שרית אביטן: הצלחה אמיתית או וירטואלית?
עם עשרות אלפי חברים בפייסבוק ואלפי לייקים על כל פוסט, אבי שושן לא מבין איך שרית אביטן היא לא זמרת מוכרת. ייתכן שהכל פיקטיבי? וגם להיט הקיץ החדש של טריפונס וילמז הוותיקים
כבר תקופה ארוכה שאני עוקב אחר הזמרת הצעירה שרית אביטן שהשתחלה לה באורח פלא לעונה הבאה של "חי בלה לה לנד" ועל פי עדויות גם גנבה שם את ההצגה בכמה ביצועים שהותירו את השופטים פעורי פה. אביטן, ילדה אשדודית יפהפייה היא תופעה שאסור לבטל אותה. בתפקיד המנהל הדוחף: רוברטו בן שושן, האמצעים: מחשוף נדיב ופייסבוק, החיסרון: חוסר בשלות.
עוד על מוזיקה מזרחית ב-ynet:
- ג'ולייטה עסוקה בלהיות מפורסמת
אביטן שהתגלתה בביצוע קריוקי שהעלתה ליוטיוב ל"יום אחד תבקשי" של שיר לוי צדה את עיניו של בן שושן שהחתים אותה בו במקום ומאז הפכה לסינדרלה המרוקאית החדשה שמשוויצה בכמות היסטרית של 5,000 חברים בכרטיס האישי בו גם לא פחות מ- 42 אלף מנויים שקוראים את כל העדכונים שלה ועוד 25,594 לייקים לעמוד הרשמי הנוסף - מה שהופך אותה לפי מדד צוקנברג לאחד האמנים הישראלים המצליחים ביותר ברשת.
שרית אביטן בביצוע שהחתים אותה לשיר "יום אחד תבקשי"
זה נתון מטורף שכן אביטן האנונימית עקפה כמה מהאמנים הגדולים במדינה, עד שאין לי ברירה אלא להיות פרנואיד ולחשוב כיצד זה ייתכן? לפי נתונים כאלה, היא אמורה להיות הכוכבת הכי מדוברת בארץ עם אולמות מלאים במעריצים ולזכות בהצלחה היסטרית שהיתה צריכה לזלוג גם לכלי התקשורת הגדולים שלא יכלו להתעלם ממנה.
כדי לחזק את החשד שלי אני רואה את ההיסטריה סביב "הפרויקט של רביבו" של רביב בן מנחם שזוכה להצלחה יפה ביוטיוב שמתורגמת בניגוד אליה גם לשטח. או נאור אורמיה, מיוצג אחר של רוברטו, שמתגאה גם הוא בעדת מעריצים גדולה. המקרה של אביטן אם כן, לא יכול שלא להזכיר לי את לירן אביב שזכה בסוף 2010 במיליון שלוש מאות צפיות ביוטיוב לסינגל הבכורה שלו: אז, הוא העלה בי חשדות לזיופים. היום, אף אחד לא יודע מי הוא.
שרית אביטן בקליפ לשיר החדש "כמה כאב"
אני לא רומז חס וחלילה שיש שם כרטיסים פיקטיביים או איזו קומבינה רשתית שנועדה ליצור מראה שווא של תופעה היסטרית (וכאלה פשוט מאוד ליצור). אני רק לא מבין איך אחרי תקופה ארוכה שהרשת גועשת כל כך כלפיה, זה לא התפרץ החוצה. העובדה ששרית אביטן היא עדיין אנונימית מעלה לי לפחות תהיות.
רוברטו בן שושן, מנהלה של אביטן מתעקש שההצלחה של המיוצגת המבטיחה שלו ברשת מוצקה. הוא מאמין שאביטן עוד תפרוץ וההצלחה של הרשת תתורגם עם עלייתה של "חי בלה לה לנד": "זו פשוט תקופה אחרת שכל יום כותבים
על זמר חדש ועל יוצאי ריאליטי ואין מודעות למה שהיא עושה עדיין", הוא אומר. "תראה מה קורה איתה שם: היא העלתה תמונה וקיבלה כ- 5,400 לייקים. אני חושב שכמות הלייקים שלה זה שיא ישראלי שאפילו בר רפאלי לא מקבלת. אני לא מכיר פעילות רשת ווירטואלית פיקטיבית ומזמין כל מומחה רשת לבדוק את הכרטיסים של אביטן ולראות שהכל אמת".
פיקטיבי או לא, אני מאמין שבניגוד לאביב, על אביטן עוד נשמע. מעבר למראה החיצוני האקזוטי שלה, היא מעל הכל זמרת עם פוטנציאל לא מבוטל שעם עבודה קשה עוד יכולה לפרוץ בלי קשר לפעילות כזו או אחרת ברשת. השבוע היא הוציאה את "כמה כאב", בלדה שוברת לב שיכלה להיות היסטרית לו אביטן היתה נוגעת עד הסוף בבלוטות הרגש ומעבירה את הכאב בקולה. אביטן מפספסת בביצוע לא מספיק מרגש וחבל. שרית חדד לדוגמא, היתה הופכת את השיר הזה לשלאגר בכייני שלא היה משאיר אף עין יבשה.
אחרי החגים תעלה העונה הבאה של "חי בלה לה לנד" שם אביטן מככבת לצד מאיה בוסקילה, קובי פרץ ושיר לוי. רגע לפני, כשהיא עדיין "תופעת רשת", אביטן מציירת כקול מעניין שטרם הבשיל, אך בהחלט כאחת שקשה להישאר אדיש בפניה.
טריפונס וילמז
"בואי בואי" הוא ממתק קיץ חדש שיצא השבוע ועוד עלול להתחרות ב"מקרנה" המיתולוגי. השיר מבית היוצר של צמד הוותיקים טריפונס וילמז, נשמע כמו להיט ים מדבק במיוחד. קצת טורקית, מעט עברית, הרבה יוונית ולא מעט בוזוקי מרכיבים יחדיו חגיגה ים תיכונית חמודה שעם צ'אנס מהרדיו, הגברים הלא צעירים הללו עוד יעשו בית ספר לכל הכוכבים הצעירים.