זמני המתנה ממושכים במוקדי חברות הסלולר
בעקבות הפחתת קנסות היציאה היום, לקוחות מתלוננים על זמני המתנה של 30-10 דקות במוקדים הטלפוניים של פלאפון, אורנג' וסלקום. פלאפון הודיעה כי כצעד שירותי, תחזור הערב ללקוחות שלא הצליחו להשיג את החברה
היום (ג') נכנס לתוקף התיקון בחוק ההסדרים שהפחית את קנסות היציאה למתנתקים מחברות הסלולר, אבל יתכן שהשמחה על קלות ההתנתקות הביאה לגל של בירורים לגבי התנתקויות ותוכניות חדשות. התוצאה: עומסים במוקדי שירות הלקוחות הטלפוניים.
לקוחות חברות הסלולר מתלוננים על זמני המתנה ממושכים מהרגיל, במהלך היום. "אני ממתינה כבר יותר מ-20 דקות המתנה לשירות הלקוחות של אורנג'", כתבה ל-ynet לקוחת החברה. "אני לא מצליחה להגיע לנציג. השיחות הקודמות פשוט התנתקו אחרי 15 דקות".
לקוח אחר של פרטנר, אמר ל-ynet שהמתין על הקו 25 דקות. "הנציגה שענתה לי התנצלה, ואמרה שיש עומס ולכן זמני ההמתנה ממושכים מהרגיל. אני בסך הכל מנסה להבין חיוב לא ברור בו חויבתי".
שני לקוחות של סלקום מסרו ל-ynet שביקשו להתנתק מהחברה, וכמעט התייאשו. "בעלי התקשר לחברה והחזיק מעמד 10 דקות", מספרת האישה. "זה נשמע קצר, אך נראה כמו נצח. אני הצלחתי להגיע לשירות לקוחות אחרי ששמתי את הסלולרי על ספיקר. משך ההמתנה, יחד עם ההסתבכות במערכת לניתוב שיחות, לקחה כמעט 20 דקות".
פלאפון תחזור ללקוחות
גם בפלאפון ישנן המתנות ועומס על המוקדים. למרות שזמני ההמתנה בפלאפון הם לטענת החברה, הקצרים ביותר, (זמן ההמתנה הממוצע בשירות הלקוחות עומד כרגע על כ-5 דקות), לקוחת פלאפון אמרה ל-ynet שחיכתה למעלה מרבע שעה לשיחה עם נציג אנושי. "אני לא רוצה לקנות אייפון, אז למה מחכים כל כך הרבה"?, אמרה.
בפלאפון החליטו לצאת בצעד שירותי חריג, ולהתקשר חזרה אל הממתינים שלא הצליחו להגיע לנציג אנושי. פלאפון הודיעה עתה כי כצעד שירותי החל מהשעה 19:00 יחזרו נציגי השירות של החברה ללקוחות שפנו במהלך היום ולא נענו כתוצאה מהעומס במוקדים.
מפלאפון נמסר: "כל נציגי השירות ימשיכו לטפל בפניות גם מעבר לשעות פעילות המוקד, על מנת לחזור לכמה שיותר לקוחות עוד הערב.
"החברה נערכה לקראת הביקושים הגבוהים ותגברה את מוקדי השירות שלה בימים האחרונים. עם זאת, כתוצאה מהיקף הפניות הגבוה, ייתכנו עומסים בזמני ההמתנה. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית שנגרמת לפונים אלינו, ומבטיחים לתת מענה לכל פונה. במידה וניתן, אנו ממליצים לשוב ולפנות בעוד מספר ימים".
התיקון לחוק ההסדרים, שכנראה חולל את העומס הזה, קובע כי חברות הסלולר יוכלו מעתה לגבות קנס יציאה מופחת מהמבקשים להתנתק לפני תום תקופת ההתקשרות, בין אם מדובר בלקוחות חדשים או קיימים. הקנס יחושב כ-8% מהחשבון החודשי הממוצע (לפי חשבונות שלושת החודשים טרם ההתנתקות), כפול מספר החודשים שנותרו עד סיום החוזה. לקוחות חדשים יכולים להצטרף לפרטנר וסלקום במסלולים ללא התחייבות וקנסות יציאה. אחרי ההתנתקות, התשלומים על המכשיר יימשכו כרגיל, מדי חודש, ואין חובה לשלמם בתשלום אחד.
מפרטנר נמסר כי החברה "מעבה את מערכי השירות והתמיכה ומאריכה את שעות פעילות מוקדי המכירה בכדי לענות על הביקושים הרבים להצטרפות.
"פרטנר נערכת בכל ערוצי השירות והתמיכה בכדי לתת מענה מלא ללקוחותיה ולכלל לקוחות החברות החברה גייסה מאות נציגים ומעבה את מערכי השירות והתמיכה בכל רחבי הארץ.
"בימים אלו בהם קיימת התעניינות וביקוש רב להצטרפות, זמני ההמתנה ארוכים מהרגיל ובכדי להמשיך ולתת שירות מצוין החברה מאריכה את שעות הפעילות במוקדי המכירה הטלפונים, בהתאם לצורך, עד השעה 23:00.
"בנוסף, לקוחות מתניידים המצטרפים לחברה נהנים משירות יעודי של הודעת sms המודיע להם את השעה המדויקת בה יתבצע הניוד".
מסלקום נמסר: "זמני ההמתנה משקפים את ההתעניינות הרבה של הלקוחות בתוכניות המחיר ללא ההתחייבות, שהשקנו עוד בתחילת ינואר ובמודל הגלישה ללא הגבלה, שהושק השבוע. נערכו מבעוד מועד עם צוותים מוגברים למתן שירות, נציין כי, לרשות הלקוחות עומד גם אתר סלקום הכולל מידע מפורט בכל הנושאים".