שתף קטע נבחר

אתה חייב 21 אלף שקל לחברת החשמל. בערך

תושב קיסריה גילה סכום אדיר בחשבון החשמל הדו-חודשי שקיבל אביו - 21,754.83 שקל. מסתבר שבחברה לא טרחו לקרוא את המונה, אלא "העריכו" את החשבון. חברת החשמל: "נשלח לו חשבון חדש ומתוקן, בהתאם לקריאה האמיתית"

איך קרה שחשבון חשמל דו חודשי של יותר מ-21 אלף שקל הגיע לביתו של תושב קיסריה, שמתגורר רוב הזמן בחו"ל? הסיבה לסכום הסנסציוני אינה השתוללות בצריכת החשמל, משום שאיש לא מתגורר בבית, אלא שיטת "ההערכה" של חברת החשמל.

 

 

"אני נוהג לאסוף את הדואר של אבי שמתגורר בארה"ב ומגיע לארץ רק בקיץ", מספר בנו של הצרכן. "להפתעתי גיליתי בתיבה חשבון חשמל ל-65 יום, בסך 21,754.83 שקל. אבא שלי חסכן מאוד וגם כשהוא מתגורר בבית, הוא בקושי מדליק את המזגן. התקשרתי לפני חודש מספר פעמים לחברת החשמל, וביקשתי שלא יחייבו את חשבון הבנק בסכום הזה ושייבדקו אם אירעה טעות.

 

"במהלך השיחות, גיליתי שהם למעשה לא מגיעים בכלל לקרוא את המונה בביתו של אבי, ומחייבים על דרך האומדן סכום מופרז זה. הדבר גם קרה בחשבון הקודם והם חייבו אותו ב 5,887.06 שקל כאשר איש לא נמצא בבית ושום מכשיר חשמלי לא עובד. אפילו המקרר מנותק".

 

החשבון המוערך הורכב כך: החיוב בגין צריכה הוערך ב-18,729 שקל על צריכה של 45,327 קוט"ש. לזה נוסף תשלום קבוע של 28.61 הופחתו 3.57 שקלים בגין זיכוי כלשהו, ונוסף מע"מ בשיעור 16% של 3,000.67 שקל.

 

ממבט בחשבון עולה כי צריכת הקוט"ש בחודשים המקבילים אשתקד היתה קרובה לאפס, ולכן סביר היה להניח שחלה פה טעות קשה. חברת החשמל אכן עורכת מפעם לפעם הערכות במקום קריאות מונה. החברה מודיעה לצרכנים, על פי חוק, כי מדובר בהערכה ולא בבדיקה, באמצעות כיתוב בצידו האחורי של החשבון.

 

אחרי פניית ynet ערכו בחברה בדיקת אמת שהעלתה שאכן מדובר בטעות. "הם עדיין לא מגלים לי מה חשבון החשמל האמיתי", מספר הבן. "רק אמרו לי שטעו, ושהחשבון יישלח אלי בימים קרובים. עכשיו אני מתכוון לבקש שיבדקו אם טעו גם בחשבונות הקודמים".

 

מבדיקת ynet עולה שלא רק שהחברה ביטלה את החיוב לחלוטין, היא גם תזכה את הלקוח ב-7,114 שקל בחשבון הבא, ככל הנראה, על גביית יתר קודמת.

  

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "הלקוח פנה אלינו למוקד לפני כשבועיים ויידע על כך שהדירה ריקה מרבית הזמן. לאור פנייתו, נציגינו ביקרו בבית לפני כשבוע. התברר כי קריאת המונה הקודמת היתה אכן שגויה. נציגינו ביצעו קריאת מונה אמיתית. והופק לו חשבון מתוקן. בשיחה טלפונית עם הלקוח, מנהל האזור הודיע לו על הטעות ומסר כי חשבון חדש, מתוקן, בהתאם לקריאה האמיתית, יישלח אליו בימים אלו". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים