ריינאייר מציגה: דיילות רזות - הטיסה תעלה פחות
עליית מחירי הדלק גורמת ליצירתיות בקרב חברות התעופה שמחפשות לחסוך: בריינאייר רוצים להטיל מס על נוסעים שמנים, להפחית את כמות הקרח ומבקשים מצוות האוויר - אל תשמינו
>> כל האירועים לחג - היכנסו לעמוד פסח המיוחד של ynet
כשמחירי הדלק מאמירים בכל העולם, ובעקבותיהם גם מחירי כרטיסי הטיסה, מחפשות כעת חברות תעופה בעולם דרכים יצירתיות להפחתת המשקל במטוס, שיביא לחיסכון בכמות הדלק הנצרכת.
עוד על דיילות בערוץ התיירות:
- קפה, תה ולבוש מפתה: הדיילות של שנות ה-70
- אירלנד: דיילות יחליפו את הטייס במקרי חירום
דיילות במכסיקו: אין עבודה, אז צילמנו לוח שנה מיוחדות במינן: דיילות טרנסקסואליות בתאילנד
כך, למשל, חברת התעופה "ריינאייר", שידועה בלא מעט פרובוקציות בעברה התעופתי, כבר חשבה להסיר את משענות המושב בטיסותיה אך נמלכה בדעתה מלעשות כן. עם זאת, החברה מעודדת את צוות האוויר שלה, דיילים ודיילות, לשמור על משקלם ולא להשמין, כשהמוטיבציה ל"דיאטה האווירית" באה לידי ביטוי בלוח השנה הפרובוקטיבי שמוציאה החברה, ובו מדגמנות הדיילות ביקיני זעיר ביותר, שיקשה עליכם להחליט אם תרצו קפה או תה..
"אנו מקצצים עלויות בכל דרך אפשרית", אמר דובר ריינאייר, סטפן מקנמרה. דוגמה לכך ניתן לראות במהלך הבא: החברה חושבת לגבות תשלום נוסף למחיר הכרטיס, המכונה "מס שומן" (fat tax), מנוסעים שמנים במיוחד ויטוסו עם בטיסות החברה. יתר על כן, מגזין הטיסה הנמצא בכיס המושב ומכיל דפים בגודל A4, יעבור מעתה למהדורה קטנה יותר שבה דפים בגודל A5.
בנוסף, גם תפריט הארוחה יהיה חלק מהמגזין ולא יחולק בנפרד - מהלך שעשוי לצמצם את עלויות הטיסה באלפי ליש"ט ולחסוך בהוצאות הדפסה של כ-400 אלף ליש"ט בשנה.
תשארו ככה והטיסה תעלה פחות. דיילות ריינאייר (מתוך אתר החברה)
סלט ללא זית חוסך 40 אלף דולר
פעילות צמצום נוספת מתייחסת לכמות הקרח שתועלה למטוס, כמו גם הפחתה במספר עגלות השירות ומספר המושבים. אמצעי התייעלות שנוקטות חברות תעופה אחרות כוללות, בין היתר, הורדת כיס המושב למגזינים, הוצאת תאי אשפה מהמטוס והחלפת כוסות הזכוכית במחלקה הראשונה לכוסות מפלסטיק.
בשנת 2008 הסירה חברת "אייר קנדה" את חליפות ההצלה בחלק ממטוסיה, והחליפה אותן באביזרי-ציפה קלים יותר. הרשויות אישרו את המהלך כל עוד המטוס לא טס יותר מ-85 ק"מ מהחוף. ב-1980, מנכ"ל חברת התעופה האמריקנית "אמריקן איירליינס", רוברט קרנדל, טען שהחברה חסכה 40 אלף דולר כשהסירה זית אחד בלבד מן הסלט במנות שהגישה בטיסותיה.
למרות העלייה החדה במחירי הדלק, טוענת ריינאייר כי היא נשארת מחוייבת לא להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה - בניגוד לכמה חברות תעופה אחרות, כמו וירג'ין אטלנטיק הבריטית, קואנטס האוסטרלית וגם אל על שלנו לאחרונה. גם בריטיש איירווייז הטילה מס דלק על נוסעיה בטיסות ליעדים ארוכים בסך של עד 145 ליש"ט, כך שהמגמה טרם נפסקה.
"הדלק הוא חלק בלתי נפרד ממחיר כרטיס הטיסה", הוסיף מקנמרה, "אי אפשר להטיס נוסעים לשום מקום אם לא משלמים עליו. אנחנו מעדיפים לצמצם בעלויות הטיסה ולגבות מנוסעינו תשלום על שירותים אחרים, מאשר להעלות את מחיר הכרטיס".