שתף קטע נבחר

כלל תעופה פרסמה כרטיסים בזול - למרות שאזלו

החברה נתבקשה להסיר כל פרסום מטעה ביחס לכמות כרטיסי הטיסה הזולים העומדים למכירה באתר שלה. הממונה על הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס: "אתר שימשיך לפרסם בצורה כזאת - ננקוט נגדו בהליכים"

ביקשתם לקנות כרטיסי טיסה ונופשונים בזול וגיליתם שלמרות הפרסום, המלאי אזל? מדובר בעבירה על חוק הגנת הצרכן ושווה להתלונן על כך. הממונה על הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס הורתה לחברת כלל תעופה בע"מ להסיר כל פרסום מטעה ביחס לכמות הכרטיסים הזולים שהיא מעמידה למכירה. בנוסף, החברה נתבקשה לתקן את התקנון המתפרסם באתר האינטרנט, ולכלול בו פירוט שחסר, לגבי זכות ביטול עסקה.

 

 

ההוראה יצאה אחרי שהרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן בדקה תלונות של צרכנים, מהם עלה כי לא ניתן לרכוש בחברה כלל תעופה כרטיסי טיסה שונים במחירים המתפרסמים באתר. מבדיקת התלונות, התברר כי אכן אין קשר בין מחיר הטיסה המתפרסם, לבין אפשרות הצרכן לרכוש כרטיס במחיר זה בפועל - אם משום שהכרטיסים הזולים אינם נמצאים במלאי ואספקתם תלויה בספק ואם משום שהספק הודיע לחברת כלל תעופה כי הכרטיסים הזולים אינם קיימים עוד.

 

"כל אתר שיסטה מהנחיות ברורות שניתנו בעבר, וימשיך לפרסם בצורה כזאת - ננקוט נגדו בהליכים", מזהירה עו"ד פינקוס.

ומבהירה כי לפי סעיף 14 ג (א) לחוק הגנת הצרכן, על העוסק במכר מרחוק לגלות לצרכנים מה היא כמות הטובין שבמלאי (במקרה זה מס' הכרטיסים הזולים) גם אם אין חובה, במכר מרחוק, להחזיק במלאי.

 

כלומר, כלל תעופה יכלה לומר ללקוחותיה שיש בידה אפס כרטיסים, העיקר שתגלה לצרכן את המצב לאשורו. גילוי כמות המלאי היא חיונית - וזאת כדי למנוע הטעיית הצרכן ופניית שווא של הצרכן לרבות התקשרות שווא עם העוסק. 

 

לעניין זכות הביטול, נראה שגם כאן עברה כלל תעופה על חוק הגנת הצרכן. באתר של כלל תעופה נאמר רק שישנה זכות ביטול, אולם החוק מחייב לפרט את מהות הזכות הזאת ומימושה בפועל. על החברה לפרט תוך כמה זמן ניתן לבטל עסקה, באלו עלויות: 5% ממחיר העסקה או 100 שקל לפי הנמוך מביניהם, ובאיזו דרך אפשר לבטל עסקה. הצרכנים לא אמורים ללכת לחוק ולדוק, מי שאמור ליידע אותם זה העוסק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים