שתף קטע נבחר

צרכנים: פרטנר מעכבת פתיחת SIM

בעקבות תלונות שהגיעו למשרד התקשורת, לפיהן החברה מערכת פתיחת מכשירים סלולריים ל-SIM של רשת סלולרית אחרת, הורה המשרד לחברה לקיים את הוראת החוק. העיכוב מונע מעבר של לקוחות לחברות מתחרות

המעבר מחברת פרטנר לחברה סלולרית אחרת לא קל, מסתבר. משרד התקשורת פנה לחברת פרטנר בדרישה לפתוח את מכשירי הסלולר שפועלים ברשת שלה ל-SIM (סים) זר, אחרי שצרכנים התלוננו שישנם עיכובים בפתיחת מכשירי החברה ל-SIM של חברות אחרות. העיכובים הללו, מונעים מעבר של לקוחות לחברות מתחרות.

 

עקב כך, ואחרי בדיקה המשרד דרש מחברת פרטנר לקיים את הוראת החוק, ולפתוח כל מכשיר ל-SIM זר באופן מיידי, מרגע פניית הלקוח. החברה נתבקשה להשלים את המהלך שיאפשר זאת, לא יאוחר מיום 31 במרס.

 

נציגי פרטנר דיווחו לאגף פיקוח והאכיפה של משרד התקשורת, כי החלו בטיפול לשיפור המצב הקיים. לפי משרד התקשורת, נציגי השירות ברשת אורנג' עברו תדריכים לפתיחת SIM זר, וכמו כן, החברה עידכנה את המידע בעניין פתיחת SIM, המוצג במערכות המידע.

  

משרד התקשורת דרש מהחברה להמשיך את פעילות הרענון וההדרכה לעובדים בשירות הלקוחות, כדי לאפשר ללקוח מעבר חופשי ונוח בין החברות. המשרד יערוך בדיקה נוספת במהלך חודש אפריל, במסגרת פעילות אגף הפיקוח במשרד, ויבחן את העמידה של פרטנר בגדרי החוק.

 

החובה הזאת לפתוח את ה-SIM לרשתות סלולריות אחרות, נתקבעה ב-1 בינואר 2011, אז נכנס לתוקף חוק ההסדרים.

בחוק ישנו סעיף לפיו כל חברות הסלולריות חייבות לפתוח ללא תשלום את כרטיס ה- SIM בכל מכשיר סלולר שבעבר, הן מכרו כשהוא נעול לשימוש ברשת אחרת.

 

ממשרד התקשורת נמסר שהמשרד רואה חשיבות רבה בפתיחת כרטיס ה-SIM משום שהיא מאפשרת לכל לקוח לעבור מחברה סלולארית אחת לאחרת, מבלי שיהיה תלוי בחברה אותה הוא מבקש לעזוב.

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר ממלאה אחר הוראת החוק במלואה. בניגוד לטענת משרד התקשורת, חוק ההסדרים אינו קובע מועדים לפתיחה. כל המכשירים החדשים הנמכרים בחברה כבר פתוחים ל-SIM זר, ולקוחות קיימים המבקשים לפתוח את מכשירם נענים במהירות האפשרית, ומרביתם מקבלים מענה מיידי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
משרד התקשורת יפקח. פרטנר
צילום: יוגב עמרני
מומלצים