לקראת רפורמת הקישוריות: סלקום מעלה תעריפים
סלקום מייקרת תעריפים, ופרטנר ופלאפון צפויות ללכת בעקבותיה. הייקור בסלקום, בהיקף ממוצע של 4%, ייכנס לתוקפו כבר בחודש הבא ונוגע למאות אלפי לקוחות. החברה: "עדכון התעריפים נמוך משחיקת המחירים בפועל"
סלקום החלה להודיע ללקוחותיה שאינם מצויים במסלולי התחייבות על העלאה צפויה בתעריפי שירותי התקשורת שהיא מספקת להם, החל מחודש דצמבר הקרוב. זאת, לקראת הרפורמה בדמי הקישוריות שתיכנס לתוקף בינואר הקרוב.
על פי החברה, התעריפים יתייקרו בשיעור ממוצע של 4%, שהינו נמוך, לטענת החברה, משחיקת התעריפים בפועל. עם זאת, חלק מהרכיבים יתייקרו בשיעור גבוה יותר, כדוגמת דמי שימוש חודשיים, שעבורם נגבים כיום 19-20 שקלים, ולאחר עדכון התעריפים יעמוד מחירם על כ-24 שקלים.
בחלק מהמקרים גם שירותי תקשורת המוענקים ללקוחות המצויים בהתחייבות יתייקרו באם יעשו בהם שימוש - כך, למשל, לקוח המצוי בחבילה בה שיחות בלבד, ולא רכש חבילת SMS, אלא משלם על כל הודעה שנשלחת, יגלה כי מחיר ההודעה יעלה ב-8 אגורות, כלומר ייקור של כ-7% לעומת המחיר אותו משלמים היום לקוחות כאלה.
עם זאת, החברה מציינת בעדכון ללקוחות כי לקוחות המקבלים הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי, והחשבונית החודשית שלהם אינה עולה על 100 שקלים, מתבקשים לפנות למוקדי שירות הלקוחות של החברה ובאמצעות עדכון פרטיהם בחברה לא תבוצע עבורם העלאת התעריפים לשנת 2011.
מסלקום נמסר בתגובה כי "עדכון התעריפים נמוך משחיקת המחירים בפועל".
רוב לקוחות חברות הסלולר מצויים במסלולים הכוללים התחייבות לשנה וחצי (ללקוחות פרטיים) או לשלוש שנים (ללקוחות עסקיים), ומספר הלקוחות שיושפעו מעליית התעריפים נאמד במאות אלפים. גם פרטנר ופלאפון צפויות לבצע מהלכים דומים. לקוחות המצויים מול חברות הסלולר בהתחייבות אמנם אינם יכולים להתנתק ממנה בכל תקופת ההתחייבות ללא תשלום, אך משרד התקשורת אסר על החברות להעלות מחירים בתקופה זו.
עם זאת, החברות יכולות להעלות את המחירים ללקוחות שאינם מצויים בתקופת התחייבות, וללקוחות עסקיים, שהחוזים שנחתמו מולם מכילים אפשרות ל"עדכון" התעריפים מדי שנה בשיעור של עד 30%. עדכון תעריפים שכזה צפוי להתרחש בחודשים הקרובים מול הלקוחות העסקיים של כל החברות, והוא גם נסמך על הנחת חברות הסלולר כי המפעילים הוירטואליים, באם יחלו לפעול בישראל החל מהמחצית השנייה של שנת 2011, יפנו רק לקהל הלקוחות הפרטיים.