רשתות בינ"ל משלמות עד 50% שכירות בקניונים
מנכ"ל בריטיש ישראל אמר כי הרשתות הישראליות נהנות מהקונים שמגיעים לרשתות הבינלאומיות וכי "אמריקן איגל תגדיל משמעותית את המכירות ברמת אביב". בריטיש קנתה לאחרונה את קניוני ישראל ונקנתה על ידי מליסרון, מה שמותיר שתי קבוצות קניונים חזקות בישראל
"אמריקן איגל תגדיל משמעותית את המכירות בקניון רמת אביב" - כך הצהיר אבי לוי מנכ"ל בריטיש ישראל. הרשת שתפתח חנות ראשונה בישראל ביום שישי הקרוב, ועשר חנויות בשבועיים הקרובים, לא תתלונן על שכר דירה מכאיב, כרשתות הישראליות. לפי לוי, "שכר הדירה של רשתות בינלאומיות בקניוני מליסרון ובריטיש נמוך בעד 50% משכר הדירה שמשלמות רשתות מקומיות כי הן מחוללות תנועת קונים. אמריקן איגל, forever 21 ו-H&M הן אבן שואבת, והרשתות הקטנות נהנות מהטראפיק שהרשתות הבינלאומיות מביאות לקניון".
להשכרה בבית שמש: נדל"ן בשקל למטר
לפי לוי, השכירות בקניוני קבוצת בריטיש-מליסרון עלה ב-2011 כיוון שהפידיון עלה, ב-8%. לטענתו מדובר בהתנהלות עסקית הוגנת. "המכירות עולות, אז שכר הדירה עולה", אמר. לצרכן זה טוב: המחירים על אופנה נמוכים מתמיד. אך לא כל הרשתות חיות היטב תחת הלחץ.
הקניון המצליח ביותר של הקבוצה, קניון רמת אביב, עם 1,600 שקל מכירות למ"ר, הוציא משורותיו לאחרונה את המשביר לצרכן "כי החנות לא התאימה בנראות שלה לקניון ולא השתדרגה בזמן, אבל מאז המשביר השתדרגה מאוד", מסביר לוי.
מקווים שתבוטל החלטת הממונה על מכירת הקניונים
בבריטיש ישראל מתכוננים בימים אלה לכמה מאורעות: הגעת אמריקן איגל לישראל ונחיתה בכמה מקניוני הקבוצה, הרחבת קניון רחובות והמיזוג עם מליסרון. בריטיש ישראל שקנתה את קניוני ישראל, נמצאת בהליך מיזוג עם מליסרון שבשליטת עופר השקעות, ויחד עם קבוצת עזריאלי יהוו שתיהן את קבוצות הקניונים החזקות בישראל. מתחרות גדולות אחרות אין ממש בנמצא.
במסגרת רכישת בריטיש, הורתה לקבוצה הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, רונית קן, למכור את הקניונים: גרנד קניון, סביונים ורננים. במקביל לחיפושיה אחר קונים, מליסרון הגישה בקשה לביטול המכירה לבית-הדין להגבלים עסקיים.
"אנחנו לא חושבים שהקניונים האלה יוצרים לנו כח מונופוליסטי", טוען לוי. "כיוון שמדובר בהליך משפטי, לא פוליטי, אנחנו מאמינים שבית-הדין יבטל את החלטת הממונה. אנחנו יודעים לנהל קניונים ולא מוצאים שום סיבה לחייב אותנו למכור".
אין לקניון ברחובות מתחרים בסביבה
את הקניון ברחובות מתעדים בבריטיש להפוך לאחד הקניונים הגדולים בארץ. שטחו יוגדל מ-25 אלף מ"ר ל36 אלף מ"ר שטחי מסחר אחרי שיושלם השלב השני של ההרחבה: הרחבת המפלס העליון של הקניון ב-2,500 מ"ר. כרגע מדובר בהרחבה של 30% על חשבון חניון אגד, שהוצא מחוץ לקניון. גובה ההשקעה: 100 מיליון שקל.
באזור רחובות, אין לו מתחרים למעט מתחם ביל"ו ששייך לאותה קבוצה ממש. מדוע לחברה להרחיב את הקניון? "הרחבת קניון רחובות צפויה להגדיל בצורה ניכרת את התזרים התפעולי שהקניון מניב", אמר לוי.
מנכ"ל קניון רחובות, יהודה אורן אמר: "אני צופה גידול בפידיון בקניון בעקבות הרחבתו והגדלת מספר הקונים מ-21 ל-24 אלף איש. זה הקניון היחיד שפועל בין ראשל"צ לאשדוד. כרגע, הפידיון למ"ר בקניון עומד על 2,300-1,800 שקל למ"ר ואנחנו מצפים להגדילו".