"פרטנר מחסירה פרטים מחוזים עם צרכנים"
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן דורשת מפרטנר לתת לצרכנים הסכם מפורט בעסקת מכר מרחוק וברוכלות, אחרי שמתלונות עולה שהחברה מוסרת הסכמים שחסרים בהם פרטים מהותיים לגבי העסקה. פרטנר דוחה את הטענות
צרכנים מתלוננים: חברת פרטנר נמנעת באופן שגרתי מלמסור הסכם בכתב ובעל פה שמכיל את הפרטים המהותיים בעסקה, כשמדובר בעסקת מכר מרחוק או עסקת רוכלות, כך עולה מבדיקת הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס .
עקב כך, הורתה עו"ד פינקוס למנכ"ל חברת פרטנר מר יעקב גלברד, לספק ללקוח בעת ביצוע עסקה במכר מרחוק וברוכלות הסכם מפורט הן בכתב והן ובעל פה. אי מילוי דרישת הממונה מהווה עבירה נמשכת ועלולה לגרור נקיטת הליכים.
מהפניות עולה כי בהסכמים שנעשים עם צרכנים מרחוק (דרך אינטרנט או טלפון) או ברוכלות (בדוכנים) החברה לא כוללת, משום מה, את זכות הצרכן לביטול העסקה ודרכי ביטול העסקה, לא מפרטת את התשלומים בגין ביטול העסקה ככל שישנם ודרך חישובם; לא מוסרת בכתב את משך העסקה ומועד קיומה, אם זו עסקה לתקופה קצובה; ולא מספקת את פרטי העוסק והכתובות באמצעותן ניתן למסור הודעה על ביטול העסקה. כל זאת, בניגוד לסעיף 13(ג) בחוק הגנת הצרכן.
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס הסבירה: "חוק הגנת הצרכן מחייב מתן הסכם בכתב ובעל פה. במכר מרחוק (באמצעות שיחת טלפון למשל) וכן ברוכלות (כאשר החברה מגיעה לביתו או למקום עבודתו של הצרכן), שיכיל את פרוט התנאים, התשלומים וזכויות הצרכן לבטל עסקה. הימנעות מכך פוגעת בצרכנים ולא מאפשרת להם לקבל את המידע המהותי בעסקה ואת זכותם לבטל העסקה ואופן הביטול, ובכך לבחון את כדאיות העסקה ואת האפשרות לחזור ממנה".
מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר דוחה את הטענות על הסף, ומדגישה כי החברה מקפידה למלא אחר הוראות חוק הגנת הצרכן במלואן. מעבר לכך, החברה תמהה על ההודעה מטעם הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, ומצרה על הפרסום טרם התייחסותה של פרטנר למכתב מטעמה של הרשות".