שתף קטע נבחר

סקר: רוב הצרכנים לא יודעים איזו רשת הכי זולה

כשליש מנבדקים בסקר שערך מכון רותם ענו כי אינם יודעים היכן הכי זול לערוך קניות. 25% בחרו בשופרסל, 22% בחרו ברמי לוי ורק 12.5% בחרו במגה. לפי הסקר, רק חצי מהצרכנים משווים מחירים; ופחות מ-20% משים הרגל בחג ומחליפים רשת

הצרכן הישראלי, סוף תש"ע, תמונת מצב: מסקר צרכני שערך מכון רותם TRI עולה כי רוב הצרכנים לא יודעים איזו רשת הכי זולה. בנוסף, על אף ריבוי הפרסומות של הרשתות לקראת החגים, צרכנים בקושי נוטשים בחג את הרשת בה הם נוהגים לעשות את הקניות שלהם. 

  

בסקר השתתפו 500 נבדקים שמייצגים את התפלגות האוכלוסיה היהודית בארץ. לשאלה "איזו רשת מזון לדעתך היא הזולה ביותר" השיבו יותר משליש מהנשאלים: "לא יודע". בקרב הנשאלים שטענו שהם יודעים גם יודעים, שופרסל, על כל רשתותיה, אוחזת ב-25% מהתשובות שהצביעו עליה כרשת הזולה ביותר. אחריה, בחרו הנשאלים ברמי לוי עם 22% מהתשובות. רשתות מגה נתפסות כזולות רק בקרב 12.5% מהנשאלים. ו-10.7% מהנשאלים הצביעו על רשת חצי חינם כזולה ביותר.

 

למרות שכמעט מחצית מהציבור טוענים שהם עורכים השוואת מחירים בין הרשתות המזון כהכנה לקניית החג הגדולה,

(רוב המשווים הם נשים וחרדים), פחות מ-20% מהנשאלים ציינו כי יערכו את הקנייה ברשת שאינה הרשת בה הם נוהגים לרכוש מזון בימי חול. 

 

מקרב המשיבים שענו כי ישנו הרגל לכבוד החג ויקנו ברשת אחרת, יותר מ-10% ציינו כי יקנו ברשת חצי חינם, 3.9% בשופרסל, 3.5% אצל רמי לוי ו-3.1% במגה. רק 2.8% מהנשאלים ענו כי יחליפו את מקום הקניות שלהם לסופרמרקט פרטי שאינו שייך לרשת או במכולת שכונתית. לשוק יגיעו רק 1.8% מהמשיבים.

 

נראה כי שופרסל ומגה מחזיקות בכ-50% מנתח השוק, לפי תשובות הסקר. רוב הצרכנים שהשתתפו בסקר, 33.8%, קונים בדרך כלל באחת מרשתות שופרסל. בחג יקנו בה 31.8% מהנשאלים. ברשתות מגה קונים 20.5% ולקראת החג היא יורדת ל-18.5%. ברשת רמי לוי שיווק השקמה קונים 6.2% מהנשאלים, אולם לקראת החג היא עולה לרשת המועדפת על 6.3% מהנשאלים; בחצי חינם קונים 5.6% מהנשאלים ולקראת החג היא הופכת לאבן שואבת ל-7% מהצרכנים. במכולות השכונתיות קונים 2.7% מהנשאלים ובמחסני כמעט חינם קונים 2% מהנשאלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
חרדים ונשים משווים יותר
צילום: index open
מומלצים