סלקום מפגיזה: חבילת תקשורת ב-349 שקל
החברה הופכת מחברת סלולר לחברת תקשורת ומציעה לראשונה חבילה עם סל שירותים למשפחה, תקדימי בהיקפו: עד 3 קווים סלולריים ללא הגבלה, קו נייח ללא הגבלה, ספק אינטרנט 10 מגה ושיחות לחו"ל מהקווי והסלולרי בחשבונית אחת. רק קבוצות תקשורת גדולות יוכלו להציע חבילה דומה
שוק התקשורת הולך לקראת קבוצות ענק: חברת סלקום הופכת לחברת תקשורת ותשווק חבילת תקשורת למשפחה. בכך היא הופכת לחברה השנייה בשוק שמשווקת חבילת שירותים בדומה לטריפל של HOT ולחברה הראשונה שמציעה סל שירותים כה מורחב.
- שימו לב לכוכביות: חברות הסלולר שינו תוכניות
- רמי לוי ישווק מסלול ללא הגבלה ב-88 שקל
בסלקום מכנים את התוכנית החדשה "סלקום טוטאל" ומוצעים בה שירותים של סלקום וחברת הבת שלה 013 נטוויז'ן שמספקת שיחות לחו"ל ואינטרנט (ספק בלבד). החבילה, ב-349 שקל לחודש, כוללת עד 3 קווי סלולר עם שיחות והודעות SMS ללא הגבלה וגלישה ב-1 ג'יגה (בניצול החבילה המהירות מואטת); טלפון קווי של נטוויז'ן ללא הגבלה, שיחות לחו"ל ל-55 יעדים ללא הגבלה, ספק אינטרנט (נטוויז'ן) במהירות של עד 10 מגה ונתב אלחוטי במתנה. תתבקשו לשלם גם לספק תשתית אינטרנט: בזק או HOT.
בסלקום מלווים את המהלך בסלוגן: "משפחה אחת - חשבון אחד - מחיר אחד", וכן מדגישים שהצרכן יקבל "שירות במקום אחד". לסלקום יש היום כ-3.36 מיליון מנויים, לנטוויז'ן כ-616 אלף לקוחות.
באופן הזה קבוצות תקשורת יכולות לכבול אליהן צרכנים
יש כאן יתרון בצד חיסרון לצרכנים: השירותים מוזלים כשהם מקובצים כך בחבילת תקשורת אחת, והצרכן מקבל חשבונית אחת. אולם, כשמפרקים את החבילה לשירותים בודדים, מחירם גבוה יותר, מה שאומר שסלקום בעצם כובלת אליה צרכנים במחיר הנמוך ומתוקף היותה חברה שחולשת על מספר שירותי תקשורת.
לדוגמא: מי שירצה להצטרף עם שלושה קווי טלפון סלולרי רק למסלול ללא הגבלה של סלקום, ישלם 119 שקל כפול 3, כלומר 357 שקל, בעוד שהחבילה החדשה זולה יותר ומכילה שירותים נוספים. חישבו קודם לכן אם אתם צריכים בכלל 3 קווי סלולר ללא הגבלה.
גם בקו הביתי המחיר בחבילה נוח יותר: נטוויז'ן מוכרת קו ביתי עם שיחות בהיקף גבוה ב-79-69 שקל. התחרות שלה מציעות מחירים דומים: בזק מוכרת קו נייח עם כ-570 דקות ב-90 שקל לחודש כשלקוח ממוצע משלם שם 74 שקל לחודש,HOT מציעה אלף דקות ב-69 שקל ובזק בינ"ל ב-70 שקל, אולם כעת נראה שעדיף להצטרף לחבילה של סלקום. עם זאת, שימו לב אם אתם בכלל צריכים שיחות ללא הגבלה בקו הביתי. באינטרנט ההבדל בין ספקיות האינטרנט לא גדול. בנטוויז'ן המחיר ל-10 מגה עומד לפי החברה על 30 שקל, כלומר בנישה זו אין בחבילה החדשה בשורה אמיתית.
נראש ששוק התקשורת הולך לקראת קבוצות: סלקום תוכל לספק שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט בקרוב, גם פרטנר, שמחזיקה ב-012 סמייל תוכל להציע חבילה דומה, כולל שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט. פלאפון, עדיין מוגבלת בכך, בשל היותה שייכת לקבוצת בזק (יחד עם yes ובזק בינלאומי). HOT, שמחזיקה בטלוויזיה, טלפון קווי, תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט (HOTnet) וחברת סלולר (מירס ו-HOT מובייל) מתכננת בעתיד להציע חבילה שכוללת גם את שירותי הסלולר שלה, בהינתן אישור רגולטורי.
בהקשר לכך, בזק קיבלה אתמול אישור ממשרד התקשורת לשווק ללקוחות העסקיים סלי שירותים משותפים, יחד עם החברות הבנות שלה. כשמשרד התקשורת יחיל את השוק הסיטונאי, במסגרתו HOT ובזק ידרשו למכור גישה לתשתיות שלהן לחברות התקשורת האחרות, מה שאומר שגם תשתית האינטרנט תהיה זמינה יותר לקבוצות התקשורת. נראה אם כך שהחברות הקטנות בשוק יישארו ללא מענה.
גולן טלקום למשל, לא מחזיקה בחברות בת. גם חברות קטנות כמו טלזר (019) שספקיות שירותי שיחות לחו"ל לא יוכלו להציע חבילות אטרקטיביות שיכללו שירותים נוספים. השוק בעצם הולך להרכז ההון בידי ארבע קבוצות תקשורת גדולות ושבעות, במקום לתחרות בין מספר רב של חברות רעבות לתחרות. אולם כפי שעולה מהחבילה של סלקום, בטווח קצר: המחירים לצרכן יורדים.