פלאפון מטרטרת לקוחות, אך המדינה לא קונסת
חברת הסלולר דרשה מלקוחות שמבקשים להתנתק להגיע למרכז השירות. במשרד התקשורת שוקלים להטיל קנס של 50 אלף שקל, אך ההחלטה עדיין לא התקבלה
רוצים להתנתק מפלאפון? התייצבו במרכז השירות. כך נהגה החברה לדרוש מלקוחות שביקשו להתנתק. משרד התקשורת שוקל לקנוס אותה בסכום של 50 אלף שקל באמצעות חילוט ערבות. לא ברור למה החברה לא נקנסה כבר עתה, האם משרד התקשורת מחכה להפרה נוספת?
- קנסות היציאה בסלולר יבוטלו לגמרי
ממשרד התקשורת נמסר כי מתלונות שהגיעו למשרד עלה כי פלאפון נהגה לדרוש בהתמדה ממנוייה שביקשו להתנתק משירותיה, להתייצב לצורך כך במרכז השירות שלה, מבלי להסתפק בשליחת בקשה בכתב מצד המנוי באמצעות הפקס או הדואר האלקטרוני, זאת בניגוד להוראות רישיונה.
כל מי שרוצה להתנתק מחברת סלולר או מכל חברה אחרת יכול לעשות זאת באמצעות בקשה בכתב על פי חוק הגנת הצרכן ורישיונות חברות הסלולר. על החברה לנתק את המנוי תוך 3 ימים, כל עוד מסר פרטים מזהים. אפשר לבקש להתנתק גם באמצעות נציג שירות בטלפון, ובהחלט אין כל צורך להגיע למשרדים לשם כך. עוד דרך קלה להתנתקות היא האתר נתק, שינתק אתכם מהחברה חינם במינימום טרחה.
המשרד ערך פעילות פיקוח בנושא, ולאור הממצאים הנחה את חברת פלאפון לחדול מנוהג זה ולפעול על-פי הוראות רישיונה. במשרד מוסרים כי פלאפון הודיעה שההפרה הנדונה טופלה ותוקנה לחלוטין, ואכן זרם התלונות למשרד בנושא זה פסק בשבועות האחרונים.
עוד נמסר כי בכוונת משרד התקשורת "להמשיך לעקוב ולבחון באופן הדוק את יישומו המלא של הדיווח שנמסר למשרד על-ידי חברת פלאפון. על מנת למנוע מקרים נוספים של הפרה דומה, הודיע המשרד לחברת פלאפון, כי הוא שוקל לחלט מהערבות הבנקאית שהפקידה החברה בידי המשרד, סכום של 50 אלף שקל בגין כל מקרה בעתיד בו יוכח כי חברת פלאפון הפרה את הוראות רישיונה בנושא".
מפלאפון נמסר בתגובה: "הדו"ח מתייחס למקרים פרטניים שאירעו לפני חודשים רבים. מאז העמקנו את הבקרות על יישום הנהלים, ואנו עומדים כנדרש בהוראות הרישיון בנושא ניתוק קבוע".