אסם נכנעה לאיומי החרם? תגדיל אריזות
במקום להוריד מחירים בעקבות איומי החרם, אסם מחליטה להגדיל את אריזות כמה ממוצריה ללא העלאת מחיר, לא כולל מטרנה. החברה כבר יצאה במבצע דומה בעבר. איציק אלרוב: "הציבור לא דורש יותר כמות הוא דורש מחירים שפויים"
- ההורים ישלמו: המטרנה מתייקרת בכ-15%
אסם היא לא החברה הראשונה שמגדילה אריזות בתגובה, גם אם עקיפה, לחרם. טרה ותנובה הגדילו את אריזותיהן בתגובה לחרם על תנובה, ונאלצו כמה שבועות אחר כך להוריד את המחירים.
גורם מאסם מסר: "זו לא תגובה למחאה. זה מבצע שמתקיים באותה מתכונת אחרי החגים, זו השנה השלישית. אסם לוקחת 30-20 מוצרים ומגדילה את הכמות שלהם. המבצע ימשך או עד סוף נומבמר או עד גמר המלאי".
מסתמן שאסם לא מתכננת להוזיל את מוצרי מטרנה או להגדיל את אריזותיהם במסגרת מבצע זה, למרות שדרישת אנשי מחאת הקוטג' והסטודנטים היתה: הורידו את מחירי מטרנה, אחרת נחרים את מוצרי אסם. ועם זאת מאסם נמסר כי "החברה משלימה בימים אלה גיבוש מהלך בנושא מטרנה, שייתן מענה לרחשי לב הציבור. המהלך יוצג ויופעל מיד אחרי חג הסוכות".
אסם תהיה חייבת להתכונן לכניסתו של שחקן חדש לשוק תרכובות המזון לתינוקות: נוטרילון של טבע. מדובר בשחקן בתחום מוצרי הפרימיום, שיתחרה במטרנה אקסטרה קר, עליו אסם לא מרבה לערוך מבצעים.
מנתוני המבצע ניתן לראות שרבים מהמוצרים בו כבר נמכרים בהנחות ובמבצעים בשיתוף הרשתות, חלקם אף משתלמים יותר. לשם הדגמה, אסם ערכה לאחרונה מבצע של 5 אריזות פסטה ב-10 שקלים או אריזת פיטנס בר ב-11-13 שקל.
ברשתות מסרו ל-ynet: "לא קיבלנו מחירונים חדשים וזה לא מבצע בתגובה למחאה. הגדלת מוצרים אינה פתרון. הפתרון הוא שהיצרנים יתרמו להורדת המחירים".
איציק אלרוב ממנהיגי מחאת הקוטג': "הציבור לא דורש יותר כמות הוא דורש מחירים שפויים. אמרנו לא פעם: מבצעים זה פלסטר. אנחנו מבקשים הוזלה אמיתית של המוצרים בצורה רוחבית. הציבור מודע הרבה יותר וחברות כבר לא יכולות לשחק עם הצרכן ולהשאיר את המחירים הגבוהים. תורידו את המחירים בצורה אמיתית. עד היום החברות לא ספרו את הצרכן מבחינת המחיר והגיע שיתחילו לספור אותו".
אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א: "אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב תומכת בכל מהלך שיוזיל את המחירים לצרכן לכדי עלויות הוגנות. עם זאת, המבחן הוא מבחן התוצאה ולא מבחן הסיסמאות. במידה שאכן יוסכם על הורדת מחירים גורפת, הרי שזהו ציון דרך. בינתיים, כשלה אסם בתגובתה לדרישתנו כאשר בחרה להגדיל את אריזות המזון במקום להוזיל מחירים- אותה הגדלה שאינה מקבילה לשווי הורדת המחיר. בימים הקרובים נודיע על המשך צעדנו במאבק הצרכני בעקבות המכתבים ששלחנו לחברות שטראוס, אסם ויוניליוור".
- הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות