שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות קוראת לחרם על חברות הסלולר

"בכל פעם שמשרד התקשורת עורך שינויים ברגולציה, חברות הסלולר מעלות תעריפים", תקף מנכ"ל המועצה לצרכנות והכריז על מרד צרכנים - "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד". המטרה - לגרום לחברות הסלולר נזק של מיליארד שקל

חברות הסלולר מותקפות מחזית חדשה. המועצה הישראלית לצרכנות מכריזה על מאבק צרכני נגד חברות הסלולר תחת הכותרת: "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד". במועצה קוראים ללקוחות לבטל את התא הקולי ולדבר ולשלוח הודעות בחינם דרך סקייפ ואתרי אינטרנט. במועצה מתכוונים לקדם את המאבק באמצעות מתנדבים ובאמצעי התקשורת.

 

מלחמה בענף הסלולר

 

"בכל פעם שמשרד התקשורת עורך שינויים ברגולציה, חברות הסלולר מעלות תעריפים", אמר מנכ"ל המועצה, אהוד פלג. "הן כובלות צרכנים ומרוויחות מיליארדים. הרגולטור מתערב בהסרת חסמים אך לא מפקח על המחירים". לדברי פלג, הפתרון מצוי בכניסתם של שחקנים חדשים לשוק הסלולר אך מכיוון שמהלך כזה ייקח זמן, על הצרכנים להראות לחברות את כוחם באמצעות חרם.

 

בישראל יש 9.6 מיליון מנויים לחברות הסלולר. במועצה לצרכנות מקווים כי 2.3 מיליון מתוכם ישתתפו בחרם, בהנחה שחלק ניכר מהצרכנים הם קטינים וחלקם מנויים עם חבילת שיחות, המעניקה להם מספר שעות שיחה חודשיות כך שהשתתפותם בחרם רק תגרום לכך שהם לא ינצלו את מכסת שעות השיחה שלה הם זכאים, בעוד שהתשלום החודשי שלהם לחברת הסלולר לא ייקטן.

 

על פי הערכות המועצה לצרכנות, אם כל אחד מהלוקחים חלק בחרם יעביר 3 דקות שיחה מהטלפון הנייד לטלפון הנייח ולאינטרנט, ייגרעו מרווחי חברות הסלולר כמיליארד שקל. חשוב לציין, כי במקרה של העברת שיחות לטלפון נייח, צפויות חברות הוט ובזק, המספקות שירותים אלה, להרוויח את המיליארד שייגרע מרווחי סלקום, אורנג' ופלאפון.

 

מדריך למחרים: בטל תא קולי, דבר בסקייפ

באתר המועצה לצרכנות מפורטים הצעדים שיש לנקוט על מנת להשתתף בחרם: ראשית, קראת המועצה לצמצם את השימוש בתא הקולי או לבטלו כליל. "החזקת תא קולי אמנם כלולה במחיר החודשי ואיננו משלמים עליו בנוסף, לעומת זאת ההתקשרות לתא הקולי עולה לנו כמו שיחה רגילה".

 

האתר ממליץ לצרכנים שלא רוצים לבטל את השירות הזה להשאיר הודעה קולית שמבקשת מהמתקשרים לא להשאיר הודעה אלא לשלוח הודעת טקסט וכך ייחסך מהלקוחות הצורך להתקשר לתא הקולי.

 

עוד ממליצה המועצה, לנצל את האפשרות לגלוש באינטרנט דרך הטלפון הנייד כדי לדבר דרך סקייפ ולשלוח מיילים במקום הודעות טקסט. חשוב לציין כי משרד התקשורת אסר השבוע על חברות הסלולר לחסום את הגישה לסקייפ דרך הנייד.

 

עוד ממליצה המועצה לרכוש מכשיר ממשווק חיצוני שאינו קשור לחברות הסלולר. "מבדיקה שביצענו מצאנו כי בכך אפשר לחסוך עד 45% ממחיר המכשיר", נכתב באתר המועצה.

 

עוד מציינים באתר, כי מסקר שערכה המועצה לצרכנות עלה כי לדעת הצרכנים, חברות הסלולר "מצטיינות" במידת ההגינות ובמידת השקיפות הנמוכות ביותר. "כולנו מסתובבים בתחושת תסכול וכעס מול חברות הסלולר ומרגישים שאין לנו כח מיקוח מולן...חברות הסלולר פוגעות לנו בכיס? גם להן יש כיס!".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
זורקים את הסלולרי ועוברים לאינטרנט?
צילום: רויטרס
מומלצים