החרם משפיע: ירידה במכירות תנובה
למרות המבצעים האגרסיביים, ברשתות המזון הגדולות מדווחים על ירידה של 5%-8% במכר הכמותי. ירידה בשיעור דומה ניכרת גם במכר הכספי. תנובה: "אין אפשרות לבדוק שינויים אמיתיים במכר על פי מכירות של יום או יומיים"
ביומו השני, חרם הסטודנטים על תנובה מתחיל לצבור תאוצה: למרות שהחברה יצאה במבצעים אגרסיביים על מוצרי החלב שלה, ברשת מזון גדולה מסרו ל-ynet כי ניכרת ירידה במכר הכמותי של 5%-8% בכל הקטגוריות, במרכז הארץ בלבד. בצפון ובדרום: המכירות כרגיל.
רשת מזון גדולה מאוד אחרת אמרה שנכון ל-14:00 יש ירידה של 5% במכר הכמותי של מוצרי החלב של תנובה בסניפיה, ועלייה של 5%-6% במכירות טרה ושטראוס. רמי לוי מסר כי נרשמה ירידה כמותית של 4% במכירות תנובה, ועלייה במכירות מוצרי החלב של טרה של כמעט 6%, ועלייה במכירות שטראוס של 6.9%. רק בחצי חינם אמרו ל-ynet כי אינם חשים בירידה במכירות תנובה.
לפי הרשתות גם המכר הכספי נפגע בשיעור דומה, בעקבות המבצעים והירידה במכירות. גורם ברשת גדולה אמר ל-ynet: "כיוון שאתמול היתה ירידה רק של 2% במכירות תנובה, הודענו שאין שינוי במכירות, משום שזה יכול להיות נתון אקראי. אך כיוון שאנחנו רואים כעת ירידה של 5%, נראה שמדובר במגמה".
ברשת מזון נוספת, שם הירידה במכירות היא "מינורית" אמרו ל-ynet כי הפגיעה בתנובה יכלה להיות עוצמתית עוד יותר, אלמלא המבצעים. יש לציין כי גם טרה ושטראוס יצאו במבצעים עמוקים לכבוד החג ולנוכח המחאה נגד יוקר המחייה, וכי מדובר בנתונים של יומיים בלבד.
מתנובה נמסר בתגובה: "אין אפשרות לבדוק תוצאות אמיתיות ומשקפות של שינויים במכר על פי מכירות של יום או יומיים.
"כפי שאמרנו בעבר, תנובה מציעה ותמשיך להציע מבצעים אטרקטיביים ומפתיעים לצרכניה, והם מגיבים לכך מצוין ברשתות השיווק. נמשיך להיות בדיאלוג מתמיד עם צרכנינו ואנו מעריכים את הנאמנות שלהם אלינו".
אין עדיין עודפים
כדי לרכך את פגיעת החרם, תנובה יצאה אתמול (ג') בעוד מבצע לחגים: 2 מוצרי חלב ב-10 שקלים. זאת אחרי שכבר הכריזה על מבצע הגדלת אריזות ב-10%-20% לפני יותר משבועיים, ויצאה במבצע נוסף שלשום: "השני בחצי מחיר".
תנובה מציעה כעת מבצע של 2 מוצרים ב-10 שקלים על כל גביעי הגבינה הלבנה והקוטג', בכל אחוזי השומן, באריזות 250 גרם (שמוגדלות כעת). אתמול יצאה במבצע "השני בחצי מחיר" על גבינת עמק ארוזה, יופלה פרי, יופלה דיאט, שוקו שקיות, מוצרי גבינות לבנות פיראוס במדף ומעדנים נוספים. תנובה אף ממשיכה עם מבצע האריזות המוגדלות של חלב, חלב מהדרין, חלב מועשר, קוטג' וגבינה לבנה. לפני כשבועיים גם טרה יצאה במבצעים לחג, ואחריה הכריזה גם שטראוס על מבצעים.
ברשתות המזון מוסרים כי כרגע לא נוצרו עודפי מוצרי חלב ולכן אין כרגע החזרים. אם יהיו כאלה, הם יווצרו החל מהשבוע הבא, בהתאם לאורך החיים של מוצרי החלב על המדף.
אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים החדש של אוניברסיטת תל אביב: "הירידה במכירות תנובה מעידה על כך שהצרכן הישראלי לא מוכן יותר לתת לחברות פרטיות ותאגידים לשלוח יד לכיסו. ברור לנו שירידה זו היא מגמה שתימשך כל עוד תנובה לא תגלה כוונה רצינית להוריד מחירים באופן קבוע ומיידי. אנחנו קוראים לציבור להמשיך להחרים את מוצרי תנובה. בהיעדר רגולציה מצד הממשלה אנחנו האזרחים ניקח את האחריות על עתידנו בארץ הזו".