הפרגולה הגיעה ללא כיסוי - הום סנטר תפצה
לקוח שרכש בהום סנטר פרגולה, טוען כי הרשת לא שלחה לו את הכיסוי למוצר, גם כחלוף חודש. בית המשפט קבע כי אמנם נגרם ללקוח נזק אך בקשתו לפיצוי של 8,000 שקל אינה פרופורציונלית לעסקה ולפיכך חויבה הום סנטר בפיצוי של 1,300 שקל בלבד
לקוח שרכש פרגולה ניידת מסוג המכונה "גזיבו", טען כי לאחר שרכש מהום סנטר את המוצר, נאמר לו כי כיסויו חסר במלאי ויגיע אליו זמן קצר לאחר משלוח החלקים האחרים. לפיכך, לטענתו, הסכים לביצוע העסקה תוך הסתמכות על הודעתה של הום סנטר, כי הכיסוי יגיע אליו "אוטוטו".
לאחר שחלפו כחודש ימים והכיסוי לא הגיע, הגיש הלקוח תביעה כנגד הום סנטר לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע, לביטול העסקה ולפיצוי של 8,000 שקל בגין הנזקים והטרחה שנגרמו לו.
עוד טען הלקוח, כי נגרמו לו נזקים רבים, שכן הקיץ חלף מבלי שיכול היה להתרווח בגינתו תחת הגזיבו, וכן , כי נאלץ לבקר בהום סנטר פעמים רבות לשם בירור העניין, מה שגרם לו לטרחה רבה.
הום סנטר טענה מנגד, כי הודיעה לתובע כי הכיסוי לגזיבו חסר במלאי וכי יגיע תוך זמן מה ואף הציעה לו לבטל את העסקה ולהשיב את מלוא כספו, וכן לפצותו בתווי קנייה ברשת בסך 500 שקל, אולם הלקוח סירב.
סכום התביעה אינו סביר
השופט אור אדם קיבל את התביעה חלקית וקבע, כי מאחר והום סנטר הודיעה לתובע, כי ייקח כחודש ימים עד שיגיע הכיסוי, יכול היה לצפות כי לא יוכל להשתמש בגזיבו במהלך הקיץ הקרוב. יחד עם זאת, נקבע, כי אין ספק שנגרם לתובע נזק שכן נאלץ להגיע מספר פעמים להום סנטר בכדי לברר את עניין הכיסוי וכן ניזוק בגין אבדן הנאה. נזקים אלה, כך נקבע, מצדיקים פיצוי, אולם לא כפי דרישת התובע.
"פיצוי בגין נזק עקיף חייב להיות קשור לעלות העסקה כולה. אין זה סביר כי בגין עסקה פעוטה, אדם יתבע נזק עקיף העולה עליה בעשרות מונים", כתב השופט.
לפיכך נקבע, כי העסקה תבוטל, התובע ישיב את חלקי הגזיבו להום סנטר וזו תשיב לו את הסכום ששילם בתוספת פיצוי בגין נזקים עקיפים של 1,300 שקל ובסך הכל - 3,000 שקל. בנוסף, חויבה הום סנטר בהוצאות של 400 שקל.
לאתר המשפט הישראלי "פסקדין" - www.PsakDin.co.il