כחלון לסלולריות: מצאו דרך להתמודד עם קריסה
משרד התקשורת: "בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים של תקלות מערכתיות מהותיות בארץ ובעולם, שכתוצאה מהן הושבתו חלקים ניכרים מרשתות תקשורת ומספר רב של מנויים לא קיבל שירות במשך מספר שעות". מבקש לקבל תוך 15 יום דרכי התמודדות במצב של קריסה
משרד התקשורת מנסה למנוע מצב בו תהיה קריסה של רשתות תקשורת ברמה כלל ארצית - כפי שהיה ב-2010 בסלקום ובשנת 2011 בבזק.
- חברות התקשורת: יש הבדל בין בריון לקרטל?
בהודעת המשרד נכתב כי "בשנים האחרונות אירעו מספר אירועים של תקלות מערכתיות מהותיות בארץ ובעולם, שכתוצאה מהן הושבתו חלקים ניכרים מרשתות תקשורת ומספר רב של מנויים לא קיבל שירות במשך מספר שעות".
"הדרך המקובלת והיעילה להתאוששות מהירה מתקלות היא השבתה יזומה רחבה של חלקים נוספים מהרשת, שלא נפגעו באופן ישיר מהתקלה המערכתית, או הגבלת תנועה ואיתותים כדי להפחית עומס, והחזרה הדרגתית ומבוקרת של חלקים אלה לשירות. עם זאת, קיים קושי במימוש תהליך זה, הנובע מהרתיעה לפגוע בשירות למנויים שאינם מושפעים מהתקלה המקורית ברגעי ההתמודדות הראשונית עמה".
המשרד החליט לתקן את הרשיונות ולחייב כל חברת תקשורת לגבש, בתוך פרק זמן של 15 ימים, נוהל ותהליך הנדסי מוסדר של התאוששות מתקלה מהותית במצב של עומס. זאת כדי להפחית את העומס על המערכת ולאפשר התאוששות הדרגתית ומהירה.
תיקוני רישיון לגבי בזק, הוט טלקום ויתר החברות בעלות התשתית ייקבעו בהמשך.