שתף קטע נבחר

החיוב בקופה בסניף שופרסל גבוה מדי. פעמיים

בשופרסל דיל בב"ש גבו מלקוח בקופה שקל אחד יותר מהמחיר הנקוב על המוצר. הוא העיר על הטעות וקיבל החזר, אך כשחזר כעבור יומיים, הסתבר לו שבקופה המשיכו לגבות שקל יותר. שופרסל: "זה קורה כשעובד מסכן מדביק 30 אלף מדבקות על 500 מוצרים שונים. חוק סימון מוצרים בישראל - בעייתי"

לפעמים, הברק כן מכה באותו מקום פעמיים. עובדה, פעם אחר פעם החיוב בקופה בסניף שופרסל ברחוב האורגים בב"ש היה גבוה מהמחיר הנקוב על המוצר. לפי שופרסל, הסיבה היא החוק לסימון מוצרים שמקשה על חייהם של עובדי הסניף. לפי הלקוח שאיתר את התקלה, הסיבה היא שיטת מצליח.

 

 

"בעבר מצאתי המון טעויות לטובתם בחשבון", הוא מספר. "תמיד הטעות היתה לרעתי. אחרי שזה קרה לי שוב, החלטתי לבדוק את זה. ביום שני, 22 באוגוסט, קניתי בשופרסל גרעינים שחורים קלויים. המחיר הנקוב על האריזה היה 5.99 שקלים והחיוב בקופה היה 6.99 שקלים. כמובן שהלכתי וביקשתי זיכוי ואף שמרתי את חשבונית הזיכוי.

 

"החלטתי לבדוק: האם יתקנו את הטעות או שמא ימשיכו לגבות את השקל הנוסף מרוב הלקוחות שאינם שמים לב לכך. לכן כעבור יומיים, הלכתי לבחון זאת ושוב ביקשתי לקנות את אותם גרעינים שחורים מאותו סוג באותו סניף שופרסל. הגרעינים הקלויים אזלו, אך היו שם גרעינים של אותו יצרן ובאותו מחיר שמוקמו באותו מקום על המדף ולכן נטלתי אותם.

 

והפלא ופלא: המחיר הנקוב על האריזה היה שוב 5.99 שקלים, אך שוב חייבו אותי בקופה ב-6.99 שקלים. כמובן ששוב הלכתי להזדכות בקופה הראשית ושמרתי את חשבונית הזיכוי בסך שקל, הפעם מתאריך 24 באוגוסט".

 

משופרסל נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על הטעות וחידדנו את הנהלים". מנהל העסקים של שופרסל, ריצ'י האנטר, אמר ל-ynet: "אנחנו עושים הכל כדי שטעויות כאלה לא יקרו, ולראייה, בבדיקות אמון הציבור בנושא זה, הגענו למקום הראשון. במקרה הזה, המחיר על המוצר היה שגוי, אך היה מחיר נכון על המדף, והוא גם המחיר שעבר בקופה". לטענתו, הבעיה היא בחוק.

 

"מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שיש לתמחר בה כל מוצר ומוצר", אמר. "לשם כך אנחנו צריכים להחזיק 700 עובדים שיעבדו רק בזה. וטעויות קורות כשעובד מסכן שמדביק 30 אלף מדבקות על 500 מוצר שונים. אבל הן קורות 1 ל-100 אלף. פעמים רבות לא מספיקים להחליף את המחירים על המוצרים, והלקוחות כבר לוקחים אותם מהמדפים. ככל שמתקרבים החגים, זה קורה יותר. אנחנו עושים כל מאמץ שלא יהיו טעויות, אך יש יש סיבה שחוק כזה לא קיים בשום מקום בעולם.

 

"ביקשנו ממשרד התמ"ת לשקול לבטל את החובה לסמן כל מוצר ולהטיל את הקנסות שהם רוצים אם המחיר על המדף לא יהיה זהה למחיר שבקופה. ולא יהיו טעויות, כי מחירי המדף יוצאים מהמחשב, והמחשב מחובר מחובר לקופה.

 

"מחירי המזון יכולים לרדת ב-1% 1.5% אם לא היינו צריכים להצמיד מחירים למוצרים, ואם היו מורידים את המע"מ על מוצרי מזון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים