HOT: נחזיר לך את הכסף. עוד 5 חודשים
לקוח של חברת הכבלים עבר למקום מגורים בו אין תשתית מתאימה, והחברה הבטיחה: לא נגבה ממך קנס על התנתקות. בפועל הקנס נגבה, ומאז, מדי חודש, הוא רודף אחרי החברה כדי לקבל את כספו בחזרה. HOT: "מדובר בטעות אנוש"
כמה זמן אפשר לחכות להחזר מחברת HOT? כחמישה חודשים, מסתבר. לקוח של HOT נאלץ לעזוב את החברה בגלל מעבר דירה, והחברה הבטיחה שלא תגבה ממנו קנס על התנתקות. אבל מאז אפריל, הוא לא קיבל בחזרה את סכום הקנס שנגבה ממנו בטעות, וזה למרות ש-HOT הודתה בטעות, ועל אף שמאז הוא משוחח עם נציגי החברה מדי חודש.
"הייתי מנוי של HOT בעשר השנים האחרונו, לסירוגין", הוא מספר ל-ynet, "והמינוי האחרון היה במושב גבעת ח"ן בדירה ששכרתי. השנה, קנינו אישתי ואני דירה חדשה בשכונת 'גבעת טל' שבישוב אלפי מנשה. לחברת HOT אין תשתית בשכונה זו, לכן לא יכולתי להשאר מנוי בחברתם ונאלצתי לעבור ל-yes.
מעבר הדירה היה ב-1 באפריל ולקראת סוף מרס שוחחתי בטלפון עם נציג HOT, והסברתי לו את המצב. הוא הבין ואמר שאכן, אין לחברה תשתית שם, ולכן לא אצטרך לשלם קנס על התנתקות לפני סיום החוזה, וכל שעלי לעשות, זה לשלוח להם בפקס את חוזה רכישת הדירה".
שכחנו, אתה צריך לפקסס גם חשבון ארנונה
הלקוח שלח את החוזה, ואף קיבל אישור ב-sms על קבלת המשלוח. "אבל בחיוב הוויזה הבא ראיתי שהם כמובן חייבו אותי בכ270 שקל קנס, הוא מספר. "אם לא הייתי בודק ועוקב, ודאי לא הייתי שם לב לחיוב המיותר, ואני בטוח שזה קורה לאנשים רבים בלי ידיעתם.
"התקשרתי ל-HOT, והנציג שענה אמר לי שחוזה רכישת הדירה כבר לא מספיק להם, ואני צריך לשלוח העתק ספח ת.ז עם כתובת הדירה החדשה או תשלום ארנונה, כדי להוכיח להם שאני לא משקר, ואכן עברתי לגור שם ולא רק רכשתי את הדירה. מה שמדהים פה, זה שהם לא התקשרו אלי כדי לומר לי שאין די בחוזה ששלחתי, אלא שאני פניתי אליהם בגלל החיוב ואז גיליתי את הדרישה הנוספת".
הלקוח פיקסס מיד את תשלום הארנונה על שמו, ושוב קיבל אישור ב-sms שהמסמך התקבל והדבר בטיפול. חודש ימים עברו מאז, והכסף לא הוחזר. הלקוח החליט להתקשר לחברה, שוב.
"הנציגה שענתה, אמרה לי שהיא שולחת מייל 'בהול' לראש צוות, העניין יטופל מיידית ואזוכה", הוא מספר. "חודש נוסף עבר ודבר לא קרה. שוב התקשרתי. הפעם, אמר לי נציג שהוא רואה כבר את הזיכוי בחשבון שלי ב-HOT, וזה רק צריך לעבור 'סבב חתימות', עד שכרטיס האשראי שלי יזוכה".
"הכסף עדיין לא הוחזר"
מאז, תאמינו או לא, עבר עוד חודש. השבוע שוב התקשר הלקוח לשעבר ל-HOT. ולטענתו, נציגה נוספת אמרה לו שהיא רואה במחשב שהחברה אכן מזכה אותו. כששאל מדוע הכסף לא מועבר כבר לויזה שלו, הנציגה אמרה שתחזור אליו עם תשובה בעוד שבועיים.
"אני בן אדם רגוע בדרך כלל, אבל ההתנהגות הזו שלהם, ללקוח של שנים, ההתחמקויות הרבות, וההרגשה שהם פשוט מנסים לייאש אותך ושתוותר על הכסף פשוט מרתיחה אותי", הוא מסביר. "עצם זה שאפשר לדבר איתם רק בטלפון ולא פרונטלית יוצרת חוסר אונים גדול מאוד, אני חש שהם פשוט 'משחקים' איתי ומנסים לייאש אותי.
"הרעיון שאני צריך לרדוף אחריהם במשך עוד מעט חמישה חודשים כדי לקבל בחזרה 270 שקל שנלקחו ממני, אחרי שהבטיחו לי שלא ייגבה שום קנס, פשוט מרתיח ומדהים אותי כאחד. כשהם מעוניינים בך כלקוח חדש הם מתקשרים עשר פעמים ביום, אבל בכל חמשת האחרונים, אחרי עשרות שיחות, לא קיבלתי אפילו טלפון אחד כדי לשאול אם הכסף עבר ואם הכל בסדר, או הצעת פיצוי או התנצלות כלשהי על הסיפור הזה, עד היום לא קיבלתי בחזרה את הכסף".
אחרי שפנינו ל-HOT, התקשרנו ללקוח לשאול אותו האם זוכה. "עדיין לא", סיפר ל-ynet. "הפעם אמרו לי שהאשראי שלי זוכה, אבל אין לכך הוכחה במציאות, נכון להיום".
מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על העיכוב בהעברת הזיכוי שנגרם עקב טעות אנוש. טרם פנייתכם הכסף כבר הופקד לחברת האשראי".