שתף קטע נבחר

שופרסל: תקלת תוכנה גרמה לגביית יתר מצרכנים

ערוץ 1 פרסם הערב כי צרכנית גילתה שהחשבונית שלה היתה גבוהה ב-7 שקלים מסך כל קניותיה. בשופרסל הודו שמדובר בתקלת תוכנה, אך מסרבים לומר כמה צרכנים נפגעו ומסרו ל-ynet: "התקלה היתה מוכרת לנו עוד לפני תלונת הלקוחה. הרשת פורשת תוכנה מתוקנת בסניפים בימים אלה"

תקלה מוזרה בשופרסל: הרשת גבתה סכומי כסף עודפים מלקוחות סניף שופרסל שלי ארלוזורוב בת"א בגלל בעייה חישובית בתוכנה, כך פרסם הערב (א') כתב ערוץ 1 יאיר ויינרב. הדבר נתגלה אחרי שצרכנית חישבה את סכום הכסף הכולל ששילמה על פריטים שקנתה וגילתה ששילמה 7.39 שקלים יותר.

 

  • מגה נקנסה ב-130 אלף ש' על גביית יתר מצרכנים

  •  שופרסל: עוגיות ללא גלוטן עולות 9 שקלים יותר

  • צניחה של 31% ברווחי שופרסל ברבעון הראשון

 

הלקוחה, מירב כהן, ערכה חישוב פשוט של מרכיבי סל הקניות שקנתה, לפיו סכום החשבון שערכה בעצמה - 149.33 שקל נמוך מהחשבון של קופת שופרסל - 156.72 שקל - הפרש של 7.39 שקלים. היא ערכה חישוב נוסף בתוכנת אקסל כדי לוודא שהחישוב שלה מדויק ואכן גם לפי אקסל - ההפרש נותר בעינו. הנה החשבונית לעיונכם.

  

מדובר בטעות נדירה, שכן זוהי ככל הנראה שגיאה בחיבור מחירי המוצרים, ולא בטעויות נפוצות יותר כמו: הפרשים בין מחיר מוצר על גבי המדף לבין מחירו בקופה, או טעות בשם מוצר, או בהכפלת מוצר בטעות. אחרי בדיקה, מנהל הסניף הודה בטעות החישובית ולא ידע להסביר את הגורם לה.

 

"גרסת התוכנה של הקופות תוקנה"

בשופרסל סירבו לומר לערוץ האם מדובר בתקלת מחשב כוללת שפגעה במאות אלפי צרכנים שקנו ברשת. בשופרסל אף סירבו לומר כמה לקוחות נפגעו ממנה, ורק מסרו: "לצערנו מדובר בתקלת תוכנה שנובעת מצירוף מקרים נדיר ביותר. מיד עם היוודע התקלה שופרסל זיכתה את כל הלקוחות ואף עידכנה אותם בהודעת SMS".

 

כיוון שברשת מודים בתקלת תוכנה, ניתן להסיק כי יתכן שמדובר בתקלה בכל הסניפים, או לכל הפחות, בכל סניפי שופרסל שלי, שכן התוכנה זהה בכל הסניפים.

 

ל-ynet מסרו בתגובה: "התקלה נשוא פנייתה של גב' כהן אכן הייתה מוכרת לנו עוד טרם פנייתה לשופרסל. לצערנו, מדובר בתקלת תוכנה, הנובעת מצירוף מקרים נדיר ביותר.

 

מיד עם היוודע התקלה הנדירה, עוד לפני פנייתה של הגב' כהן, שופרסל ערכה בדיקה יסודית של הנושא וזיכתה באופן אוטומטי את כל אותם לקוחות מזוהים שחויבו ביתר.

 

מעבר לכך שופרסל אף עדכנה באמצעות הודעת SMS את אותם לקוחות רלוונטיים, אשר מספר הטלפון התקין שלהם נמצא ברשותה. במסגרת זו, גם הגברת כהן זוכתה תוך 48 שעות ממועד הקניה, בסכום התקלה בסך של 7.39 שקלים.

 

"אנו מתנצלים על התקלה שארעה, ושמחים לעדכן שגרסת התוכנה של הקופות תוקנה ושופרסל פורשת בימים אלו את הגרסה המתוקנת בסניפי הרשת".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
שופרסל. זיכו צרכנים, אבל כמה נפגעו?
מומלצים