שתף קטע נבחר
 

איך נולד מוצר: יוגורט מולר בטעם עוגת גבינה

כשבטרה רצו להשיק לקראת חג השבועות יוגורט בטעם עוגת גבינה, הם היו צריכים להטיס למרכז הפיתוח של מולר באירופה עוגות גבינה ב"טעם הישראלי". שם, קיבלו העוגות "טיפול רציני". כך הפך יוגורט שהחל את דרכו כמהדורה מוגבלת, לאחד המוצרים הנמכרים ביותר של טרה לאורך כל השנה

מדי שנה, מתכנסים אנשי השיווק של חברת טרה באתר סודי וסגור, ועורכים סיעורי מוחות בניסיון להמציא את המוצרים, שיעלו על מדפי מקררי החלב בשנה הבאה. באחת הישיבות האלה, שנערכה לפני כשלוש שנים, ניסו המשווקים של טרה, החברה המשווקת בין השאר את היוגורט של מולר, לחשוב על דרכים חדשות ליצור עניין בקטגוריית היוגורט הלבן.

 

 

יוגורט לבן נחשב למוצר "משעמם". הוא נצרך בדרך כלל על ידי צרכנים מודעים לבריאותם, שצורכים אותו "נקי" או בתוספת פירות ודגנים. בשנים האחרונות, מנסות חלק מיצרניות מוצרי החלב להפוך את היוגורט ממוצר "בריא" ל"מעדן". לשם כך מוסיפים ליוגורט הלבן חתיכות קוקוס, או קציפות פרי, מערבבים אותן עם פירות מסוגים שונים, או מוסיפים תמציות וניל. בדרך זו היוגורט הטבעי, שהוא חמוץ מטבעו, הופך למעודן ומתקתק יותר, וכך מגיעות החברות לצרכנים חדשים ומוכרות יותר גביעי יוגורט.


מפעל טרה (צילום: אסף שילה)

 

חג השבועות, מדי שנה, הוא חג גם ליצרניות החלב. מדובר בתקופה שבה נשברים שיאי צריכת החלב ומוצריו, ומרבית מאמצי הפיתוח של המחלבות מופנים לתקופה זו.

 

באותה ישיבת שיווק, שדנה בין השאר בהפתעות שטרה רוצה להכין לחג, נזרקה לחלל האוויר ההצעה: "בואו נשיק לקראת חג השבועות יוגורט של מולר בטעם עוגת גבינה".

 

לאחר דיון קצר התקבל הרעיון ובחברת טרה ניסו לחשוב איך לשכנע יצרנית יוגורטים בינלאומית לייצר מוצר שהוא כל כך ישראלי. כי מי בעולם ירצה לאכול יוגורט בטעם של עוגת גבינה?

 

למחלבות טרה יש הסכם עם מולר העולמית, במסגרתו מתחייבת המחלבה הבינלאומית לפתח עבור השוק הישראלי מספר מסוים של מוצרים מדי שנה. חיפוש בכל העולם לא גילה מדינה שבה השיקה מולר טעם של עוגת גבינה, וכך נכנסו לפעולה צוותי הפיתוח בישראל ובעולם.

 

בשלב הראשון, נוצר הצורך להסביר לאנשי מולר במה בעצם מדובר, ומה אמור להיות הטעם של יוגורט בטעם עוגת גבינה. הסתבר, שמה שישראלים חושבים שהוא טעם של עוגת גבינה שונה ממה שחושבים על כך בחו"ל. ה"טעם הישראלי" הוא יותר בכיוון של עוגה ביתית, בעוד שהטעם הבינלאומי הוא לכיוון של עוגות גבינה תעשייתיות יותר, שכמובן שונות בטעמן מן הגרסה הביתית.

 

על כן, על מנת ללמד את אנשי מולר בחו"ל מהו הטעם ה"נכון", הוטסו למרכז הפיתוח הבינלאומי של מולר באירופה עוגות גבינה ביתיות מישראל והמדענים של מולר החלו לפרק את הטעם למרכיביו השונים: טעמו של הבצק הביתי וטעמה של הגבינה האפויה.

 

לאחר חודשיים של עבודה הוטסו לישראל תמציות שונות של טעם, שאמור היה לדמות עוגת גבינה ישראלית אמיתית. את התמציות האלה אנשי טרה ערבבו עם יוגורט לבן והחלו לטעום כדי לראות אם אנשי הפיתוח קלעו לטעם הנכון.

 

לאחר סבב הטעימות הראשוני, חזרו אנשי טרה עם הערות ותיקונים לגבי הטעם וחיכו למשלוח נוסף של תמציות. כך, במשך חצי שנה הוטסו תמציות טעם לישראל עד שבטרה החליטו, שהתמצית אכן מזכירה בטעמה עוגת גבינה ביתית אמיתית.

 

בשלב הבא, יוצרה דוגמת התמצית בכמויות מסחריות שהוטסו לישראל לקראת חג השבועות.

 

שבועיים לפני חג השבועות של 2009 המוצר היה מוכן בגביעים והוא נשלח לחנויות כמהדורה חגיגית ומוגבלת לחג. אלא שבטרה, מסתבר, לא צפו את הנולד, והביקוש ליוגורט החדש עלה על התחזיות המוקדמות, מה שיצר מחסור בשוק ודרישה בהולה שהועבר למולר לשלוח לישראל כמות גדולה נוספת של תמציות.

 

המוצר, שהחל כברכת "חג שמח", הפך לחלק ממגוון המוצרים של מולר לכל השנה. הוא אף זכה בפרס החדשנות של "מוצר השנה" בקטגוריית היוגורט, ומולר ברומניה אף בדקו את אפשרות השקת המוצר עם הטעם הישראלי בשוק המקומי.

 

הכותב הוא עורך העיתון "פורום שיווק", המארגן בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של "מוצר השנה"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מה קורה באתר הסודי?
צילום: אסף שילה
מומלצים