פורד משיקה מתקפה מחודשת על אירופה
פורד תשיק בשנתיים הקרובות שורה של דגמים חדשים באירופה, בתקווה לבלום את הירידה החדה במכירות, הנובעת בין היתר בגלל המשבר הכלכלי ביבשת. בתפריט: פיאסטה, מונדיאו, טרנזיט - ואפילו מוסטנג, וגם ישראל תרוויח
פורד מונדיאו. פורד טורניאו קונקט. פורד טרנזיט. פורד אקוספורט. אלו רק חלק מהדגמים החדשים שענקית הרכב האמריקאית תשיק באירופה בשנתיים הקרובות, מתוך תקווה לבלום את הירידה במכירות ביבשת הקלאסית. ירידה, שנובעת בעיקר בגלל המשבר הכלכלי שפוקד את היבשת, והוביל את היצרנית להפסדים באיזור - כאלה שמעיבים על הצלחתה המרשימה בארה"ב.
צפו באירוע ההשקה הגרנדיוזי של פורד:
באירוע השקה יוצא דופן בגודלו, תחת השם "Go Further" ("ללכת רחוק יותר"), פורד השיקה חמישה דגמים חדשים ומחודשים, מנועים ותיבות הילוכים. בראשם המונדיאו החדשה, מכונית שנכנסת לפלח שוק הולך ומתכווץ, ותנסה לשכנע את המנהל האירופי להישאר בפלח המשפחתיות הגדולות, ולא לערוק לרכב פנאי.
פורד מונדיאו החדשה היא הפעם העתק כמעט מושלם של הפיוז'ן האמריקאית, שמושקת בימים אלה בארה"ב. וזה אומר גם כי לראשונה בתולדות הדגם, תוצע באירופה גם גרסת כלאיים של המשפחתית הגדולה, עם מנוע אטקינסון בנפח 2.0 ליטר (בנזין) ומנוע עזר חשמלי. פרטים מלאים ותצרוכת דלק עדיין לא פורסמו, אך ניתן לספק כי למערכת הכלאיים יהיה הספק כולל של 188 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
מלבד גרסה זו, המונדיאו תוצע עם המנועים שמוכרים לנו בישראל (2.0 ליטר טורבו עם 203 או 240 כ"ס), ולראשונה גם עם מנוע האקובוסט הקטן (1.0 ליטר טורבו, 125 כ"ס). פורד תשווק את המונדיאו כבעבר בשלוש גרסאות מרכב - ליפטבק (חמש דלתות - אחורית נפתחת עם השמשה), סדאן (ארבע דלתות) וסטיישן. שיווק המונדיאו באירופה יחל בנובמבר 2013, ולישראל היא תגיע בכל גרסאות המרכב בינואר 2014 (מאוחר מכפי שהעריכו בדלק מוטורס בתחילה).
מנוע 1.6 ליטר לפיאסטה האוטומטית
כפי שסיפרנו לכם בשבוע שעבר, מכונית הסופר-מיני של פורד עברה מתיחת פנים קלה - שהושקה אף היא לראשונה באירוע זה. במהלכו נחשף מידע בנוגע למנוע החדש שישמש את הפיאסטה האוטומטית: במקום 1.4 ליטר ו-96 כ"ס שמשודך לתיבת ארבעה הילוכים, מנוע 1.6 ליטר עם 105 כ"ס ותיבת שישה הילוכים כפולת מצמד. שילוב זה צפוי לשפר את ביצועי הפיאסטה ואת תצרוכת הדלק, אך בשלב זה אין מפרט טכני רשמי. הפיאסטה המחודשת תגיע לישראל בינואר 2013, ובחברת דלק מוטורס לא אישרו אם אכן מדובר במנוע המיועד לישראל.
מלבד מכוניות הנוסעים, פורד חשפה באירוע גם את היצע המסחריות החדש שלה, שיושק בסוף שנת 2013 ויגיע במקביל לכך גם לישראל. מדובר בדור חדש לטרנזיט (מסחרית גדולה) ולטורניאו קונקט (מסחרית קומפקטית), שני דגמים המשווקים בהצלחה נאה גם אצלנו. הטרנזיט תוצע בשלל סוגי מרכב, כולל שלושה גבהים ושלושה בסיסי גלגלים בגרסת מרכב סגור, וחמישה בסיסי גלגלים ותא נוסעים רגיל או כפול בגרסת שלדה. המנוע העיקרי לשוק הישראלי יהיה 2.2 ליטר דיזל עם תיבת שישה הילוכים ידנית.
הטורניאו קונקט יוצע בשני אורכים - 442 ס"מ ובסיס גלגלים של 266 ס"מ, או 482 ס"מ ובסיס גלגלים של 306 ס"מ, ובהתאמה עם חמישה או שבעה מושבים. בשני המקרים הגובה (186 ס"מ) והרוחב (לא פורסם) זהים. הוא ישווק באירופה עם מנוע ה-1.0 ליטר החדש, מנוע 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית, ובגרסת דיזל (1.6 ליטר) שתהיה כפי הנראה היחידה שתגיע לישראל.
פורד ניצלה את האירוע גם כדי להודיע על השקתן באירופה של שתי מכוניות שונות בתכלית, שמגיעות לראשונה משווקים אחרים. מצד אחד מדובר במוסטנג הבאה, דור נוסף למכונית הספורט - שפרטים אודותיה עדיין אין - אך תשווק בתוך פחות משנתיים, לראשונה ביבשת הקלאסית.
מצד שני, האקוספורט (EcoSport), רכב פנאי שמבוסס על הפיאסטה, ויגיע לאירופה מדרום אמריקה שם הוא משווק מזה כעשור. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי שתי המכוניות יגיעו לישראל. המוסטנג (שכבר יועדה אלינו אך לא הגיעה בגלל הפנסים האמריקאים), תגיע ברגע שתושק באירופה עם התקינה המתאימה. גם האקוספורט יגיע אלינו במקביל לשיווקו באירופה, זאת כפי הנראה בעוד כשלוש שנים.
הבהרה: לאחר פרסום הכתבה, הודיעו ביבואנית פורד כי האקוספורט ישווק בישראל בתוך כשלוש שנים, ולא כפי שנכתב בתחילה