עלית לא נכנסת לאריאל ומי עדן נמנעת מרהט?
צרכן ניסה לשלוח חבילת שי של עלית לאריאל וקיבל תשובה: חברת המשלוחים לא מגיעה לשם. תושב רהט ביקש לעשות מנוי לשירות של מי עדן וקיבל תשובה: החברה לא נכנסת לשם. שטראוס: "מדובר בתקלה. המענה בשירות הלקוחות יטופל". מי עדן: "מדובר בטעות אנוש. אנחנו בהחלט נכנסים לרהט"
האם שטראוס עלית לא עושה משלוחי חבילות שי לחג לעיר אריאל ומי עדן לא נכנסת לרהט? שני צרכנים פנו ל-ynet בשאלות הללו על סמך מידע באתר אינטרנט ותשובות שקיבלו במוקדי שרות לקוחות. החברות מסבירות את התשובות האלה ב"טעות אנוש" (מי עדן) וב"תקלה באתר, וב"מענה בשירות הלקוחות שלא לפי מדיניות החברה" (שטראוס עלית).
הצרכן שגילה שמשלוחי מתוקים של שטראוס עלית לא מגיעים לאריאל, נתקל בעובדה הזאת כשביקש לשלוח סלסלת מתוקים לחבר, לרגל יום הולדתו ה-67, ונכנס לאתר משלוחי המתנות של עלית "מתנות מתוקות" (elitegifts.strauss-group).
"בחרתי חבילה נאה וביקשתי לבצע את ההזמנה", כתב ל-ynet. "בעמוד ההזמנה יש חלונית עם גלילה, כדי לבחור את היעד למשלוח החבילה. נכנסתי, גללתי וחיפשתי את העיר אריאל, אולם להפתעתי הרבה, אריאל לא הופיעה ברשימה. לא התעצלתי והתקשרתי לברר את הדבר בשירות הלקוחות של החברה.
"כשהנציג בשירות שמע את סיפורי הוא צחק ואמר שככול הנראה מדובר בטעות וזה לא עניין פוליטי. ביקשתי שבכל אופן יבדוק, על מנת שאוכל לבצע את ההזמנה, הוא ביקש שאמתין רגע. כשחזר אלי, הוא כבר לא צחק, ואמר שאכן חברת המשלוחים לא שולחת משלוחים לאריאל, אלא לאזור תל אביב בלבד. טענתי בפניו שרשימת הישובים שמופיעה באתר, כוללת ישובים מהדרום הרחוק עד הצפון הרחוק, אך לדבריו אין מה לעשות - הדבר נתון בידי חברת המשלוחים וידה של חברת שטראוס עלית הגדולה קצרה מלהושיע. וכך נפרדנו אחד מהשני - בברכת שנה טובה, אך סלסלת מתוקים כנראה אצטרך לחפש במקום אחר".
אילת כן אריאל לא?
בדקנו את תלונתו של הצרכן. באתר המדובר, אכן ישנם משלוחים לערים ויישובים מצפת ועד אילת, מעיר ועד כפר, אבל לאריאל - משלוחים אַין. התקשרנו לשירות הלקוחות ונציג שירות אמר ל-ynet: "אין לנו משלוחים לאריאל. חברת המשלוחים לא מגיעה לשם. זה לא משהו אישי, לא משהו פוליטי זה משיקולים שלהם. אני יכול לקחת את הפרטים שלך ולבדוק אופציה אחרת אבל אני לא יודע אם זה יעזור במיידי".
"אמרו לי שנגנב ציוד ברהט, ושאלו אם המשאית לא תשקע"
תלונה דומה היתה לאב טרי, ששוכר כעת דירה ברהט, למרות שבמקור הוא תושב הצפון. אשתו ילדה לפני כשבועיים בביה"ח בנהריה, וניגשה אליה דיילת מי עדן עם מתנה, שגם רשמה את פרטיה. כך החל הרומן שלו עם מי עדן. "לפני שבוע התקשרה אלי סוכנת מי עדן כדי שאעשה מנוי לשירותי המים של החברה", הוא מספר.
"אחרי מספר שיחות סגרנו את העסקה. אולם אחרי כמה שעות, קיבלתי טלפון מנציגה בשם ליאת שהודיעה לי שהחברה לא יכולה לספק את ההזמנה. שאלתי מדוע, והיא ענתה שהם לא נכנסים לעיר רהט. לא הבנתי, עיר של 50 אלף תושבים ולא נכנסים אליה?
"שוחחתי עם נציג אחר שאמר לי: אין לנו לקוחות שם. תביא לנו 30 לקוחות ניכנס לשם. אחרת זה עולה לנו הרבה כסף. אמרתי למנהל אחר בשם יורם שאם הם נכנסים ללהבים ולמשמר הנגב, שני יישובים שנמצאים 2 דקות מרהט, הם יכולים גם להיכנס לרהט. המנהל אמר לי שהם היו ברהט, אבל נגנב לחברה ציוד שם, ובנוסף, שצרכנים לא שילמו. לא הבנתי למה הם עושים כזאת הכללה. הרי מדובר בפוטנציאל לקוחות מאוד גדול, אז בגלל כמה מקרים הם לא מוכנים לספק שירות לאנשים ישרים"?
במי עדן טענו בחריפות: אנחנו בהחלט נכנסים לרהט ויש לנו עשרות רבות של לקוחות שם. אחרי פניית ynet, האב הטרי בישר לנו כי התקשרו אליו ממי עדן והודיעו לו שיספקו לו את השירות וחלה טעות. "אבל גם שאלו אותי אם המשאית של החברה לא תשקע שם".
משטראוס מסרו בתגובה: "שטראוס גרופ מבצעת משלוחים לכל מקום בארץ. נושא המענה האנושי בשירות הצרכנים, שלא נעשה לפי המדיניות של החברה, יבדק ויטופל בהתאם. לגבי האתר באינטרנט, מדובר באתר שעלה רק לפני עשרה ימים ומכאן התקלה ברשימת הישובים. יש לציין כי כל משלוח יגיע ליעדו. שטראוס גרופ תשמח להביא שוקולד לכל מקום ובמהלך החג נשלחו אלפי חבילות שי לכל רחבי הארץ".
ממי עדן נמסר: "מי עדן פועלת בכל רחבי הארץ על מנת לספק מים מינרליים טבעיים לעשרות אלפי לקוחותיה ובכלל זה גם לקוחות ותיקים וחדשים בישוב רהט ובסביבתו. באשר למקרה הנוכחי הרי שמדובר בטעות אנוש, ואנו מתנצלים עליה. בעקבות הפניה, נוצר קשר מחודש עם המשפחה והעסקה נסגרה לשביעות רצונם. בימים הקרובים אף צפויים נציגי החברה לבצע את התקנת בר המים בבית המשפחה ובכך לצרף אותם לעוד עשרות רבות של לקוחות מרוצים בישוב רהט, ובסביבתו".