יינות ביתן רוכשת את כמעט חינם ב-350 מיליון
האחים צים העניקו הנחה של 70 מיליון שקל על שווי החברה בעיסקה המקורית שעמד על 420 מיליון שקל
כחודש לאחר שדווח על פיצוץ המגעים, רוכשת יינות ביתן את רשת השיווק כמעט חינם. ל"כלכליסט" נודע כי הצדדים הגיעו להסכמות על מכירת הרשת ליינות ביתן שבבעלות נורית ונחום ביתן.
- "המחאה נכשלה. הורדות המחירים הן גימיק"
העסקה תיעשה במיזוג של יינות ביתן וצים שיווק ובמהלכה תימחק צים שיווק מהמסחר. יינות ביתן תשלם 350 מיליון שקל, ותחלק עוד קודם 70 מיליון שקל דיבידנד, כך שמדובר בהנחה של 70 מיליון שקל על שווי החברה בעיסקה המקורית שעמד על 420 מיליון שקל. מדובר בפרמיה של 15% (כולל הדיבידנד העתידי) על שווי השוק של צים שיווק בבורסה.
האחים צים מחזיקים ב-75% ממניות צים שיווק (כמעט חינם) ויקבלו 210 מיליון שקל. המו"מ בין הצדדים נמשך כבר כחצי שנה. משפחת ביתן המחזיקה בבעלות על יינות ביתן לא הצליחה לקבל מימון בהיקף שביקשה לעסקה והציעה מחיר נמוך יותר מזה שביקשו האחים צים. רני צים ביקש לרכוש עם פיצוץ המו"מ את חלקו של אחיו עדי צים. בסופו של דבר יצאה לפועל העיסקה עם יינות ביתן.
צים שיווק הונפקה בסוף 2010, לאחר שהאחים משכו דיבידנד של 50 מיליון שקל מהחברה (דיבידנד אשר שסייע לרני צים לרכוש את הנדל"ן מחברות פרטיות אחרות שהיו בשליטתם). הם מכרו כ-15% מהמניות לציבור, ובמאי 2011 מכרו 10% נוספים מהמניות שהיו בידיהם למשקיעים מוסדיים, תמורת 47 מיליון שקל.
מאז ההנפקה איבדה מניית צים שיווק כ-7%, לשווי השוק הנוכחי שלה - 300 מיליון שקל, לאחר שביקרה בינואר אשתקד בשווי שיא של 650 מיליון שקל. הרקע לרצונם של האחים למכור את הרשת שייסדו לפני 13 שנה הוא חילוקי דעות מקצועיים באשר לניהולה. השניים כבר הפרידו חלק מעסקיהם טרם ההנפקה.