נשים וגברים בסופר: יחי ההבדל הקטן
מי תמיד מגיע לסופר עם רשימת קניות שהכינו עבורו, וקונה פריטים שבמבצע גם אם הוא לא צריך אותם? ומי נתקע שם שעות כדי לקרוא את התוויות? צפו כיצד נשים וגברים קונים בסופר, ובדקו האם אתם מסכימים עם תובנות כמו "לגברים יש אופק צר" ו"נשים שולטות בבית"
כשהוא מגיע לסופרמרקט, הוא מייד מתקשר לבת זוגו. היא תכתיב לו רשימה, והוא ייצמד אליה כאילו חייו היו תלויים בה. הוא ישתדל שלא להחסיר מהרשימה דבר, כדי לא לקבל נזיפות בבית, אבל זה לא אומר שהוא לא יוסיף לה פריטים. אם יראה פריט שבמבצע, או משהו טעים - הוא יקנה ממנו בלי מחשבה עמוקה.
כשהיא מגיעה לסופרמרקט, היא לא צריכה רשימה. היא יודעת בדיוק מה חסר בבית. היא תקנה מוצר במבצע רק אם הוא שימושי עבורה. יתכן שתקנה מוצר חדש, כדי להתנסות, אבל היא תבחן את הכיתוב היטב לפני שתחליט כך, מה שאומר שזמן השהייה שלה בסופר יהיה ממושך יותר.
התיאורים הללו נשמעים סטריאוטיפיים להטריד, אבל שמוליק שנהב, ממשרד הפרסום, Women Media - המתמחה בפרסום לנשים, טוען שמחקרים הוכיחו שכך נשים וגברים מתנהגים בסופר.
כיוון שמחקרים אינם דברי אלוהים חיים, החלטנו לבדוק את ההנחות הללו בעצמנו. לשם כך, יצאנו לערוך דגימה בשני סופרמרקטים, ולראות האם באמת קיים שוני בין גברים ונשים, באופן בו הם קונים בסופר. צפו בתוצאה.
שנהב מסביר שההבדלים שנראים בכתבה, לא בהכרח מעידים על סקסיזם. נשים נחשבות לכוח הקנייה המשמעותי ביותר בתחילת האלף השלישי, ובארה"ב כבר נתנו לתופעה שם: Sheconomy. נשים מעורבות ב-90% מהחלטת הקנייה. הן קונות 61% מהמוצרים לבית, ומאז 2003, נשים הן כוח הקנייה העיקרי באינטרנט. לנשים יש קטגוריות צריכה מפותחות שמיועדות רק להן והן גם עדיין הקונות העיקריות לילדים.
לפי שנהב, אין פלא, אם כך שהן שוהות יותר זמן בסופר, וכשהן חוזרות מאוחר מהעבודה הקרייריסטית שלהן, הן מכתיבות לגברים את רשימות הקנייה.
"נשים אוהבות לשלוט בבית", הוא טוען, "והן יודעות בדיוק מה חסר בו ומה צריך לקנות, בעוד שאת הגברים זה פחות מעניין. נשים הן צרכניות יותר חכמות, הן אוספות יותר מידע על מוצרים לפני שהן מחליטות לקנות אותם, הן משוות בין מוצרים, וקוראות בעניין את המידע שעל האריזה. הן גם מדברות על מוצרים עם חברות בעוד שאני מעולם לא דיברתי עם החברים שלי על מה שאני קונה בסופר".