תביעה: סלקום חייבה לקוח שביקש להתנתק
לקוח סלקום הגיש נגדה תביעה של 32,700 שקל, בה טען כי למרות שביקש להתנתק, היא המשיכה לחייבו בשבעה חיובים נוספים. בית המשפט אמנם קבע כי סלקום נהגה ב"שלומיאליות רבה" אך פסק ללקוח פיצוי של 1,000 שקל בלבד
לקוח שהחזיק ארבעה קווי טלפון של סלקום שהיו בשימוש בני משפחתו, ביקש להתנתק מהשירות. לטענתו, ביקש להתנתק לאחר שהחברה סירבה לזכות את החשבון על חיובי תוכן שגויים, ביניהם במכשיר של בנו בן ה-11, על אף שמעולם לא עשה בהם שימוש.
ידיעות נוספות אודות סלקום :
- סלקום מפגיזה: חבילת תקשורת ב-349 שקל
- רצה לגלוש בזול וקיבל טרטור מתמשך בסלקום
- קנס של 100 אלף שקל לסלקום על זיהום הקישון
אלא שלטענת הלקוח, לאחר בקשת הניתוק, המשיכה סלקום לחייבו בגין קו טלפון שמעולם לא חויב בגינו קודם לכן, ובנוסף המשיכה לחייב אותו בשבעה חיובים שגויים של כ-90 שקל כל אחד. רק לאחר שפנה אליה בטרוניה, טען, הסכימה סלקום לזכותו, בסכום של 253 שקלים בלבד.
בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב, ביקש לחייב את סלקום בפיצוי לדוגמא של 10,000 שקל עבור כל אחת משבע ההפרות, וזאת נוכח התנהלותה הרשלנית ואי-היענותה לפניותיו הרבות. אולם, על מנת שסכום הפיצוי יוגבל לסכום שמוסמך בית המשפט לתביעות קטנות לפסוק - ביקש 32,700 שקל.
סלקום טענה מנגד, כי לא קיבלה את הודעת הניתוק של התובע, וכי בכל מקרה זיכתה אותו על כל הסכום בו חויב מיום שביקש להתנתק. סלקום הוסיפה, כי אינה חולקת על חובתה להשיב לתובע כספים במידה ולא הוחזרו, ואף הודתה הינו זכאי לפיצוי, אך ביקשה כי יהיה מידתי ולא מקסימלי.
"סלקום כשלה"
השופטת אורלי מור-אל קיבלה את התביעה בחלקה. נקבע, כי התובע פנה לסלקום שוב ושוב וביקש להפסיק לחייבו אך זו דחתה אותו בלך ושוב ובשליחת טפסים, ובכך כשלה ופעלה בשלומיאליות רבה.עם זאת נפסק, כי גם מחדליה של סלקום אינם מצדיקים פסיקת פיצויים לדוגמא בשיעור המקסימלי, בייחוד לאור העובדה כי היה זה כשל נקודתי, שלא הוכח כי הוא חלק מ"שיטה" או שנעשה בזדון.
לפיכך, חויבה סלקום להשיב לתובע את הכספים שגבתה ביתר ולפצותוו ב-1,000 שקל נוספים. כמו כן, חויבה סלקום לשלם הוצאות משפט של 400 שקל.
לקריאת פסק הדין
לאתר המשפט הישראלי "פסקדין" - www.psakdin.co.il
צילום: דנה קופל
מומלצים