מהפך במגה: מוצרים ומבצעים שונים בכל סניף
במהלך ינואר תבוטל מדיניות האחידות הנהוגה בסניפי מגה בעיר, מגה ומגה בול. זה אומר שתמהיל המוצרים ברמת אביב יהיה שונה מזה שבסניפי ב"ש. ברשת מסרו כי "המוצרים יותאמו בכל חנות בהתאם לביקושים ולאוכלוסיית היעד שלה"
רבוע כחול מבטלת את אחידות הסניפים ועוברת לפרסונליזציה: במהלך ינואר תבוטל מדיניות אחידות המוצרים ומבצעי המכר, ובכל אחד מסניפי מגה בעיר, מגה ומגה בול ישווק תמהיל מוצרים ומבצעי מכר בהתאמה אזורית. כוונת הרשת: להתאים את המוצרים והמבצעים לאוכלוסיה המקומית. בכך הרשת מעבירה ללקוחותיה מסר של בידול והתאמה אישית, לטוב ולרע.
במסגרת המהלך האסטרטגי הזה, לכל סניף יהיו שעות פתיחה משלו, הסניפים יעברו התאמה מקומית ברמת עיצוב הסניף, ואף יוקמו מחלקות ייעודיות לפי האזור בו ימוקם הסניף. במהלך 2011, יורחב המהלך גם לאתר הקניות המקוון של הרשת.
כבר היום (א') החלה החברה בפיילוט, לפיו כל סניפי מגה בעיר בת"א יהיו פתוחים עד חצות, כדי לענות על צרכי התושבים שנוהגים לערוך את קניותיהם גם בשעות הערב המאוחרות.
ליישום המהלך, הרשת עורכת יריד מכירות בהשתתפות כ-80 יצרני ויבואני מזון, במסגרתו מנהלי הסניפים יקבעו את מוצרי ומבצעי החנויות, יחד עם הספקים, בעלות משותפת של 2 מיליון שקל.
מערכת ממוחשבת מפלחת את העדפות הצרכנים
המהלך הזה אמנם דרמטי, אבל עוד קודם לכן היה שוני מסוים באי אלו סניפים. בסניפים באזורים מסוימים, מוצרי המעדנייה מגוונים יותר וישנם גם מבצעים מקומיים. גם ברשת שופרסל, המתחרה העיקרית של רבוע כחול, ישנם מבצעים מקומיים בסניפים אם כי שופרסל דוגלת בהאחדה, בינתיים. מחר (ב') צפויה שופרסל לצאת בהודעה משלה.
לפי מגה, המהלך התאפשר הודות להשקה של מערכת ניהול מידע בשם "הינשוף", לפני כשנה. זו מערכת שמקושרת לקופות החנויות ובאמצעותה הרשת יכולה לנתח בכל סניף וסניף את מידת הביקוש למוצרים, את אפקטיביות המבצעים ואת העדפות והרגלי הצריכה של הלקוחות. מערכת כזאת יכולה לספק נתונים כמו "בעפולה קונים יותר שוקולד מאשר בנתניה", או "בפ"ת לא אוהבים מבצעי קופה".
בנוסף, אם תהיתם למה מועדון הלקוחות חשוב כל כך לרשתות שיווק, הנה הסיבה: מגה מתחזקת מועדון של כ-800 אלף לקוחות ויכולה לעקוב אחר הרגלי הצריכה של חבריו. לרשת פידיון מזוהה של למעלה מ-65% ופריסה ארצית של מעל ל-200 סניפים הממקומים באזורים שונים ומאפשרים פילוח צריכה לפי שכונות.
ברבוע כחול מסרו כי "עד כה, כלל המוצרים ומבצעי הרשת ששווקו בחנויות, נוהלו ברמה כלל ארצית אחידה ועתה עם השקת המהלך החדש, המוצרים יותאמו בכל חנות בהתאם לביקושים ולמאפייני אוכלסיית היעד שלה. מטרות המהלך הן לייצור שביעות רצון לקוחות גדולה יותר, לחזק את נאמנות לקוחות הרשת, ליצור חיבור טוב יותר לשכונות וכפועל יוצא להגדיל את יעד המכירות בסניפים".