הדקה ה-90 תפצה כ-43 אלף צרכנים ב-35 שקל
החברה הגיעה להסכם פשרה בתביעה ייצוגית עם תובע שטען כי החברה לא הציגה מחירים מלאים באתר האינטרנט שלה. כל מי שרכש ממנה מ-27 באוגוסט 1998 עד 31 במרס 2007 זכאי לזיכוי. לא מדובר בכסף מזומן, אלא בפיצוי בדמות שוברים לרכישת שירותי תיירות באמצעות אתר האינטרנט שלה
מי רוצה 35 שקל פיצוי לקניית חופשה? חברת הדקה ה-90 תפצה את צרכניה ב-43,952 שוברי זיכוי אלקטרוניים לרכישת שירותי תיירות באמצעות אתר האינטרנט שלה על סך 35 שקל כל אחד. הפיצוי הזה סוכם במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית, שאישר בית המשפט המחוזי בתל אביב.
המחוזי ביקש מהדקה ה-90 לפרסם מודעה בשני עיתונים יומיים, שתקרא לכל מי שרכש שירותי תיירות מהחברה החל מ-27 באוגוסט 1998 ועד 31 במרס 2007, להודיע על כך ולהוכיח זאת תוך 45 יום, כדי לקבל זכאות לשובר הזיכוי. שוברי הזיכוי יפורסמו באתר האינטרנט של החברה, למימוש בארץ ובחו"ל - שובר אחד לכל לקוח.
על מה ניתן הפיצוי הזה? ובכן, בכתב התביעה טען התובע כי החברה הטעתה כביכול את צרכניה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, משום שבמחירים שהופיעו בדף הבית של אתר האינטרנט שלה, היא לא כללה את עלות דמי גביית כרטיס אשראי, או דמי טיפול. עוד טען כי במהלך תקופה מסוימת, החברה גבתה סכומים אלה בהתאם למספר הנוסעים. בהתנהלותה זו, כך טען, הפרה החברה את חובת הצגת המחיר הכולל של העסקה.
מי קונה שירותי תיירות ב-35 שקל?
התביעה הוגשה לבית-המשפט המחוזי בת"א בשלהי 2005, אולם ביהמ"ש דחה את הבקשה לאשרה כייצוגית. לכן בראשית 2007 הגיש התובע ערעור לבית-המשפט העליון על קביעת המחוזי. עקב הגשת הערעור, הדקה ה-90 החלה לנהל עמו מו"מ, ועוד באותה שנה הגיעו להסכם פשרה. ביולי האחרון הגיש ד"ר שמחה סדן, שמונה כבודק על-ידי בית המשפט בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, חוות דעת לפיה מדובר בהסכם סביר. על כן, ביהמ"ש נתן לו תוקף של פסק דין.
הדקה ה-90 תשלם לתובע הייצוגי 1.75% מסכום הגבייה הכולל ביתר, בתוספת מע"מ; ועורכי דינו יקבלו 5.25% מסכום הגבייה הכולל, בתוספת מע"מ.
נראה כי ההסכם הזה טוב במיוחד לחברה ולאו דווקא לצרכנים. שימו לב שאמנם מדובר בפיצוי לצרכנים, אבל הוא מינורי ביותר וכיוון שאיש לא רוכש שירותי תיירות ב-35 שקל בלבד, ההסכם הזה למעשה מעניק לחברה עשרות אלפי צרכנים חוזרים. את חברת הדקה ה-90, ייצגו עורכי-הדין ד"ר גיל אוריון ואורית מלכא ממשרד פישר בכר חן אוריון ושות'.