שתף קטע נבחר
 

הקרב על שרונה: התנגדות למגדל עזריאלי החדש

עבודות החפירה של מגדל העסקים החדש של עזריאלי במתחם שרונה בת"א מול הקריה החלו כבר לפני 3.5 חודשים, אך בעלי עסקים באזור טוענים שהעירייה הקלה בתנאים כשנתנה אישורי בנייה לפרויקט. "יש פה קיצורי דרך, חוששים שנפסיד לקוחות"

האם ישנה מדיניות מקלה לעיריית תל-אביב כלפי קבוצות בנייה גדולות - לעומת הערמת קשיים על תושבים ובעלי עסקים קטנים? לפי הטענות שעולות בערר המבקש לבטל את ההיתר שניתן לקבוצת עזריאלי לבניית מרכז שרונה-עזריאלי ברחוב קפלן בעיר - התשובה היא כן.

 

כתבות נוספות על עזריאלי בערוץ הנדל"ן :

 

בסוף חודש מרס הניח דוד עזריאלי את אבן הפינה להתחלת הקמת הבניין במתחם שרונה בתל-אביב, בין קרן הרחובות קפלן-הארבעה-אבן גבירול, שצפוי להיות בן 50 קומות משרדים ומתחתיו יהיה קניון בן שלוש קומות מסחר. לבניין תהיה חזות ארכיטקטונית מרשימה והוא יטה הצידה וישקיף על שלושת המגדלים הוותיקים והקטנים יותר של עזריאלי ממש מעבר לצומת, במרחק 100 מטרים.

 

אלא שלא כולם רואים במגדל בשורה טובה לעיר ללא הפסקה. המתנגדים טוענים טענה כפולה: האחת, חשש להרעה במצבם הכלכלי של בעלי העסקים במתחם שרונה. זאת משום שבניית שלוש קומות מסחר גדולות עלולה להוביל לנטישה המונית של הלקוחות הקבועים ולסכנת סגירה לבעלי העסקים במקום.

 

הטענתה השנייה היא כי אין היתר חוקי לפרויקט וראוי היה לעבור הליכי תכנון שהציבור ייקח בהם חלק. לדברי עו"ד אלימלך קריסטל ועו"ד נעמי וייל, המייצגים את המתנגדים, התוכנית שהחלה במקום חולשת על כל מתחם שרונה, ומכוחה יכול לקום המגדל החדש של עזריאלי. אולם, לפי דרישות התוכנית יש להציג תוכנית מלאה ומאושרת - ולא כך הם הדברים בפועל.

 

עוד מוסיפים עורכי הדין המייצגים את המתנגדים לבניית מגדל שרונה-עזריאלי, כי הוועדה המקומית אישרה רק את חלקיה הראשונים של התוכנית, הכוללים את החפירה ואת קומת החניה והמרתפים - ורק בהמשך יאושרו שלביו הנוספים של המגדל.

 

הדמיה של פרויקט שרונה-עזריאלי. מדיניות מקלה? (צילום: ישראל הדרי) (צילום: ישראל הדרי)
הדמיה של פרויקט שרונה-עזריאלי. מדיניות מקלה?(צילום: ישראל הדרי)

 

"למה לנו לא מגיעים קיצורי דרך?"

"המטרה שלנו היא שהפרויקט ייבנה כחוק" אומר ל-ynet עו"ד קריסטל. "אנו מבקשים שהעירייה תקפיד עם קבוצת עזריאלי, בדיוק כפי שהיא מקפידה עם כל תושב אחר. מדוע בעל העסק מרחוב אבן גבירול לא זוכה לקיצורי דרך? אנחנו לא רוצים שתהיה איפה ואיפה, למרות שמדובר בקבוצה בעלת השפעה רבה ואמצעים רבים".

 

"בתוכנית יהיו 2,600 מ"ר בקומה הראשונה שהם לצרכי ציבור. מדוע הציבור לא יכול לתת את דעתו על עניין שכזה?", תוהה עו"ד קריסטל. "כך גם החניות - חלקן ציבוריות, וכן המעברים ודרכי הגישה. אני שואל: האם יש משהו שמנסים להסתיר מהציבור? ומדוע רוצים לקצר את הדרך על חשבון הציבור?".

 

"יש יותר מדי חנויות על מספר תושבים שנשאר אותו דבר", טוען צבי עמית, בעל חנות סופרפדנט לביגוד מרחוב אבן גבירול."אני נגד העירייה בכל מה שקשור להקמת הקניון הזה. המצב שלנו יחמיר וגם ככה קשה לנו". לדבריו, "מה שיהיה זה שאותה כמות קליינטים תישאר, וכשהקניון ייפתח - באופן טבעי פחות קליינטים יגיעו אלי כי הם יתפזרו ביותר חנויות". עוד הוסיף: "פה אין חניה. אני 40 שנה באותה חנות וכל הזמן רק יותר גרוע. לפני 40 שנה הייתה חניה חופשית והיו קונים. עכשיו התווספו שני מיליון איש וכמות החניות הכפילה עצמה פי 100".

 

במציאות הזאת מספר עמית שהוא נאלץ להמציא את עצמו מחדש כל כמה זמן. "בהתחלה מכרתי חומרי ניקוי, ואז הסופרים חנקו אותי, עברתי להיות פרפומריה והרשתות הביאו אותי לעבור לביגוד. אני לא יודע מה יהיה, כי לי אין סיכוי להיכנס לחנות בקניון. שם כרטיס הכניסה הוא רק לרשתות", הוא אומר.

 

"האינטרס שלי הוא שהקליינט יסתובב ברחוב ויגיע אלי. ריבוי קניונים דופק לנו את העבודה", טוען אבי כהן, בעל דוכן שווארמה באבן גבירול. "מה שנראה משם לא נראה מכאן. רחוב אבן גבירול הוא הלב של המדינה - אבל ב-17:00 בערב הוא יבש. כל העסק שלנו עובד על 3-4 שעות ביום. הקניון יחליש אותנו", מוסיף כהן.

 

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "התייחסות העירייה תינתן במסגרת הדיון בוועדת הערר".

 

מקבוצת עזריאלי נמסר בתגובה: "טרם התקבל כתב הערר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתחם שרונה. בעלי העסקים באזור לא מרוצים
צילום: המועצה לשימור אתרים
מומלצים