שתף קטע נבחר
צילום: מתי אלמליח

מנכ"ל סלקום: "התקלה קשה, אין צפי לתיקון"

כ-6 שעות לאחר קריסת ליבת המערכת, כינס מנכ"ל סלקום מסיבת עיתונאים, בה הוא ניסה להסביר ל-3.3 מיליון לקוחותיו את התקלה שמנעה את השימוש בסלולרי. "עושים מאמצים עילאיים", אמר, "איננו מוציאים מכלל אפשרות פיגוע טרור"

המשבר הטכנולוגי בסלקום - שלב ההסברים. מנכ"ל סלקום עמוס שפירא כינס הערב (ד') מסיבת עיתונאים במהלכה התייחס לתקלה הטכנולוגית חסרת התקדים שפרצה הבוקר בליבת המערכת של החברה. "משעה 10:00 בבוקר חווה סלקום את התקלה הקשה ביותר בתולדותיה", אמר שפירא. "מספר ניכר של הלקוחות חווים קשיים. אנו מתנצלים ומצטערים שכך הם פני הדברים".

 

מנכ"ל סלקום עמוס שפירא

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

שפירא הוסיף וציין כי עשרות מהנדסים עובדים על התקלה, אולם אין צפי לתיקון. הוא ציין כי בסלקום נעזרים גם בידע של נוקיה. "אנו מצטערים ששירות כה חשוב כטלפון הנייד אינו בשעותיו הטובות", אמר. "התקלה אינה מאחורינו, אך עושים מאמצים עלאיים להחזיר את הרשת. זוהי בעיית תוכנה בליבת הרשת". כשנשאל לגבי פיצוי ללקוחות, השיב: "כשנבין מה מקור התקלה נשקול היבטים אחרים".
 
שפירא ציין כי בחברה בעומדים בקשר גם עם מהנדסים באירופה. "רק אחרי שהתקלה תיגמר - נעשה את הניתוחים ההכרחיים", אמר. "אנחנו מקווים שלא מדובר בפעולה של ארגון טרור, אבל אנחנו לא מוציאים שום סברה מכלל אפשרות".

 

החל מהשעה 10:00 הבוקר, לקוחות רבים של חברת הסלולר גילו כי הם נותרו ללא אפשרות ליזום או לקבל שיחות והודעות טקסט. למערכת ynet עשרות מיילים של לקוחות החברה מכל רחבי הארץ, אשר אינם מסוגלים להוציא ולקבל שיחות, לשלוח מסרונים או לקבלם. במספר מכשירים ברשת ישנה הודעת אין קליטה.

 

בחברת סלקום הודו כבר בבוקר כי התקלה ברשת החברה היא מהותית ומסובכת. "יש תקלה בליבת המערכת", אמרה ל-ynet דוברת החברה. "לא ברור מתי תסתיים התקלה, היא משפיעה על כל חלקי הארץ וכל לקוחותינו סובלים ממנה לסירוגין".

 

"אפשר לחזור לכמה שעות לעבוד בטלפון קווי"

לדברי החברה, לקוחות רבים לא יכולים להתקשר או לקבל שיחות, מסרונים שנשלחים מעוכבים וחלקם לא מגיעים ליעדם. "אס-אם-אסים שלא יגיעו ליעדם, לא יחוייבו", אמרה הדוברת. "אנו פועלים כעת להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר. הבעיה מטופלת אישית על ידי ליפא אוגמן, סמנכ"ל טכנולוגיות של החברה".

 

גורמים בהתאחדות התעשיינים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהתקלה לא תגרום שום נזק למרבית העסקים. "כמעט לכל העסקים יש טלפונים קוויים, ואפשר לחזור לכמה שעות לעבוד בטלפון קווי. מי שתינזק היא בעיקר חברת סלקום עצמה". יש לציין כי סלקום נסחרת בבורסה והיא מחוייבת לדווח למשקיעים על כל התפתחות שעשויה לגרום להפסדים או לרווחים משמעותיים. לא נמסרה הודעה כזו לבורסה.

 

בחולון דיווחו לקוחות של סלקום על כך שלתקלה יש אופי "שכונתי", כלומר, בשכונות מסוימות בעיר אין קליטה כלל ובשכונות אחרות יש קליטה. על פי דיווחיה של סלקום לבורסה בישראל - עומד מספר מנוייה, נכון לספטמבר 2010, על 3.376 מיליון. החברה מחזיקה באחת משלוש הרשתות הגדולות בארץ - לצד פלאפון ואורנג'.


פורסם לראשונה 01/12/2010 17:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מנכ"ל סלקום עמוס שפירא
צילום: אסף שילה/ישראל סאן
סלקום
צילום: מתי אלמליח
מומלצים