זיכוי זה לא מספיק: yes תפצה לקוח באלף שקל
בהימ"ש: yes תפצה לקוח שלה באלף שקל, למרות שכבר זיכתה אותו על חיובים שגויים ועל ממירים שלא הגיעו. הסיבה: הלקוח טורטר, והמידע שנמסר לו בקשר למבצע לא היה ברור
לקוח של חברת הלוויין yes טען כי חויב מספר פעמים באופן שגוי, ונדרש ממנו מאמץ רב על מנת לתקן את החיוב. עוד טען כי למרות שבמסגרת מבצע הובטחו לו שני ממירים נוספים ללא תשלום, הוא לא קיבל אותם, ולפיכך הגיש לבית-המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון תביעה נגד החברה.
yes הודתה כי שגתה בשני חיובים שביצעה, אך טענה כי מדובר בשגיאות שנפלו בתום-לב ותוקנו. לגבי הממירים, טענה החברה כי בעת שרכש התובע שני מקלטי טלוויזיה נוספים, המבצע המקורי כבר לא חל והחברה כלל לא סיפקה עוד את הממירים אותם דרש, אך כמחווה לתובע, הסכימה לספק לו את הממירים הישנים, למרות שאיתורם היה כרוך במאמץ רב.
בבית המשפט, הודה התובע כי בסופו של דבר קיבל את כל הזיכויים המגיעים לו ואת הממירים שביקש, אך למרות זאת, דרש פיצוי של 10,000 שקל בגין הטרטור שעבר עד לזיכויו.
yes מחויבת לספק מענה טלפוני סביר
השופטת ד"ר איריס סורוקר דחתה את מרבית התביעה, לאחר שקבעה כי החברה תיקנה את טעויותיה ואף לא חסכה מאמצים על מנת להשביע את רצון התובע. עם זאת, השופטת ציינה כי יש להבין לליבו של התובע אשר חויב מספר פעמים ביתר והתקשה להשיג ולשוחח עם נציגי החברה.
"הנתבעת מחויבת ליתן ללקוח שירות יעיל והוגן, ובתוך כך לספק מענה טלפוני סביר. כך גם יש לזכור כי דף החשבון רצוף מספרים אשר אינם תמיד קלים לפענוח (...). גם בענין זה מוטל הנטל על הנתבעת - לספק מידע בהיר ושקוף", כתבה השופטת, והוסיפה כי על החברה מוטלת החובה להבהיר באופן מפורש כאשר מבצע הטבות שהיא עורכת, מוגבל בזמן.
לפיכך נקבע, כי בנסיבות העניין תשלם yes לתובע פיצוי של 1,000 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לו.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסק דין