שתף קטע נבחר

 

איך להעלות את הרייטינג שלכם בפייסבוק?

תהיתם מדוע ישנם חברים שאתם אף פעם לא רואים את העדכונים שלהם? ולמה יש כאלה שכל הזמן קופצים לכם בניוז פיד? תדעו שזה ממש לא במקרה. ולא, זה לא קשור לכמות החברים שלכם. מדריך קצר בנבכי הרייטינג בפייסבוק

קמתם בבוקר עם רעיון לסטטוס מטורף. עוד לפני צחצוח השיניים והקפה אתם ניגשים למחשב, פותחים את חשבון הפייסבוק, רושמים את הסטטוס ומחייכים בסיפוק. שעתיים לאחר מכן אתם פותחים את המחשב במשרד ו... שני לייקים ותגובה אחת. מה? זהו? לאן נעלמו כולם?

 

לאן נעלמו כולם?! (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
לאן נעלמו כולם?!(צילום: Shutterstock)

 

אז יכול להיות שהחברים שלנו הם לא מהסוג המפרגן או סתם לא מבינים עניין. אבל יש הרבה יותר סיכוי שהם פשוט לא ראו את הסטטוס. הוא מעולם לא הופיע להם בניוז פיד. וכמו שתהו הפילוסופים - אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שמע, האם הוא באמת נפל?

 

רייטינג בפייסבוק? יש דבר כזה?  

אחד האלמנטים החשובים ביותר בפייסבוק הוא שיתופיות התכנים - כתיבת סטטוס, העלאת תמונות, שיתוף שירים, תגובות לתכנים של אחרים וכו'. לכן, כל פעילות כזו שלכם נקלטת במערכת של פייסבוק כ"מידע" שיש להעביר לחברים לכם. אבל כאשר יש לנו מאות חברים, וכל אחד רושם משהו בפרופיל שלו, כמות העדכונים היא עצומה. וככל שיש לנו יותר חברים, אנחנו יכולים לטבוע בכמויות אדירות של אינפורמציה, שרובה לא מעניינת אותנו.

 

לשתף תכנים, ורצוי כאלה מעניינים (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
לשתף תכנים, ורצוי כאלה מעניינים(צילום: Shutterstock)
 

 

כאן מתערבת התוכנה הייחודית של פייסבוק, שאותה שומרת החברה בסודיות מוחלטת לפחות כמו הנוסחה של קוקה קולה, אשר מנתחת את דפוסי הפעילות שלנו ומחליטה בשבילנו מה מעניין אותנו. או במלים אחרות, העדכונים שאנחנו רואים בניוז פיד הם תוצאה ישירה של מה שאנחנו עושים בפייסבוק. וכמו שיש עדכונים שאנחנו לא רואים בניוז פיד שלנו, כך גם אחרים עלולים להפסיד את הסטטוסים המופלאים שלנו.

 

שלב ראשון: החזירו לי את השליטה בניוז פיד! 

העובדה שפייסבוק מחליטה בשבילנו מה מעניין אותנו היא בסך הכל ברירת מחדל. ניתן להחזיר בקלות רבה את השליטה, כך שנקבל את כל המידע מכל החברים.

 

במסך ה-Home תמצאו שתי אופציות - Top News, כלומר אותן חדשות ה"חמות" העדכניות ביותר שפייסבוק חושב שיעניינו אותנו, ו Most Recent המסדרת את העדכונים על פי הסדר הכרונולוגי שבהם הם התפרסמו. לחצו על החץ הקטן ליד, ועל edit options. במסגרת שנפתחת בחרו למעלה את האפשרות all your friends and pages. זהו. מעכשיו תקבלו עדכונים מכוווולם בלי שאף אחד ייעלב (שימו לב להיות על Most Recent). אבל איך זה מתקשר לריייטינג? שני אמלנטים מרכזיים משפיעים על הנראות שלכם בניוז פיד של חבריכם - מעורבות ואיכות.

 

נעים להכיר: גברת אינטראקציה ומר איכות

בניגוד למה שנהוג לחשוב, מספר החברים הוא לא מדד למספר התגובות שנקבל. הרי מה הטעם אם יש לנו אלף חברים ואנחנו לא מופיעים בניוז פיד של אף אחד?  

פייסבוק מודד את רמת האינטראקציה עם החברים שלנו כל הזמן, ועל פי זה הוא מחליט מי מהם מעניינים אותנו יותר. כלומר, עלינו להיות מעורבים ואקטיביים על מנת שפייסבוק יחשוב שמה שאנחנו אומרים מעניים מישהו. ככל שתגיבו ליותר חברים, לתמונות, ככל שתתייגו חברים ותאפשרו לתייג אתכם, ככל שתקליקו על קישורים, תצפו בסרטונים, תשלחו הודעות ותשוחחו בצ'אט, אפילו אם רק תבקרו בפרופילים או באלבומים של חברים - פייסבוק יניח שהאנשים האלה מעניים אתכם, שאתם חברים שלהם, ויעלה את מדד החשיבות ההדדית שלכם.

 

מדד ה"איכות" הוא שקלול של הלייקים והתגובות שאתם מקבלים ביחס לכמות החברים שלכם (נתון זה קריטי בעיקר לעמודים עסקיים). פייסבוק מעניקה ציון לכל דבר שאתם מעלים לקיר שלכם. על פי הציון מחליטה המערכת כמה להפיץ את התוכן שלכם ביחס לתכנים אחרים, כלומר - עד כמה הוא מעניין.

 

בנוסף, פייסבוק מעניקה תעדוף לסוגים שונים של פרסומים על פני סוגים אחרים, על פי הסדר הבא:

  • שינוי סטטוס מערכת יחסים - זהו עדכון שיופיע אצל רוב החברים.
  • שינוי תמונת פרופיל ופרטים אישיים אחרים - פייסבוק מעניקים חשיבות רבה לפעילות זו. רצוי לכן לעדכן את פרטי הפרופיל שלכם לעתים קרובות.
  • העלאת תמונות - פייסבוק יוצאים מהנחה שהתמונות שלכם (וסרטי וידיאו) הם הדברים שהכי מעניינים את החברים שלכם.
  • תגובות - פייסבוק מעדכנים אתכם בדילאוגים ושיחות הנוצרות בין חברים שלכם. דאגו ליצור או לקחת חלק בכאלה. תגובות מעלות כאמור גם את מדד האיכות של התוכן.
  • סטטוסים - מאז הולדת טוויטר הסטטוסים בפייסבוק קיבלו חשיבות גבוהה
  • שיתוף תכנים – כתבות, קישורים, שירים, וכו'.
  • Notes – פייסבוק יפיצו הגיגים שלכם, אבל רק אצל מי שהם חושבים שבאמת מתעניינים במה שיש לכם להגיד.
  • לייק - לא תמיד מספיק רק לעשות לייק, מכיוון שזו לא פעולה שדורשת מאמץ. השתדלו גם להגיב ממש על תכנים.

 

וטיפים אחרונים לסיום:

  • רשמו סטטוסים קצרים ולא מייגעים. עדיף סטטוסים חיוביים.
  • הגיבו לתגובות על התכנים שלכם, זה יפיץ את הדיאלוג הלאה.
  • תזמון - פייסבוק נותנים תעדוף לתכנים החדשים (ה"חמים") ביותר, לכן עדיף לפרסם כאשר רוב החברים נמצאים און ליין.
  • אל תציפו את הניוז פיד של החברים שלכם (לא להגזים בשיתופים).
  • וזכרו - היו מעורבים, היו אקטיביים, והרבו להגיב לכמה שיותר חברים.





 

עוד כתבות באתר לאשה

 

 




 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אומנות הפטפוט: הפופולריות שלך בפייסבוק
צילום: Shutterstock
בא לה לייק אה?
צילום: shutterstock
לאשה בפייסבוק
מומלצים