בקשה לייצוגית: סלקום ובלקברי זלזלו בלקוחות
החברות עברו ביום שישי האחרון לשעון קיץ, שבוע לפני המועד הנקוב בישראל. לפי הבקשה לתביעה, הן שיבשו את סדר יומם של הלקוחות, וסלקום לא טרחה לשלוח עדכון, או להתנצל. סכום התביעה: 200 שקל ל-100 אלף לקוחות, סך הכל 20 מיליון שקל
<< לקוחות: הסלולרי שלנו עבר בטעות לשעון קיץ
ביום שישי האחרון ישראל עברה לשעון קיץ מוקדם מדי, עכשיו מגיעה התביעה. בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א, נגד החברות סלקום ו-RIM ייצרנית בלקברי על מעבר בטעות לשעון קיץ בשעוני מכשירי הבלקברי. סכום התביעה מוערך ב-20 מיליון שקל.
הטעות פגעה גם בלקוחות פלאפון ופרטנר, ולא רק במחזיקי בלקברי, אלא גם במחזיקים במכשיר סלולרי שאינו פועל ברשת ה-GSM. אבל לטענת התובע, עו"ד ליאור ציגלר המיוצג ע"י עו"ד אליהו ציגלר, סלקום היתה החברה היחידה שלא התנצלה בפני לקוחותיה.
"סלקום לא טרחה לעדכן"
ציגלר טוען בבקשה, כי הטעות שיבשה את סדר יומו וסדר יומם של בני ביתו, משום שהוא העיר אותם לפני הזמן. כולם איבדו שעת שינה, אשתו לא שלחה את הילדה לגן, ולא הלכה ללימודיה. לטענתו, הטעות שיבשה את תכניותיו שלו עם צדדים שלישיים שהוא נמצא בקשרים עסקיים עמם, ועקב כך נגרמה לו מבוכה רבה. הוא יצא לפגישה עם משקיע פוטנציאלי כשהוא עייף, והעיר משינה משקיע אחר בארה"ב, שעה לפני המתוכנן.
לידיעת אלי ישי: רוסיה עוברת לשעון קיץ - לתמיד >>
בכתב הבקשה הוא טוען כי סלקום לא עמדה בחובת הגילוי הנדרשת ממנה, על פי חוק הגנת הצרכן: "סלקום התרשלה בחובתה לדאוג לעדכון נכון ללקוחותיה למרות שהייה עדכון תכנה זמין לבלקברי והבעיה הייתה ידועה מראש. סלקום הפגינה זלזול וחוסר אכפתיות מראש ולא טרחה אפילו לשלוח עדכון ללקוחותיה ולידעם כי הוחלפה השעה בטעות בשעונם, זאת בניגוד לחברות אחרות שיידעו את לקוחותיהן ואף התנצלו.
"אי סנכרון שעונים יכול להוביל לעיתים לאסון כאשר מדובר במערכת הביטחון או בתאום אווירי בין כלי טייס או רכבות ומפעלים העובדים עם חומרים מסוכנים, על סלקום לתת דעתה שבין לקוחותיה כאלה העובדים במקומות הנ"ל ורבים הנסמכים על השעון המסונכרן".
המבקש מעריך את מספר לקוחות סלקום שמחזיקים בבלקברי או במכשיר אחר, וסבלו מאותו ליקוי בעדכון, בכ-100 אלף איש. עקב כך, הפיצוי שהוא דורש הוא 200 שקל ללקוח, סך הכל 20 מיליון שקל.