ניחוחות יולי-אוגוסט: דאודורנטים חדשים על המדף
נסיעה באוטובוס, תור בסופר או ישיבה בבית קפה - כל אלה לא חייבים להוות גיהינום עבור בלוטות הריח, גם אם בחוץ שורר חום של 30 מעלות. סקירת דאודורנטים חדשים תסייע לכם להישאר רעננים, ולא להפוך למפגעים סביבתיים
חום יולי אוגוסט מתקרב ונושא עמו ניחוחות לא נעימים. מי לא ניתקל בריחות זיעה טורדניים בתחבורה הציבורית, בבתי הקפה, במקום העבודה או סתם הופתע ממשב "ריח" חולף ונוראי ברחוב. לרווחת כולנו, אנא השתמשו בדאודורנט וחסלו את התופעה, ואם אינכם מתמצאים במגוון המוצרים בשוק, זה לא תירוץ. הסקירה הבאה תסייע לכם להתמצא בסבך הדאודורנטים החדשים.
הזעה, היא תהליך פיזיולוגי טבעי וחיוני לחיינו, שתורם לויסות הטמפרטורה ולסילוק רעלים מהגוף, אך בימי הקיץ החמים, בלוטות הזיעה עובדות שעות נוספות וריח הזיעה מחריף.
במעבדות ROC מסבירים, כי נהוג לחלק את בלוטות הזיעה לשני סוגים, כאשר הריח האופייני לזיעה הוא שילוב של הפרשה אפוקרינית עם בקטריות המתפתחות על פני העור:
1. בלוטות אקריניות, המצויות במספר רב בכל חלקי הגוף, אחראיות על ויסות הטמפרטורה ונטולות ריח וצבע.
2. בלוטות אפוקריניות, המרוכזות בעיקר בבית השחי ובאזור הגניטלי, מפרישות נוזל המכיל פרוטאינים וחומצות שומן ולכן גורמות לריח חריף. בלוטות אלה מסתיימות ברובן בזקיקי השיער ופעילות מגיל ההתבגרות.
הרמן וייס, הרוקח הראשי של סבוקלם, מבהיר מספר כללים שאינם ידועים לכולנו בנושא הזעה:
"הזיעה שלנו לא מפיצה ריח! מה שמפיץ ריח הוא הפטריה המצטברת באזורים אלו והיא שמפיצה את הריח הרע. כך שמקלחת וסבון מנטרלים את הריחות".
מהו דאודורנט רגיל. ומהו דאודורנט אנטי פרספירנט?
"ההבדל ביניהם משמעותי שכן לא כולנו צריכים דאודורנט אנטי פרספירנט. אנטי פרספירנט מיועד לצמצם אצל אנשים בעלי הזעת יתר את כמות ההזעה ומצריך שימוש חוזר במשך היום. לאנשים אלו מומלץ לרסס או למרוח 3-2 פעמים ביום להרגשת רעננות.
"אנשים בעלי הזעה רגילה יכולים בהחלט להשתמש בדאודורנט רגיל שאינו מכיל אלומיניום (המקטין את פעולת ההזעה). לאנשים אלו מספיק למרוח או לרסס 2-1 ביום להרגשת רעננות. בנוסף מומלץ לקנות דאודורנט ללא ריחות שכן הם מתערבבים עם קרם גוף ובושם ויוצרים סירחון".
חברת ROC מציעה סדרת דאודורנטים דרמטולוגיים בנוסחה היפואלרגנית, נטולי אלומיניום, אלכוהול ובושם, לנטרול וויסות ריח הזיעה והפחתת רטיבות. המוצרים יעילים ל-24 שעות. הסדרה כוללת דאודורנט קלאסי ברול און, סטיק שקוף המתאים גם לעור רגיש ועדין ודאודורנט ספריי להתזה. המוצר מועשר בתמצית טבעית של ציטרונלה - צמח ממשפחת ההדרים העשיר בוויטמינים ומינרלים חיוניים. מתאים לנשים וגברים כאחד. מחיר: 105 שקל. תכולה: 40 מ"ל. להשיג ברשתות הפארם, בתי המרקחת והמשביר לצרכן.
הנקל שוורצקופף משיקה את Right Guard - דאודורנט לגברים. דאודורנט אנטי פרספירנט מועשר במולקולות כסף הידועות כאנטי בקטריאליות. המוצר מציע הגנה מפני זיעה ורטיבות למשך 48 שעות. הסדרה כוללת דאודורנט ספריי, סטיק ורול און בניחוחות שונים. מחירים מומלצים: ספריי 22 שקל, רון און 22 שקל, וסטיק 26 שקל. להשיג ברשתות השיווק השונות.
דאודורנט לגברים Right Guard (צילום: אפרת אשל)
דוקטור עור, מותג הדרמו-קוסמטיקה משיק את Deo-Dor, דאודורנט רול און ללא אלכוהול ואנטי פרספירנט, המונע הזעה ומעניק הגנה למשך כל היום. הדאודורנט מתאים לכל סוגי העור ובמיוחד לעור רגיש לאחר הסרת שיער. המוצר מכיל שתי פורמולות: ללא בושם ובניחוח מרענן. מחיר מומלץ 50 שקל. עד ה-28/6/11 מחיר מבצע 29.90 שקל. להשיג ברשתות הפארם, בתי המרקחת וקופות החולים.
ניוואה לטיפוח לגבר משיק סדרת דאודורנט סילבר פרוטקט - דאודורנט אנטי פרספירנט המכיל מולקולות כסף להגנה לטווח ארוך. המוצר נטול אלכוהול וחומרי צבע ונבדק דרמטולוגית. מגיע בספריי, רול און וסטיק. מחיר: 33 שקל. המחירים משתנים בהתאם למבצעים ברשתות השיווק השונות. ניתן להשיג ברשתות השיווק והפארם.
דאודורנט ניוואה לגבר (צילום: יוסי סודרי)
SeboCalm (סבוקלם) משיק דאודורנט פרש לעור רגיש ועדין. המוצר ההיפואלרגני ונבדק דרמטולוגית לעור רגיש. מבוסס על ריכוז גבוה של מלחי ים המלח ומועשר באלוורה. אינו מכתים ומתאים לשימוש נשים וגברים כאחד. מחיר 49 שקל. להשיג ברשתות הפארם ובתי המרקחת. www.calm.co.il.
דאודורנט סבוקלם (צילום: מוטי פישביין)
יוניליוור משיקים את Axe Excite, דאודורנט ספריי לכל הגוף לגבר. המוצר משלב ניחוחות כמו קוקוס, ענבר, וניל, מרשמלו, קרמל, אגוזים, ג'ינג'ר ועוד. מחיר מומלץ: 27-22 שקל. להשיג ברשתות השונות.
מותג הדאודורנטים (רקסונה) Rexona משיק סדרת דאודורנטים המיועדים לגברים, Rexona V8, בנוסף על הסדרה הקיימת לנשים. הסדרה כוללת ספריי, סטיק ורול-און, בצבע צהוב בולט. מחירים: ספריי ורול און - 22 שקל סטיק - 25 שקל. להשיג ברשתות השיווק.
דאודורנט לגבר רקסונה (צילום: אבי כהן)
ספיד סטיק משיק דאודורנט חדש לגבר-האקסטרימיים. מתאים לספורטאים המזיעים בזמן הפעילות הגופנית, בעל פורמולה המעניקה הגנה חזקה ויכולת נטרול ריח זיעה למשך 24 שעות. הסדרה כוללת סטיק, ג'ל, רול און וספרי. מחירים בין 20-35 שקל. בנוסף סדרת דאודורנטים חדשה ליידי ספיד סטיק טינס, הפונה לבנות הגיל הצעיר בין 10-15. מדובר במוצרים המעניקים חוויית טיפוח הראשונה של מניעת הזעה ומניעת ריח זיעה. המוצר קיים בסטיק, ספריי ורול און. מחירים בין 20-28 שקל. להשיג ברשתות השיווק השונות.
ספיד סטיק לגבר (צילום: אפרת אשל)
לפני שאתם יוצאים לרכוש דאודורנט, הציצו בתוצאות מפתיעות של סקר הדאודורנטים לקיץ 2011. הסקר נערך בידי חברת הטיפוח הישראלית "סבוקלם" בקרב 1,500 נשים בגילאי 50-25 בשיתוף "סטודיו C".
הפוך מתפיסתן השיווקית הרווחת של יצרניות הדאודורנטים, הנוטות לבדל את סוגי הדאודורנטים בין נשים לגברים, מהסקר עולה כי 20% מהנשים (1מתוך 5) יחלקו את הדאודורנט האישי עם הגבר שלהן...או שפשוט יעדיפו את הדאודורנט הגברי.
בסקר נמצא, שמתוך 98% מהנשאלות אשר דיווחו על שימוש יום יומי בדאודורנט, 10% מהן משתמשות בדאודורנט 5-3 פעמים ביום ואילו 2% משתמשות בו 6 פעמים ומעלה .48% דיווחו על שימוש פעמיים ביום.
עוד עולה מהנתונים, כי הישראליות אינן מסתפקות במועט. כמעט כל אישה שנייה (43% ) מחזיקה ב-3-2 דאודורנטים במקביל - תופעה המסבירה את העלייה הקבועה במספר המשתמשים בדאודורנט כל שנה. 54% מהן מסתפקות בדאודורנט אחד בלבד.
אם בעבר היה קונסנזוס בקרב נשים, לגבי הימצאותו של השפתון בכל תיק, הרי שלפי נתוני הסקר נמצא לליפסטיק מתחרה חדש: אחת מכל 6 נשים (16%) נושאת את הדאודורנט בתיקה לכל מקום שתלך! שני מקומות האכסון לדאודורנט המועדפים ביותר על האישה הישראלית הם מדף האיפור וחדר הרחצה.
כאשר נתבקשו הנשים לבחור את השיקול המרכזי המנחה אותן בבואן לבחור דאודורנט, נבחר השיקול "ריח נעים" כמכריע ביותר בקרב 43% מהנשים. השיקול היפו-אלרגני נמצא שני בחשיבותו - 19% מהנשים ואילו נוחות השימוש נמצאת בתחתית השיקולים עם 2% בלבד.
בהפוך למגמה הרווחת בקרב בני נוער וצעירים בעיקר, המשתמשים בדאודורנט כאמצעי בישום במהלך היום, בחירתן של הנשים אשר השתתפו בסקר הייתה פרקטית ומפתיעה. 71% מהנשים העדיפו את הריח ה"נטרלי" מסוג "רענן/פרש". אחריו, למרבה ההפתעה, נמצא הדאודורנט "נטול הריח" עם 6% מהמשתתפות ואילו ניחוח "פרחים" היה השלישי עם 8.9%.
דאודורנטים תואמי בשמים, הופכים לנפוצים בשנים האחרונות. 34% מהנשים ציינו שיתאימו בין ניחוח הבושם לדאודורנט המועדף ואילו 66% ציינו כי לא יטרחו לעשות זאת.
לדברי אמנון בכר, מנכ"ל משותף בחברת הטיפוח סבוקלם, "בשנים האחרונות ניתן לראות מספר מגמות חדשות בשוק הדאודורנט בארץ, התואמות את תחום הטיפוח בכללותו. העלייה במודעת בצורכי העור הרגיש יצרה ביקוש גובר לתכשירי דאודורנט איכותיים יותר.
פיתוח תכשירים המותאמים לעור רגיש, היפו אלרגניים, יצרה נישה חדשה של דאודורנטים איכותיים ויקרים יותר, אשר לא הייתה מוכרת בעבר בחברות ישראליות. כיום הישראלית הממוצעת, מוכנה לשלם יותר בעבור מוצר המשלב אפקטיביות ואיכות".