מנכ"ל סלקום: "התקלה קשה, אין צפי לתיקון"
כ-6 שעות לאחר קריסת ליבת המערכת, כינס מנכ"ל סלקום מסיבת עיתונאים, בה הוא ניסה להסביר ל-3.3 מיליון לקוחותיו את התקלה שמנעה את השימוש בסלולרי. "עושים מאמצים עילאיים", אמר, "איננו מוציאים מכלל אפשרות פיגוע טרור"
המשבר הטכנולוגי בסלקום - שלב ההסברים. מנכ"ל סלקום עמוס שפירא כינס הערב (ד') מסיבת עיתונאים במהלכה התייחס לתקלה הטכנולוגית חסרת התקדים שפרצה הבוקר בליבת המערכת של החברה. "משעה 10:00 בבוקר חווה סלקום את התקלה הקשה ביותר בתולדותיה", אמר שפירא. "מספר ניכר של הלקוחות חווים קשיים. אנו מתנצלים ומצטערים שכך הם פני הדברים".
החל מהשעה 10:00 הבוקר, לקוחות רבים של חברת הסלולר גילו כי הם נותרו ללא אפשרות ליזום או לקבל שיחות והודעות טקסט. למערכת ynet עשרות מיילים של לקוחות החברה מכל רחבי הארץ, אשר אינם מסוגלים להוציא ולקבל שיחות, לשלוח מסרונים או לקבלם. במספר מכשירים ברשת ישנה הודעת אין קליטה.
בחברת סלקום הודו כבר בבוקר כי התקלה ברשת החברה היא מהותית ומסובכת. "יש תקלה בליבת המערכת", אמרה ל-ynet דוברת החברה. "לא ברור מתי תסתיים התקלה, היא משפיעה על כל חלקי הארץ וכל לקוחותינו סובלים ממנה לסירוגין".
"אפשר לחזור לכמה שעות לעבוד בטלפון קווי"
לדברי החברה, לקוחות רבים לא יכולים להתקשר או לקבל שיחות, מסרונים שנשלחים מעוכבים וחלקם לא מגיעים ליעדם. "אס-אם-אסים שלא יגיעו ליעדם, לא יחוייבו", אמרה הדוברת. "אנו פועלים כעת להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר. הבעיה מטופלת אישית על ידי ליפא אוגמן, סמנכ"ל טכנולוגיות של החברה".
גורמים בהתאחדות התעשיינים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהתקלה לא תגרום שום נזק למרבית העסקים. "כמעט לכל העסקים יש טלפונים קוויים, ואפשר לחזור לכמה שעות לעבוד בטלפון קווי. מי שתינזק היא בעיקר חברת סלקום עצמה". יש לציין כי סלקום נסחרת בבורסה והיא מחוייבת לדווח למשקיעים על כל התפתחות שעשויה לגרום להפסדים או לרווחים משמעותיים. לא נמסרה הודעה כזו לבורסה.
בחולון דיווחו לקוחות של סלקום על כך שלתקלה יש אופי "שכונתי", כלומר, בשכונות מסוימות בעיר אין קליטה כלל ובשכונות אחרות יש קליטה. על פי דיווחיה של סלקום לבורסה בישראל - עומד מספר מנוייה, נכון לספטמבר 2010, על 3.376 מיליון. החברה מחזיקה באחת משלוש הרשתות הגדולות בארץ - לצד פלאפון ואורנג'.