לקוח תובע את אורנג': כונה "מר אדון טיפש"
הכינוי הופיע על החשבונית שקיבל התובע מחברת הסלולר, וכעת הוא תובע את פרטנר ב-50 אלף שקל על פרסום לשון הרע. לטענתו מדובר בנקמה על החלטתו לנתק את אחד הקווים שברשותו. פרטנר: לא אנחנו ביצענו את השינוי
לקוח הגיש היום (ד') תביעה נגד אורנג' על שכונה בחשבונית התקופתית שהוא מקבל, ובאתר האינטרנט שלה: "מר אדון טיפש". בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל- אביב הוא מבקש מפרטנר לפצותו ב-50 אלף שקל על פרסום לשון הרע.
לטענת התובע, שברשותו מספר קווי סלולר מהחברה, הוא זכה לכינוי כנקמה על החלטתו לנתק את אחד מקווי הטלפון הסלולרי שברשותו, בעקבות תקלות חוזרות ונשנות במכשיר הטלפון הסלולרי.
על פי כתב התביעה, שמו של התובע מופיע כ"מר אדון טיפש" גם באתר האינטרנט של החברה, והוא רואה זאת כשהוא נכנס לפרטי החשבון שלו. לטענתו, מכך עולה שזו אינה טעות דפוס או תקלה, אלא האופן שבו שמו רשום במאגרי החברה.
פרטנר: "אלמוני עשה את זה"
לפי חוק איסור לשון הרע פרסום בכתב אינו דורש הוכחה של הגעת המידע המעוול לעיני נמענים רבים, אלא אפילו אם רק "עשוי היה, לפי הנסיבות, להגיע לאדם זולת הנפגע".
בכתב התביעה נאמר כי "במקרה, זה מדובר פרסום שהוכנס למחשבי החברה, הופיע בכל פעם שהודפסה חשבונית, מצוי היה במאגריה והיה קריא לכל אחד מעובדיה, כמו גם לכל נציגי השירות שטיפלו בתובע ו/או עסקו בחשבון שלו ו/או בפניותיו השונות".
במקרה זה, היו אנשים שצפו בחשבונית המעליבה מלבד הלקוח. האיש טוען כי לצורך בדיקת שינוי השם ובירורו, הפרסום נאלץ להביא את העניין לידיעת אנשי ועד העובדים של מקום עבודתו, אל-על, שהיו אחראים על יצירת ההסדר מול אורנג', במסגרת תוכנית מיוחדת שניתנה לעובדים, ולעיני אשתו.
הלקוח טוען שהתקשר לאורנג' ומנהלת שירות הלקוחות לא הציעה לו התנצלות ולא תיקון, וגם לא פיצוי כספי בגין העוול שנגרם לו, כי אם "זיכוי" זעום בחשבון הטלפון. נציגת השירות גם אמרה לו שגורם זר כלשהו - צד ג' "אלמוני" - הוא ש"נכנס" למחשב ושיבש את השם, ולא אחד מעובדי החברה.
פרטנר: לא אנו שינינו את השם
מפרטנר נמסר בתגובה: "התביעה טרם נתקבלה בחברת פרטנר. טרם קבלת התביעה, הגיעה לידי פרטנר תלונת הלקוח ונערכה בדיקה מעמיקה. בדיקה זו העלתה כי מדובר בשינוי שלא בוצע על-ידי החברה. השינוי נעשה באמצעות שירות ה-self service שאותו מעמידה החברה לנוחות לקוחותיה.
"השימוש בשירות זה כרוך בתהליך מחמיר של זיהוי, הכולל הזנת פרטים ע"י הלקוח, המצויים בידיו בלבד ואינם מצויים ברשות החברה. רק הלקוח עצמו או מי מטעמו שמסר לו את פרטיו הסודיים והם בלבד, יכולים לבצע את השינוי בשם, כפי שבוצע במקרה זה".