ראש השנה: ירידה של 7% בשווי מכירות אלכוהול
המיסוי על המשקאות החריפים שגרם לעליית מחירים במשקאות בטווח הביניים, הביא לירידה של 30 מיליון שקל בפידיון האלכוהול השנה, שמתבטאת בעיקר בוודקה שאינה פרימיום. עם זאת ישנה עלייה של 50% עד 70% במכירת קאווה ולמברוסקו
בחודש שלפני ראש השנה תשע"א חלה ירידה של 7% בשווי מכירות יין ומשקאות חריפים לעומת השנה שעברה, כך עולה מנתוני חטיבת היבואנים הישירים של משקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר. בחודש שלקראת ראש השנה, מוכרים פי 3 יין ומשקאות חריפים מהממוצע החודשי. השנה הממוצע הזה עומד על 100 מיליון שקל, לכן בחודש האחרון נמכרו משקאות בכ-320 מיליון שקל.
פדיון ענף היינות והמשקאות האלכוהוליים יעמוד בסוף תשע"א על כ-1.17 מיליארד שקל, לעומת 1.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ 30 מיליון ש' שהם 2.5%, בעיקר כתוצאה מהמיסוי הכבד על המשקאות החריפים, שהעלה את מחירים בכ 20-30% ושנכנס לתוקף במרץ השנה.
לדברי דובי פיינטוך, יו"ר חטיבת משקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת י.ד. עסקים, ניתן להבחין בעלייה במכירת יינות וירידה במכירת משקאות חריפים מסוגים שונים, ובעיקר וודקה. ישנה עלייה בצריכת וודקות פרימיום, לעומת ירידה משמעותית של וודקות מטווח מחירי הביניים. בנוגע לוויסקי וליקרים מיוחדים, ישנה עלייה מתונה בהשוואה לחג הקודם.
עלייה במכירות ין מבעבע ובהיקף ייבוא יינות כשרים
"השנה נרשמה עלייה מטאורית של כ 50% עד 70% ברכישת יינות מבעבעים מסוג קאווה, למברוסקו ופרוסקו, אשר מחירם לצרכן נע בין 20 ל 50 שקל", אומר פיינטוך. "כמו כן, נרשמה עלייה משמעותית ש כ-20% בהיקף היבוא של משקאות כשרים יחסית לשנה שעברה".דן ליאור, חבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל החברה הסקוטית מעריך כי "היציבות בצריכת היינות מבטא יותר מכל את היותו של תחום היין חלק מהקונצנזוס התרבותי בישראל.
"מבחינת גודל ההוצאה בהשוואה לממוצע השנתי העומד על 30 שקל, מחירי הרכישות לחג נעים בין 30- 40 שקל לבקבוק יין, אך יש גם עליה משמעותית במספר האנשים שמוכנים להשקיע יותר ביינות טובים לחג, שמחירם מעל ל-100 שקל לבקבוק". .
יותר יינות כשרים
צילום: Index Open
מומלצים