכופים על הגעתם של המוצרים טיפין טיפין, דיווחים שגרמו לחלקן לנהור לחנויות יום אחרי יום.
"הגעתי במיוחד לעזריאלי והיומנים עוד לא הגיעו"
"הבנתי מהעדכונים של קרביץ בפייסבוק, שהמרצ'נדייז מגיעים לחנויות בהדרגה", אומרת אחת הבנות. "שלשום הגיעו קלסרים, שמגיעים בחבילה של שלושה קלסרים שעולה 35 שקל, אתמול הגיעו מחברות - 30 שקל לחבילה של 3 מחברות, היום אמורים להגיע יומנים. הבעיה היא שאני חייבת לקנות את המוצרים ביום הראשון שהם מגיעים, אחרת בנות אחרות יחסלו את המלאי. אז בעצם הם מביאים את המוצרים בהדרגה ומכריחים אותי להגיע כל יום לקרביץ".
מעריצה אחרת מתלוננת: "אני גרה ביישוב קטן. בעקבות ההודעות בפייסבוק, הגעתי לחנות בעזריאלי היום, לקחתי את הרכבת במיוחד, כי ידעתי שהיום אמורים להגיע היומנים והמוכר אמר לי שהם עדיין לא הגיעו. קלסרים היו שם, והמחברות ניצבו בערימות במחסן. המוכר בחנות אמר שחבל לי לחזור במועד אחר, ועדיף לי לקנות לפני שיחטף. אני מאוד מודה לקרביץ על המוצרים היפים, אבל חזרתי מאוכזבת הביתה".
מסתבר שחובבות הזמר מסוגלות לעבור בין כמה קניונים מדי יום, כדי לרכוש קלסר ומחברת עם דיוקנו של ביבר. מעריצה תושבת דימונה מספרת: "את הקלסרים קניתי בעזריאלי ואת המחברות בקניון הזהב. היומנים עדיין לא הגיעו לאזור מגורי, אבל ראיתי בנות שקנו אותם היום והעלו תמונות לפייסבוק".
גלעד פרנסיס, מנהל שיווק ברשת קרביץ: "המטרה שלנו לא היתה לטרטר את הבנות. המעריצות של ג'סטין מאוגדות בקבוצות מאוד גדולות בפייסבוק, אז יצרנו איתן קשר דרך עמוד הפייסבוק של קרביץ, הודענו להן על הליין הבלעדי, והתגובה היתה נפלאה. מאז אנחנו מעדכנים אותן במחירים ובמגוון המוצרים. המוצרים מגיעים לחנויות בשלבים, זה נכון, כי אנחנו רשת של מעל 60 סניפים.
"אם היינו יוצאים בפרסום מסודר - הסחורה היתה מגיעה במקביל למודעה, אבל כאן בגלל פרסום במדיה החברתית, יצא שהעדכונים יותר מהירים לכן זמן התגובה שלנו איטי יותר. זו פעם ראשונה שאנו עושים קמפיין מבוסס מדיה חברתית. כחלק מהעדכונים אונליין מהשטח בזמן אמת, עדכנו אותם שביום שלישי יגיעו הקלסרים, מחברות יגיעו ביום אחרי כן והיומנים יגיעו היום. אם היו אי דיוקים זה לא משהו מכוון, זה קורה כשעושים דברים אונליין. אם יש מחסור מדובר במקרה נקודתי. לגבי עזריאלי: היומנים יגיעו לחנות עוד היום".