חברת החשמל: היו עיכובים במשלוח החשבונות
קיבלתם את חשבון החשמל באיחור ואפילו אחרי המועד לתשלום? מסתבר שחברת החשמל הוסיפה ספק דואר, מה שגרם לעיכובים בחלוקה. חברת החשמל: "לקוחות שיפנו לחברה, יקבלו דחייה בתשלום ולא ישלמו ריבית פיגורים"
צרכנים התלוננו ל-ynet שקיבלו את חשבונות החשמל באיחור, ואף שלושה ימים אחרי המועד האחרון לתשלום. בחברת החשמל מסבירים כי חשבונות החשמל איחרו בגלל עיכוב בחלוקה.
"התאריך האחרון לתשלום בחשבון החשמל שקיבלתי היה 20 במאי, אבל החשבון הגיע אלי ב-23 במאי", סיפר צרכן ל-ynet. "כשהתקשרתי למוקד ל חברת החשמל אמרו לי שידחו לי את מועד התשלום. כששאלתי מה לגבי ריבית הפיגורים, אמרו שאין מה לעשות".
צרכנית אחרת סיפרה שקיבלה את חשבון החשמל קרוב מאוד למועד התשלום. "פיספסתי את מועד התשלום כי לא שמתי לב שהיו לי ימים בודדים לשלם", סיפרה. "רק מפני שבדרך כלל יש יותר מרווח לשלם את החשבון. כשהתקשרתי למוקד מייד האריכו לי את המועד. אמרו לי שהיתה בעיה במשלוח החשבונות, ושלא אשלם ריבית או קנס על איחור".
בחברת החשמל הסבירו כי אכן היתה בעיה בחלוקה האחרונה של חשבונות החשמל. "עד ל-31 במרס, חשבונות החשמל חולקו ללקוחות החברה באמצעות דואר ישראל. בעקבות פתיחת שוק חלוקת הדואר הכמותי (מספר רב של דברי דואר) ובהתאם לחוק חובת המכרזים, ערכה חברת החשמל, מכרז כנדרש על פי החוק, בו נבחרה חברת מסר שהחלה בחלוקה ב-1 באפריל. לפיכך, הן חברת מסר והן דואר ישראל מחלקות כעת את חשבונות החשמל.
"במסגרת ההסדר החדש, ארעו ככל הנראה מספר עיכובים בחלוקה שגרמו לקבלה מאוחרת של חשבון החשמל. אנו פועלים נמרצות מול הספק כדי להפיק לקחים ולשפר את החלוקה העתידית.
"בכל מקרה בו לקוחות פונים לחברה ומציינים כי קיבלו את חשבונות החשמל באיחור - המקרה נבחן לגופו והתשלום נדחה בתאום עם הלקוחות, תוך מניעת חיוב בריבית פיגורים".