אסם חוסכת: הוציאה את הכפית מ"מנה חמה"
החברה החליטה לחסוך עשרות אלפי שקלים על חשבון צרכניה, בלי להוריד את המחיר? אסם הוציאה את המגשית מאריזות טבעול ולא מצרפת יותר כפית למנה חמה בולונז. אסם: "הצרכנים לא השתמשו בכפית והתבנית של טבעול תפסה מקום במקפיא. הורדנו מחירים בנובמבר כי ידענו שנפסיק את השימוש בתבניות"
הידעתם? אין יותר כפית ב"מנה חמה" בולונז ונראה שבכוונת אסם להוציא את הכפיות מכל אריזות "מנה חמה". במקביל, שונמכו כל אריזות מוצרי טבעול מאריזת תבנית פלסטיק - לשקית. השינויים הללו במוצרים לא באו לידי ביטוי בהורדת מחירים ויש צרכנים החושבים שמדובר בשינויים לרעה. נראה שבאסם הקריבו את הנדסת האנוש ונוחות השימוש, בלי להוריד את המחיר. מדובר בחיסכון מוערך של כעשרות אלפי שקלים לחברה שחוסכת מעתה הוצאות על כפיות ותבניות פלסטיק. באסם טוענים שזה המחיר של הורדת המחירים של החברה בנובמבר 2011.
- "שופרסל שלחה לנו מי עין גדי שאסורים לשיווק"
רעות, צרכנית מנה חמה מיהוד כתבה ל-ynet: "אסם כבר לא מוכרת מנה חמה עם כפית בתוך האריזה והמחיר נשאר אותו מחיר". בשיחה עמה, היא מספרת: "לפני כשבועיים וחצי-שלושה קניתי מנה חמה כששהיתי מחוץ לבית וגיליתי שהכפית נעלמה מהאריזה. חשבתי שמדובר בטעות בייצור. קורה לפעמים.
"שבוע אחרי זה, קניתי עוד מנה חמה בהיותי מחוץ לבית ושוב הבחנתי שאין כפית שמצורפת למוצר. הבנתי שכנראה שלא מדובר בטעות בייצור, שכן היה זה אותו מוצר: ספגטי בולונז שתמיד הגיע עם כפית בתוך האריזה. התבוננתי בגב האריזה כדי לחפש את מספר שירות הלקוחות ולפתע הבחנתי בכיתוב על גבי האריזה: 'אין כפית פלסטיק במוצר, יש להשתמש בכפית ביתית'".
לטענתה, "הסיבה לכך שאני קונה מנה חמה היא כדי לאכול משהו כשאני באוניברסיטה, לא בבית, לכן אין לידי כפית זמינה ויש סיבה לכך שהיתה כפית פלסטיק במוצר וכך נהוג במוצרים האלה להכנה מהירה. מה, אני אמורה לשלוף באוניברסיטה כפית שהבאתי מהבית?
"חלק מנוחות במוצר הייתה שהוא מגיע עם כפית. בסופו של דבר, באותו היום נשארתי רעבה במשך יום שלם ועדיין שילמתי מחיר מלא על המנה החמה שרק חיממה אותי בכעס. זה מוצר שבמילא מוכרים אותו ביוקר, המחיר שלו מופרז מאוד. אעבור לחברה אחרת במקום להסתובב עם סכו"ם בכיס".
במקום מגשית - יש קליפס
באריזות מוצרי טבעול, חברה בת של אסם, אירע מקרה דומה של שינמוך האריזה ללא הורדה במחיר. צרכנית טבעול אמרה ל-ynet: "שמתי לב לפני כחודש למדבקה שהופיעה על גבי אריזות טבעול: 'בקרוב באריזה חדשה'. בעבר, במסווה של מהלך לשינוי אריזה, הם נהגו להפחית ממשקל המוצר, למשל מ-750 ל-630 גרם, אולם אחרי מחאת המזון לא נראה היה לי שהם יעזו שוב לנהוג כך. לכן, חיכיתי בסקרנות לאריזה חדשה כדי לבדוק: איך יתחמנו את צרכניהם בעידן זה, בו כל שינוי משקל גורר מחאה"?
יום שינוי האריזה הגיע ועימו גם ההרעה לצרכנים, לטענתה. "כמו שחשבתי: הם לא העזו להפחית גרמים מהמוצרים, אבל כן מצאו דרך לחסוך בעלויות על חשבוני: הם הוציאו את מגשית הפלסטיק מהמוצר. בעבר, רוב מוצרי החברה הגיעו במגשיות/תבניות עטופות בעטיפת פלסטיק עם סגירה חוזרת. בשלב מסוים, אסם העבירה חלק ממוצריה לשקיות (נקניקיות ושניצל דק מ.ק). מעתה, כל מוצרי טבעול מסופקים לצרכנים בשקית לא נוחה לסגירה. החברה הגדילה עשות והודיעה לצרכניה שתוסיף סוגר פלסטיק לאריזות בשלושת החודשים הבאים, כדי להקל עליהם את המעבר לאריזות לא נוחות. באמת תודה רבה".
תגובה: זה לטובת הצרכנים
מאסם נמסר בתגובה: "מחקר שעשינו בקרב צרכני מנה חמה העלה כי 70% מהאנשים אוכלים מנה חמה בבית או במשרד, וכי הרוב המכריע אינו משתמש בכפית הפלסטיק המצורפת למוצר".
בעניין טבעול מסרו באסם: "לאורך השנים מקיימת טבעול דיאלוג קבוע עם לקוחותיה באמצעות סקרים ושירות הלקוחות. במהלך הזמן נוצר אצלנו הרושם כי מרבית לקוחותינו מרגישים כי המגשיות תופסות מקום מיותר במקפיא וחלקם מוציאים אותה בעצמם מהמוצר ועושים שימוש בשקית בלבד. לכן הוחלט לאמץ גישה זו ולהציע את מוצרי החברה בשקית החוסכת מקום במקפיא ומקלה על הצרכן.
"כאשר הורידה טבעול את מחירי המוצרים בנובמבר 2011 היא עשתה זאת מתוך ידיעה כי במהלך החודשים הקרובים יפסק השימוש בתבניות; הורדת המחירים התאפשרה בין השאר מסיבה זו. ובכל זאת, יש לציין כי עלות התבניות זניחה ובמקומה אנו משלבים במרבית המוצרים, למשך שלושה חודשים, קליפס המסייע בסגירת השקית".