שתף קטע נבחר

רמי לוי מוזיל את הקוטג': "המחירים גבוהים מדי"

בשיווק השקמה החליטו להוריד את מחירי כל סוגי הקוטג' ל-4.90 שקלים, כאקט של הזדהות עם מחאת הפייסבוק על המחירים הגבוהים של מוצר הבסיס. רמי לוי: "עשיתי את זה כי אני חושב שהמחירים גבוהים מדי, אני לא שואל את המחלבות"

בעקבות המחאה הצרכנית בפייסבוק  שפורסמה לראשונה ב-ynet: רמי לוי הוריד את מחיר כל סוגי הקוטג' בחנויות רמי לוי שיווק השקמה ל-4.90 שקלים מ-6.49 שקלים. המבצע יימשך עד יום ראשון. מדובר במוצרי הקוטג' של תנובה, טרה ושטראוס שהתייקרו לאחרונה, יחד עם מוצרי צריכה רבים.

 

ברוב נקודות המכירה מחיר הקוטג' עומד על 7.5-6.9 שקלים בקירוב, ובנקודות מכירה מסוימת מחירו של הקוטג' אף האמיר ל-8 שקלים.

 

לקבוצת המחאה בפייסבוק >>

 

"עשיתי זאת מתוך הזדהות עם קבוצת המחאה בפייסבוק" – אמר ל-ynet. "וכיוון שאני חושב שצריך להוריד את המחירים במדינת ישראל. אני נגד התייקרות". 

 

ומה החברות חושבות על זה?

 

"אני לא שואל אותן, בכסף שלי אני יכול לעשות מה שאני רוצה".

 

אז למה רק עד יום א'?

 

"כי בכל זאת אנחנו מפסידים פה כסף. אנחנו מקווים שאחרי יום ראשון המחלבות יבינו שהן צריכות לעשות יותר מבצעים".  

 

המחלבות העלו לאחרונה מחירי בגלל "התייקרות חומרי הגלם והתשומות". גם מוצרי החלב שבפיקוח התייקרו בשיעורים של 6.5%. מדובר על מוצרים כמו חמאה, גבינת עמק, גבינת גלבוע, גיל, אשל, שמנת חמוצה, עמק, גלבוע, חלב 1% ו-3% בשקית ובקרטון.

 

מקים הקבוצה: "מדובר במהלך פופוליסטי ולא נסתפק בו"

קבוצת הפייסבוק שלוי מדבר עליה, הוקמה לאחרונה בפורמט event, ומטרתה: להחרים מוצר נבחר במשך שבועיים לפחות. המוצר הראשון שנבחר הוא קוטג', והחרמתו תחל ב-1 ביולי. "שיישאר בחנויות ויתקלקל", נכתב בעמוד הקבוצה, שאחרי הפרסום אתמול ב-ynet, הצטרפו אליה קרוב ל-5,000 איש.

 

"אולי כך נצליח להוזיל את המחירים ונגיע לרמת שפיות כלשהי". אמר ל-ynet מקים הקבוצה, יצחק אלרוב. "כל סל המוצרים התייקר, מוצרים ישראליים נמכרים בחו"ל במחיר זול יותר מהארץ. בכל מקום בו מורידים פיקוח ממחירי מוצרים, המחירים צונחים בגלל התחרות - לא בישראל. כאן הכל רק עולה, ממש קרטל".

 

  • החל מיולי: גם אסם תעלה מחירים ב-10%-5%
  • זוגלובק תעלה מחירים ביולי

     

    יצחק אלרוב, שהקים את מטה המאבק להורדת מחירי מוצרי הבסיס, והתחיל במאבק בקוטג', דחה בשיחה עם ynet את היוזמה "מדובר במהלך פופוליסטי. זה מהלך שיווקי טוב, אך עדיין מהלך שיווקי. המטרה שלנו היא שהמחיר הסופי ירד, בפחות מכך לא נסתפק".

     

    בעבר, הקוטג' היה מוצר תחת פיקוח של המדינה. מוצרים בפיקוח הם מוצרי בסיס שהמדינה מוודאת שלא יתייקרו מעבר למינימום ההכרחי, כדי שהשכבות החלשות לא ייפגעו. בעבר, המדינה פיקחה על כ-100 מוצרים, כולל פסטה, מילקי וקוטג'. ב-2005, הוחלט לבטל את הפיקוח על רוב המצרכים ברשימה, כדי לעודד תחרות.

     

    אולם עד מהרה אפשר היה לראות שלא תחרות לא נעליים. מחירי הקוטג' שיצא מפיקוח, עלו בקצב מהיר בהרבה מהמוצרים שנותרו תחת פיקוח. הקוטג' למשל, התייקר ב-55% תוך 5 שנים. החברות, כמובן, העלו את המחירים באופן זהה. את המחיר, כולנו משלמים.

      

    בתנובה, טרה ושטראוס סירבו להגיב לכתבה.


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מוזיל את הקוטג'
    צילום: אלכס קולומויסקי
    צילום: בן קלמר
    יקר מדי? קוטג' טרה ושטראוס
    צילום: בן קלמר
    לא מוכנים להגיב. תנובה
    צילום: בן קלמר
    מומלצים