81% חושבים: ביטול סימון מוצרים לא יוריד מחירים
הצעת החוק לביטול סימון מחירים על גבי מוצרים אמנם בוטלה, אך ברשות ההסתדרות לצרכנות חוששים שזו לא הפעם האחרונה שנשמע עליה. מסקר שערכו עולה כי 88.4% סבורים כי מדבקות המחיר מקלות על השוואת מחירים
"אסור, בשום פנים ואופן, לבטל את חובת סימון המחיר על כל מוצר ומוצר", כך טוענים ברשות ההסתדרות לצרכנות, לאור סקר שערכו בקרב צרכנים, ממנו עולה כי רוב המשתתפים סבורים שסימון מחירים על גבי מוצרים מסייע לצרכנים.
- סופית: נמחקה ההצעה לביטול מדבקות המחיר
- תג מחיר? כבר עכשיו מפספסים בסימון על המדף
- הצעה: להקל על הצרכנים בזיהוי מוצרים בפיקוח
מהסקר, שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב 500 משיבים המייצגים את האוכלוסיה הבוגרת בישראל, עולה כי כ-88.4% מהמשיבים סבורים כי סימון המחירים על גבי מוצרים מקל על השוואת מחירים, לעומת 8.1% בלבד הסבורים כי הדבר אינו מקל על השוואת מחירים.
המשתתפים נשאלו בנוסף, האם לדעתם, הרשתות או החנויות יפחיתו את מחירי המוצרים אם יבוטל החוק המחייב סימון מוצרים. 81.3% ענו כי אינם מאמינים שהרשתות והעוסקים יגלגלו זאת לצרכן ויפחיתו את מחירי המוצרים - אפילו אם יפחתו הוצאותיהם כתוצאה מביטול חובת סימון המחירים. רק 13.2% סברו כי הצרכנים ייהנו מהפחתת מחירים במקרה כזה.
הסקר נערך לאור הצעת החוק שבוטלה לבטל את סימון המחירים על גבי מוצרים ברשתות שיווק גדולות, ולהחליף את המדבקות בשטלים אלקטרוניים בין המדפים או לצידם. רשתות קטנות, כך הוצע, ימשיכו לסמן מחירים. ההצעה, יוזמה של רשתות שיווק גדולות, נמשכה לאחר שעוררה מחאה מקיר לקיר.
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון מסר: "ממצאי הסקר, שהם מובהקים ודומים לתוצאות סקר זהה שעשתה רשות ההסתדרות לצרכנות גם בשנת 2008, מלמדים כי אסור, בשום פנים ואופן, לבטל את חובת סימון המחיר על כל מוצר ומוצר. רק כך יכולים הצרכנים לדעת מה מחירו של כל מוצר ולבצע השוואת מחירים מושכלת. כל ניסיון לבטל את חובת סימון המחירים כפי שהיא נהוגה כיום רק יפגע בצרכנים – ואין להרשות זאת.
"אני מקווה שחברי כנסת וגורמים אחרים אשר ניסו לחדש לאחרונה חקיקה אשר תגרום לשינוי מדיניות הצגת המחירים הפנימו את העמדה הציבורית המובהקת בנושא ויחדלו מניסיונותיהם לשנות את אופן סימון המחירים במדינת ישראל".
סימון מחירים. הרשתות מתות להיפטר מהחובה הזאת
מומלצים