אופטימיל מורידה מחירים: "הצרכן אמר את דברו"
החברה שמחזיקה נתח שוק קטן של 1.5% בשוק תחליפי החלב לתינוקות מורידה את מחירי אריזת 450 גרם מ-46 שקל ל-24.90 ש', ואריזת 800 גרם תימכר מעתה ב-48.80 ש' במקום ב-80 ש', ברשתות רמי לוי שיווק השקמה, סופר פארם וניו פארם. מדובר במחיר הנמוך ביותר לתחליף פרימיום
התעוררות בשוק תרכובות החלב לתינוקות: חברת מדיצ'י תוריד את מחירי תחליף החלב אופטימיל ברשתות רמי לוי שיווק השקמה (שהפך לשותף במדיצ'י), סופר פארם וניו פארם ואף נמצאת במו"מ על מגה ושופרסל.
- אסם נכנעה לאיומי החרם? תגדיל אריזות
במהלך השבוע הבא, אריזה של 450 גר' תחל להימכר ב-24.90 שקל במקום ב-48.80, כלומר 5.5 שקלים ל-100 גרם; ואריזת חיסכון של 800 גר' תימכר ב-48.80 שקל במקום ב-80 ש' קודם לכן, כלומר 6.1 שקלים ל-100 גרם. מהחברה נמסר שלא מדובר במבצע, אלא במחיר קבוע. שימו לב שמשום מה,מחיר אריזת החיסכון גבוה יותר ל-100 גרם, אולם כך או כך מדובר במחירים נמוכים לעומת המתחרות:
מאסם נמסר כי החברה "משלימה בימים אלה גיבוש מהלך בנושא מטרנה, שייתן מענה לרחשי לב הציבור. המהלך יוצג ויופעל מיד אחרי חג הסוכות".
אופטימיל, המחזיקה בנתח שוק קטן של 1.5% עם תחליף חלב פרימיום, נוקטת בצעד זה בעקבות כניסת טבע לשוק תחליפי החלב עם המותג נוטרילון (שימכר גם הוא בקטגוריית הפרימיום היקרה) ובעקבות האיומים בחרם על אסם אם לא תוריד את מחירי מטרנה.
שוק תחליפי החלב מגלגל כ-600 מיליון שקל ונשלט מאז משבר רמדיה על-ידי שני שחקנים: מטרנה של אסם-נסטלה עם 53.7% נתח שוק כספי וסימילאק עם 44.8%. בקרוב, אמורה גם חברת פריגו לשווק תרכובת מזון לתינוקות.
מנכ"ל מדיצ'י: "אופטימיל ישווק במחיר הנמוך ביותר"
טבע הודיעה אתמול (א') שתוריד מחירי אריזות חיסכון בקטגוריית הפרימיום בכ-10% בממוצע וכעת אופטימיל מצטרפת אליה. מטרנה וסימילאק לא הודיעו עדיין על הורדת מחירים דומה, מה גם שעיקר המכר הוא בתחום מותגי הבסיס. מטרנה העלתה השנה את מחירי מוצריה בכ-15% בעוד שסימילאק העלו את המחיר של סיילאק טופ באוקטובר 2010, והודיעו מאז שאין בכוונת החברה להעלות מחירים.
שרגא בר וורמן מנכ"ל מדיצ'י מדיקל: "הצרכן אמר את דברו במהלך החודשים האחרונים. מדובר בצרכן נבון יותר שמבין שהוא צריך לשלם אך ורק על איכות המוצר ולא על קוסמטיקה מסביב. אופטימיל הינו תחליף החלב האיכותי ביותר בישראל שכולל את הרכיבים המתקדמים ביותר והיום הוא גם ישווק במחיר הנמוך ביותר. אנו לא נגלגל על הצרכן תשלומי עתק לפרסום והבנו מזמן כי הסיכוי לכניסה לבתי חולים הינו קלוש לאור הדרישה הכספית הגבוהה מאוד".
איציק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג' מסר בתגובה: "כל עוד הצרכנים לא אמרו דבר, כלום לא השתנה. החברות מתחילות להבין שמחיר הוא פרמטר מאוד חזק בבחירת הצרכנים בין מוצר כזה או אחר, וזה רק מוכיח שחברות יכולות למכור מוצרים במחירים סבירים ויכולות להרוויח. גם מטרנה, סימילאק ונוטרילון צריכות להבין שהצרכנים רוצים מוצרים במחירים שפויים והצרכנים לא מוכנים למבצעים נוספים אלא להורדת מחירים קבועה. כל המהלכים בשבועות האחרונים רק מוכיחים שלנו הציבור שהורדת מחירים קבועה היא אפשרית ואפילו מתבקשת".