נופשי הצימר משיבים אש: ריח זבל ומחיר מופקע
טור של בעל צימר במדור "ואיפה המגבת?" הקפיץ גולשים - שהגיבו. בעלי צימרים, הקשיבו למה שיש לתייר הישראלי לומר
המלחמה על פני הצימרים והתייר בישראל. דבריו של בעל צימר בצפון במדור "ואיפה המגבת?" שהשקנו לאחרונה ב-ynet עוררו הדים עזים בקרב הקוראים. בעל הצימר ניסה לאפיין כמה מסוגי התייר הישראלי שבהם הוא נתקל בעבודתו. גולשים רבים חשו צורך לתת תשובה הולמת, וביקרו את הדברים באופן נחרץ. מעטים הסכימו עם כמה מהטענות שהעלה התיירן. אספנו כמה תגובות וזו – בתמצית – תשובתו של "מר ישראלי" לבעלי הצימרים באשר הם.
הגולש "חמודי" כתב כי "במחיר של 1,200 ש' ללילה בעלי הצימרים מכסים את כל
התרחישים הכי גרועים של האורח הכי מופרע והכי דרשן וקמצן". הוא ביקש לכן מבעלי הצימרים להפסיק לבכות. "ומה חשבת? שהקמנו צימרים בשביל להפסיד?", השיב לו אבי מהגליל.
גולש אחר שלא הזדהה בשמו התמרמר על חבילת ה"תענוגות" שמקבלים בצימר: "עובש במקלחת, ריח מסריח, חיידקים ב'גקוזי, שערות בארוחת בוקר, ערימת כלים שצריך לשטוף בסוף האירוח".
הגולש "חפטליהו" מת"א כתב כי "למרבה הצער גם נושא ה'צימרים' נגוע בתיסמונת הישראבלוף האופייני לנו כל כך". לדבריו, מרביתם אינם נכללים בהגדרה זו, "אבל מספיק טעם מר ותחושה של 'עבדו עלינו' פעם אחת בכדי להכתים את כל התחום ולגרום לישראלי לצאת מכליו".
הגולש "תייר מזדמן" שהעיד על עצמו שכבר אינו נופש בצימרים, סיפר על ההבדלים בין ההבטחות למציאות במקומות רבים: "באינטרנט ראית בית עץ חביב בנוף מרהיב, המתגלה כצריף רעוע אל מול מזבלה נטושה. את הסדינים החליפו עם הצימר השכן, וארוחת הבוקר המפנקת מתגלה כלחמניה שידעה ימים טובים יותר".
תמיד יהיו גם מאוכזבים
חלק מהתגובות היו בעלות אופי פחות לוחמני. מי שהזדהתה כבעלת צימר בדרום הארץ כתבה כי אליה באים "אנשים שאוהבים את המדבר, מתעניינים בחיינו והופכים ברוב המקרים לבני בית". היא הזמינה את קהל הנופשים לרוץ דרומה. "ישראלה ישראלי" כתבה על ארוח נעים בצימר בגולן: "בעלת הבית הייתה נחמדה וסיפקה טונות של מידע מועיל. האוכל היה סביר, הצימר היה נחמד והמחיר שפוי".
ה"צימריסט מרמת הגולן" סיפר על נקודת ההשקפה שלו: "תמיד יהיו אנשים שייצאו לנופש ויחזרו מאוכזבים, או אנשים שייצאו לנופש ויחזרו מאושרים עד הגג. יותר קל לזכור חוויות רעות ולכן תמיד הענף הזה של הצימרים סובל מדעה שלילית - שלא תמיד בצדק. חשוב לי גם שיידעו שההשקעה בצימרים היא עצומה, התחרות קשה מאוד בגלל הכמות הגדולה של הצימרים והרמה הגבוהה מאוד שלהם".
עוד סיפר הצימריסט כי אצלו מדובר בפרוייקט חיים, שכרוך בו סיכון כלכלי עצום במקרה שהעסק ייכשל. "זו לא חוכמה לבקש צימר פרטי ואיכותי בהרבה מבית מלון, ואז להתלונן על המחיר שגם ככה לא רחוק ממחיר בבתי מלון", סיכם.
הפרה והחמור באים לנפוש בצימר
אלון חיווה את דעתו על הדרך שבה מתנהלים הדברים אצל כמה מבעלי הצימרים: "הוא קנה כמה צריפי עץ במבצע לפני כמה שנים. הציב אותם על החלקה שלו וביצע פיתוח מינימלי של דשא, כמה מתקני גריל וערסל. בצימר הוא הכניס כמה סטים של סכום, מיקרוגל בסיסי וכמה צלחות משוק רמלה לוד. דחילאק, מרבית ה'צימרים' הללו הם מטחנות כסף בהשקעה ראשונית מינימלית".
גם הגולש "נופש" נתן בהם סימנים: "הוא חקלאי, לשעבר. מחקלאות אי אפשר להתפרנס כבר ולכן הוא מנסה להתפרנס
"לדעתי הטור חביב ומשעשע, פוגע במקומות הנכונים מבלי להעליב", כתבה אחת הגולשות. "הפעם האחרונה בה הייתי בצימר היתה לפני מספר שנים, ועלתה לי 300 ש' ללילה. בקתת עץ קטנה בלב נוף כפרי, מטבח קטנטן (כמה כלים, כיריים, מקרר קטן ומיקרוגל) - בול מה שרצינו".
הגולשת "טיולית" כתבה שאהבה את דבריו של בעל הצימר. "מותר גם לתיירן להיות ביקורתי. אלא מהי? הבעיה בתיירות הכפרית היא שלעיתים פונים אליה אנשים שמחפשים אפשרויות כלכליות ופחות שירותיים באישיותם, או שהעניין הכספי כה דומיננטי עד שהוא בולט במראה החדר ובמה שמקבלים. לכן, כמו בכל דבר, לכו על המלצות של מכרים. לדבריה, כדאי לצרכנים לעודד את התיירות הכפרית והצימרים.
"באירופה משלמים פחות ומקבלים יותר"
אחד הגולשים סיפר כי רק לאחרונה שילם על לילה במלון באיטליה 100 אירו לזוג. "מה בעל הצימר היה נותן לי בסכום הזה?" תהה, "להקים אוהל בחצר?". אבי מהגליל כינה אותו קמצן והשיב לו: "מה אתה משווה בין איטליה לישראל,בדקת את שאר הנתונים? כמו למשל כמה ארנונה משלמים שם, כמה עולה פועל ניקיון, כמה עולה פירסום, כמה עולה דלק, מהי רמת החיים שם, הריי לא בדקת כלום. אל תספר לנו סיפורים, את הסיפורים שלכם אנחנו שומעים כל שבוע".גולש נוסף ביקש גם הוא מבעלי הצימרים שלא לקטר: "אתם יודעים אילו צימרים מדהימים ומושקעים מקבלים באירופה בחצי מחיר? לא סתם צימר פשוט עם ריהוט קש, דקורציה בגרוש וחיקויים של התאמצות. רדו מהאולימפוס".
גולש אחר סיכם כי לדעתו יש שלושה סוגים של בעלי צימרים: היקרן, היקרן יותר, והיקרן בטירוף.
אתם בעלי עסק או נותני שירותים מתחום התיירות? נתקלים ב"טיפוסים" כאלה ואחרים? אם יש לכם מה לספר לנו על התייר הישראלי כיתבו לנו למייל: tourism@y-i.co.il