סקר: לא בוטחים בחברות הסלולר ורשתות השיווק
מסקר של גיאוקרטוגרפיה עבור "המבחן של המדינה" עולה כי רוב המשתתפים בסקר נותנים אמון בקופות החולים, בבנקים ובאופן מפתיע: גם ביצרניות המזון
אין אמון בחברות הסלולר: 51% מהמשתתפים בסקר של גיאורקטוגרפיה עבור "המבחן של המדינה" השיבו שהם לא נותנים אמון בחברות הסלולר. זאת לעומת 13.7% שמאמינים לחברות האלה בדרגות משתנות של אמון ו-28.8% שמאמינים להן בדרגה בינונית. 6.1% לא ידעו להשיב.
את האמון הרב ביותר, הנסקרים נותנים בקופות החולים: 86% נותנים אמון בקופות החולים: 18.4% נותנים בהן אמון רב מאוד, 33.8% נותנים בהן אמון רב ו-33.9% נותנים בהן אמון במידה בינונית. לפי גיאוקרטוגרפיה, 500 המשתתפים בסקר מהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה בישראל.
קופות החולים | יצרניות המזון | בנקים | רשתות השיווק | חברות הסלולר | |
נותן אמון רב מאוד | 18.4% | 5.5% | 9.9% | 4.3% | 3% |
נותן אמון רב | 33.8% | 22.2% | 25.6% | 14.6% | 10.7% |
נותן אמון במידה בינונית | 33.9% | 40.9% | 38.5% | 39.8% | 28.8% |
לא כל כך נותן אמון | 6.3% | 16.6% | 11.6% | 18% | 21% |
כלל לא נותן אמון | 5.3% | 7.6% | 10.7% | 16.6% | 30.3% |
לא יודע | 2.4% | 7.2% | 3.9% | 6.7% | 6.1% |
דירוג אמון* | מקום ראשון | מקום שלישי | מקום שני | מקום לפני אחרון* | מקום אחרון |
*בסקר השתתפו גורמים נוספים
לפי הסקר, מסתבר שהציבור עדיין מאמין ליצרניות המזון, למרות המחאה נגד חלקן: 86.6% נותנים בהן אמון: 40.9% בוטחים בהם רק במידה בינונית, 22.2% נותנים בהן אמון רב, אך רק 5.5% נותנים בהן אמון רב מאוד.
גם האמון בבנקים גדול מהצפוי, לפי הסקר: 74% מהמשתתפים נותנים אמון בבנקים, אם כי רוב הצרכנים מאמינים לבנקים עם קורטוב של ספקנות: 38.5% נותנים בהם אמון רק במידה בינונית, 25.6% נותנים בהם אמון רב ו-9.9% נותנים בבנקים אמון רב מאוד.
חוסר האמון של הצרכנים מכרסם גם באמינות של רשתות השיווק, אם כי בדרגה נמוכה מזו שנצפה בחברות הסלולר: 34.6% לא נותנים אמון ברשתות השיווק. 18.9% נותנים בהן אמון רב ורב מאוד ו-39.8% מאמינים להן בדרגה בינונית.
בסקר נבדק גם האמון בתקשורת המודפסת והמשודרת. 54.7% אמרו כי הם נותנים אמון בדרגות שונות בעיתונים בלתי תלויים ותלויים, אך יותר משיבים טענו כי הם פחות מאמינים לעיתונות תלויה. בערוצי הטלוויזיה מאמינים 59.1% מהנשאלים, אולם יותר משיבים (33.4%) לא מאמינים בטלוויזיה, לעומת העיתונות הכתובה הבלתי תלויה (30.6% לא מאמינים) והתלויה (31.5% לא מאמינים)