פניות לרשות ההגבלים: בדקו המבצעים של HOT
בלעדי ל"כלכליסט": בכירי החברות המתחרות ממשיכים להפעיל לחץ כדי לבטל את המבצעים. מנכ"ל 018: "HOT מפירה את תנאי רישיונה"
כניסת HOT לתחומי אספקת האינטרנט (ISP) וחבילות הטריפל החדשות שלה ממשיכות לעורר סערה: ל"כלכליסט" נודע כי הרשות להגבלים עסקיים בוחנת בימים האחרונים האם לבצע בדיקה בנושא, לאחר שבמשרדי הרשות נתקבלו כמה פניות מחברות תקשורת המתחרות ב-HOT. גם שר התקשורת משה כחלון שוחח עם הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא במהלך השבוע. ברשות ההגבלים העסקיים אישרו כי אכן התקבלו פניות בעניינה של HOT.
בתוך כך פנה היום (ה') מנכ"ל 018, איציק בן אליעזר, לשר התקשורת ולממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לבחון האם HOT מפירה את הוראות הרישיון שניתן לה לאספקת האינטרנט. לדברי בן אליעזר, על מנת לקבל רישיון מתאים נדרשה בעבר HOT להגיש למשרד התקשורת תוכנית עסקית לחמש שנים שלאורה היה אמור המשרד לבחון את השיקולים למתן רישיון.
על אף ש-HOT מצהירה כי היא עומדת בהתניות ההפרדה המבנית שנקבעו ברישיונה (הדורש כי אספקת האינטרנט תנוהל בידי חברה נפרדת בשם הוט.נט), בן אליעזר דורש מהמשרד לבחון האם בתוכנית שהגישה החברה צוינה המציאות שלדבריו מתקיימת כיום, כלומר מטה מצומצם של הוט.נט המנהל לכאורה פעילות נרחבת, היעדר מוקד שירות לקוחות עצמאי של הוט.נט, העובדה שלהוט.נט אין קמפיין עצמאי והיא נסמכת על קמפיין של החברה-האם, ובעיקר, לדבריו, מחיר חבילה נמוך באופן דרמטי מהמקובל בתעשייה.
ממכתבו של בן אליעזר ניתן להסיק כי הוא מנסה להסב את תשומת לב המשרד לאחד משני כשלים: כשל של משרד התקשורת בבחינת הנתונים שהובילו למתן רישיון ל-HOT להפוך גם לספקית אינטרנט, או מצג שווא של HOT באשר לתוכניתה העסקית, כאשר בפועל ביצעה מהלכים אחרים.
יצוין, עם זאת, כי HOT קיבלה את רישיון אספקת האינטרנט בדצמבר 2010, וזאת לאחר שנים רבות של דיונים בינה לבין משרד התקשורת, שסירב לאפשר לחברה להיכנס לתחום. סביר להניח כי התוכנית העסקית שהציגה החברה בתחילת התהליך הפכה ללא רלוונטית עוד במהלכו.
בימים האחרונים שוחחו ונפגשו בכירים בחברות 012 סמייל (בבעלות פרטנר) ו-013 נטויז'ן (בבעלות סלקום) עם כחלון, וטענו כי התמחור של חבילות HOT מוכיח לכאורה כי החברה מבצעת סבסוד צולב בין מוצריה, וכי על השר להתערב. כבר בשבוע שעבר הגיעו בכירי HOT למשרד התקשורת על מנת להציג את המהלך, תוך שהם טוענים כי החברה פועלת בהתאם לכללים שקבע משרד התקשורת, ובמטרה להוזיל את שירותי התקשורת לצרכן.
ב-HOT העדיפו שלא להגיב לידיעה.
מומלצים