שטראוס החלה לשווק חומוס עם פפסיקו במקסיקו
בהמשך לפעילות המותג סברה בארה"ב, שטראוס ופפסיקו החלו למכור למקסיקנים שלושה סוגי סלטי חומוס עם פלפלים חריפים, תחת המותג אובלה
חומוס ישראלי במקסיקו: החברות פפסיקו ושטראוס השיקו במדינה קו סלטים חדש בשם אובלה (Obela), שיכלול מטבלים וסלטים בדומה למותג 'סברה', בו שותפות שטראוס ופפסיקו בארה"ב מאז 2008. שלושת המוצרים הראשונים שהושקו בהשקעה של 10 מיליון דולר: חומוס קלאסי, חומוס צ'יפולה (חריף), חומוס סלסה וגמבות (פחות חריף).
- שטראוס תשווק סלטים בעולם ותעלה מחירים
לפי שטראוס, אובלה תשווק תחילה שלושה סוגים של חומוס מעורב בטעמים מקסיקנים מקומיים, ובהמשך יתווספו מוצרים נוספים תחת המותג שיימכרו במדינה. המוצרים נמצאים החל מהיום (ד') על המדפים ברשתות הקמעונאיות הגדולות באזור, כמו וולמארט, סוריאנה וקומקסה.
פעילות אובלה הושקה אמש בהשתתפות נשיא פפסיקו מקסיקו פדרו פאדיארנה, יו"ר קבוצת שטראוס עפרה שטראוס, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס גדי לסין, מנכ"ל החברה הגלובאלית גיורא בר-דעה. לשם ייצור החומוס הוקם מפעל ייעודי במקסיקו, אולם לפי שטראוס, המוצרים ישווקו בעתיד גם בשווקים בינלאומיים נוספים.
"הכניסה שלנו למקסיקו מהווה אבן דרך נוספת וחשובה בתהליך ההתרחבות הגלובלי של שטראוס", אמר גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס:
מקוטג' לפסק זמן
קבוצת שטראוס היא קבוצת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל, וכיום חברה בינלאומית המעסיקה כ-14,000 עובדים ב-18 מדינות בעולם. בשנה האחרונה החברה היתה אחת מחברות המזון שהיוו מטרה לזעמם של צרכנים שמח נגד מחירי המזון הגבוהים בישראל. בין היתר, שטראוס הורידה את מחיר גבינת קוטג' ומאוחר יותר הוזילה מוצרים נוספים. בנוסף, עמדה במרכז שערוריית מחאת הפסק זמן - התגלה שהחברה מוכרת את החטיף במחיר נמוך יותר בארה"ב, ונטען שפעילותה הבינלאומית באה על חשבון הצרכן הישראלי.
מחזור הפעילות של שטראוס הגיע ל-7.7 מיליארד שקל ב-2011, כש-48.8% ממנו - בזכות פעילות בינלאומית. החברה מתפעלת בעולם את שטראוס קפה, שטראוס מים, רשת השוקולד ברים של מקס ברנר, ופפסיקו-שטראוס מטבלים וסלטים טריים, וחתמה על שיתופי פעולה עם ופריטו ליי, דנונה, האייר (במטהרי מים) ווירג'ין. בנוסף, היא מחזיקה בשטראוס ישראל (שכוללת שיווק מוצרי חלב ומותגים נוספים כיד מרדכי, תפוצ'יפס ועלית).
לפפסיקו מקסיקו מחזור שנתי של 4.3 מיליארד דולר ב-2011. שטראוס ופפסיקו פועלות בשיתוף פעולה כבר 20 שנה, תחילה במפעל המלוחים, ואז בצפון אמריקה בהקמת חברת סברה שמשווקת כ-20 מטבלים, סלטים ומתאבנים ים תיכוניים.
משטראוס נמסר כי "במהלך השנים האחרונות, מחזור המכירות של סברה ממשיך לגדול משמעותית משנה לשנה ובשנת 2011 מכירותיה צמחו בכ-36% והסתכמו ב-217 מיליון דולר. סברה הוא כיום מותג הסלטים והמטבלים המצוננים מס' 1 בארה"ב עם נתח שוק של כ-60%".